Skip to main content

Hoi,

 

Ik ben al zo'n 20 jaar een klant bij KPN. Ik ben ooit klant geworden bij Planet internet die later werden overgenomen door KPN. Ik heb verschillende klanten geworven die de overstap maakten naar kpn en nu zit me toch iets niet lekker.

Ik heb momenteel de volgende abonnementen:

  1. Mobiele telefoon van mijn vrouw (staat niet op mijn naam wel hetzelfde adres)

-15gb internet

-onbeperkt bellen en sms. 

-2.50 korting vanwege alles in 1

  1. Mijn eigen mobiel

-onbeperkt internet

-150 belminuten en sms

7.50 korting vanwege alles in 1

  1. Mobiel van mijn dochter (staat op mijn naam 

-geen internet (ik geef maandelijks mb's)

-300belminuten en sms

  1. Thuis alles in 1 standaard (Internet 100mb + Itv 2 decoders + vast bellen) hierbij heb ik de volgende extra opties:
  • Spotify Premium. (zat ooit bij een abonnement en is nog steeds gratis)
  • HD tv-ontvanger (gratis)
  • Pluspakket (gratis)
  • Gratis Onderling Bellen
  • HD tv-ontvanger (gratis)
  • Vast telefoonnummer (wordt al jaren niet gebruikt)
  • Opnemen Pakket (gratis)
  • Xbox Game Pass Ultimate (12.99)KPN Veilig - Apparaatbeveiliging (2 apparaten) (gratis)

Voor het alles in 1 betaal ik 78.95 + 12.99 Xbox game pass ultimate = 91.94 euro per maand

Einddatum contract 25-12-2015.

Ik kan mijn contract nu aanpassen in de zin van 1 stap omhoog/omlaag. Ik krijg geen extraatje of geschenk die ik als nieuwe klant wel zou krijgen. 

 

Ik dacht ik doe alsof ik een nieuwe klant ben…ik geef aan dat ik enkel een mobiel abonnement heb.

Om te beginnen kan ik kiezen uit 4 welkomstcadeaus 

  • Apple ipad
  • 6 maanden korting
  • 1 jaar gratis kpn tv+
  • 2 kpn superwifi punten

voor die laatste heb ik nog niet zo lang geleden gebeld omdat ik alsmaar storing had en vroeg ik of kpn hierin tegemoet kon komen. Het antwoord was nee maar ik kon ze wel kopen tegen 150 euro.

uiteindelijk heb ik kabels door het hele huis getrokken want bekabeld is nog altijd het beste.

ik selecteer voor een nieuw abonnement:

  • internet snel 100mb voor 42.50 (hetzelfde dat ik nu heb)
  • KPN veilig 5 apparaten gratis (3 meer dan mijn huidige abonnement)
  • 2 decoders KPN tv+ 17.50
  • opnemen pakket gratis
  • pluspakket gratis
  • spotify family 14.99 (5 euro entertainment korting) = 9.99
  • Xbox game pass (deze zou ik laten vervallen maar om de vergelijking te maken zet ik hem er hier bij) 12.99
  • totaal 82.98 euro per maand

 

91.94-82.98= 8.96 euro

 

Ik betaal 8.96 euro minder als nieuwe klant dan als bestaande trouwe klant voor 20 jaar!

ik betaal niet alleen minder, ik heb ook nog een nieuwe ipad, de nieuwste decoders voor KPN tv+ en KPN veilig voor 3 extra apparaten. 6 spotify premium accounts ipv 1!

dan heb ik de 12.99 er nog niet afgehaald voor Game pass.

Is dat hoe het werkt? Gaan we zo om met trouwe klanten bij kpn?

Ik vind dit echt schandalig en ik voel me erg genaaid. Deels mijn eigen schuld want ik had hier gewoon veel eerder naar moeten kijken maar je denkt strak ben ik al die voordelen kwijt. Welke voordelen? er is geen voordeel enkel nadelen! Hoezo gratis spotify? ik betaalde hem gewoon zonder het te weten zelf!

Ik ben echt heel pissig en ik hoop dat kpn dit gaat omzetten naar een nieuw contract zoals beschreven hierboven en zo niet flikker ik alles waar kpn op staat op straat en krijgen ze van mij geen cent meer.

 

Misschien is dit niet echt een vraag al zit ik boordevol vragen maar het lucht op dat ik dit kwijt ben en morgen hang ik aan de telefoon.

 

 

 

Hallo @Stuart Vee i.v.m. de a.s. wijziging voorwaarden per 1 april a.s. ben ju nu met alle contracten contractvrij en kun je deze aanpassen zoals je wilt, je gaat dan wel weer een contract van een jaar en voor het thuisabo twee jaar voor het mobiele abo aan en blijft een bestaande klant, mits je de persoonlijke mail over de wijziging ontvangen hebt en je mobiele abo's van combikorting gebruik maken.

 

 


Abonnementtypes veranderen regelmatig.  Soms gan de prijzen omhoog en soms naar beneden.  Daar moet je zelf naar kijken. Precies zoals bij de energiemaatschappij en de zorgverzekering.  De kadootjes zijn een welkomstcadeau. Die heeft iedereen ooit gehad. Wil je goedkoop uit zijn dan moet je iedere overstappen.  Alle providers werken zo.


Hallo @Stuart Vee i.v.m. de a.s. wijziging voorwaarden per 1 april a.s. ben ju nu met alle contracten contractvrij en kun je deze aanpassen zoals je wilt, je gaat dan wel weer een contract van een jaar en voor het thuisabo twee jaar voor het mobiele abo aan en blijft een bestaande klant, mits je de persoonlijke mail over de wijziging ontvangen hebt en je mobiele abo's van combikorting gebruik maken.

 

 

Ik vind het prima ik heb verder helemaal geen klagen. wat mij betreft zit ik de komende 20 jaar nog steeds hier. Dit balletje ging rollen nadat ik erachter kwam dat ik niet de KPN tv+ decoders kon selecteren. 

 

Abonnementtypes veranderen regelmatig.  Soms gan de prijzen omhoog en soms naar beneden.  Daar moet je zelf naar kijken. Precies zoals bij de energiemaatschappij en de zorgverzekering.  De kadootjes zijn een welkomstcadeau. Die heeft iedereen ooit gehad. Wil je goedkoop uit zijn dan moet je iedere overstappen.  Alle providers werken zo.

 

begrijpelijk, alleen heb ik nog nooit geweten dat ze omlaag gingen enkel omhoog. Blijkbaar zijn ze omlaag maar zijn ze vergeten mij op de hoogte te stellen. 

Ik heb destijds geen welkomstgeschenk gehad bij  Planet Internet. Ook niet toen kpn ze overkocht. we moesten het er maar mee doen.


De einddatum van je contract is in 2015, op dit moment kan je de tv+ nog niet selecteren in de MijnKPN app maar als u over wilt kan je bellen met 0800-0402 en kan het geregeld worden. Aan je berekening te zien ben je dan nog goedkoper uit en heb je spotify family ipv “normale” premium. 


De einddatum van je contract is in 2015, op dit moment kan je de tv+ nog niet selecteren in de MijnKPN app maar als u over wilt kan je bellen met 0800-0402 en kan het geregeld worden. Aan je berekening te zien ben je dan nog goedkoper uit en heb je spotify family ipv “normale” premium. 

Klopt nu heb ik een gratis premium uit een oude actie die nog steeds blijft doorlopen maar dan ga ik naar een family account die ik dan zelf betaal maar dan ben ik alsnog goedkoper uit. Morgenochtend ga ik bellen want hier valt vast wel wat te regelen 🙂

Eigenlijk zou je verwachten dat een bedrijf als kpn eens in de paar jaar zelf wel een keer contact zou opnemen met vaste klanten om een keer een mooie actie aan te bieden.  


*****update*****

 

 

Vandaag telefonisch contact gehad en zoals ik al zei betaalde ik eigenlijk gewoon te veel. 

Een welkomstgeschenk zat er niet in (had ik ook niet verwacht te krijgen maar wie niet waagt niet wint)

Maar ik ben blij met de uitkomst.

Ter compensatie een jaar lang gratis HBO.

Over 12 maanden neem ik gewoon weer contact op rn dan kijken we wat ze dan voor me kunnen betekenen.

 

Case closed.


Hier precies het zelfde. Al.jaren lid en nooit iets van de kpn zelf gehoord.  Echt schandalig dat ze zo met hun vast klanten om gaan. Ga hier ook werk van maken.. 


Hier precies het zelfde. Al.jaren lid en nooit iets van de kpn zelf gehoord.  Echt schandalig dat ze zo met hun vast klanten om gaan. Ga hier ook werk van maken.. 

dat is net zo bij ziggo , heel normaal


en bij energiemaatschappijen, auto-lease bedrijven, etc. We proberen vaak ons eigen gemakzuchtigheid af te wimpelen op de dienstverlener terwijl we wel elke week de folders van de appie vergelijken met die van de plus en voor het goedkoopste pak melk gaan.  


Ieder jaar contract verlengen/vernieuwen. Je krijgt dan iedere keer wel iets erbij/korting.