Skip to main content

We hadden een smsje gehad, we konden het nieuwe modem ophalen.

Wij blij en gelijk op pad.

Komen we in de winkel, moeten we gelijk het oude modem inleveren!!

Gevolg zit de rest in die tijd zonder internet!

Onaanvaardbaar, staat ook nergens vermeld als je het nieuwe modem besteld.

Vertrouwen ze ons niet, want zo voelt het wel aan.

Heb wel een oplossing, overstappen.

Groetjes van Appie uit Delft. 

Hallo @AppieUitDelft , dat is nu eenmaal de procedure bij KPN zo.

Je zit maximaal de reistijd van halen en brengen en heraansluiting van het nieuwe modem even zonder internet, nou en?

 


Bedankt voor je reactie. 

Maar deze handelswijze is mij vreemd en doe ik niet aan mee.

Kwestie van vertrouwen en is niet van te voren meegedeeld.

 

Groetjes van Appie uit Delft.


Hallo @AppieUitDelft ik kan me niet voorstellen dat bij de melding van een op te halen pakket er niet bij gezegd is ‘gelijk oversteken’ of iets in die geest.

 

 


Vertrouwen ze ons niet...

Deze maatregel is natuurlijk niet persoonlijk bedoeld. 

In zn algemeenheid word er in Nederland veel te weinig elektronisch afval ingeleverd. Heel veel verdwijnt in de grijze kliko.

https://dvhn.nl/extra/Producenten-Consument-levert-veel-te-weinig-oude-elektrische-apparaten-in-24677322.html

Dit is met de apparatuur van KPN net zo. Om dit zoveel mogelijk te beperken word je verzocht om de oude apparatuur meteen in te leveren bij het ophalen van de nieuwe apparatuur.


Bedankt voor je reactie.

Wij gooien die spullen niet in de grijze kliko.

Nooit gedaan, we proberen het altijd een doel te geven.

Misschien niet persoonlijk bedoeld, dat geloof ik.

Maar ik werk niet mee aan deze manier van werken, houd er niet van, sorry.

Zal ook best met mijn leeftijd te maken hebben, maar daar ben ik trots op.

 

Groetjes van Appie uit Delft.


Hallo @AppieUitDelft ik kan me niet voorstellen dat bij de melding van een op te halen pakket er niet bij gezegd is ‘gelijk oversteken’ of iets in die geest.

 

 

Dat is ook niet gezegd/geschreven, nergens.

Daar kom je pas achter als je, je pakketje ophaalt in de winkel.

Met de mededeling regels van KPN.

Als je het van te voren weet, kan je een keus maken, doe het wel, doe het niet.

 

Groetjes van Appie uit Delft.


Toen ik mijn tv ontvangers om kon ruilen kreeg ik deze sms:

Daar staat duidelijk in dat de oude apparatuur ingeleverd moet worden.


Bedankt voor je reactie, onderstaande was mij smsje.

 

Beste n.a., uw KPN bestelling is afgeleverd bij:

Pr………
……..straat 12 ….CC

Uw afhaalcode is: 3SIPBS………. U hebt 7 dagen de tijd om uw bestelling op te halen. Neem uw identiteitsbewijs mee. Met vriendelijke groet, PostNL 


Dag @AppieUitDelft Welkom hier op het KPN Forum en dank voor het stellen van je vraag. Ik zie dat je al een goed gesprek hebt met Nick en Jan en ik zie dat ze al grotendeels hebben uitgelegd waarom we dit zo doen. Als moderator wil ik hier toch even kort op ingaan. 

Het heeft niets met een gebrek aan vertrouwen in onze klanten te maken. Experia Boxen krijg je van ons in bruikleen; de apparatuur blijft dus van ons. Bij een eventuele omruil willen we de oude apparatuur graag terug. We zorgen dan voor de verdere afhandeling. 

Je geeft aan dat daar niet van te voren over is gecommuniceerd. In dat geval snap ik je frustratie heel goed, het is fijn om te weten waar je aan toe bent. Ik vind het wel wat gek, want bij zo'n omruil krijg je standaard mail en/of de bevestiging per sms, die Nick hier liet zien. Als de apparatuur er eenmaal ligt, krijg je ook het bericht dat je zelf liet zien. 


Dag @AppieUitDelft Welkom hier op het KPN Forum en dank voor het stellen van je vraag. Ik zie dat je al een goed gesprek hebt met Nick en Jan en ik zie dat ze al grotendeels hebben uitgelegd waarom we dit zo doen. Als moderator wil ik hier toch even kort op ingaan. 

Het heeft niets met een gebrek aan vertrouwen in onze klanten te maken. Experia Boxen krijg je van ons in bruikleen; de apparatuur blijft dus van ons. Bij een eventuele omruil willen we de oude apparatuur graag terug. We zorgen dan voor de verdere afhandeling. 

Je geeft aan dat daar niet van te voren over is gecommuniceerd. In dat geval snap ik je frustratie heel goed, het is fijn om te weten waar je aan toe bent. Ik vind het wel wat gek, want bij zo'n omruil krijg je standaard mail en/of de bevestiging per sms, die Nick hier liet zien. Als de apparatuur er eenmaal ligt, krijg je ook het bericht dat je zelf liet zien. 

Bedankt voor je reactie.

Je hebt gezien mijn smsje hierboven, wordt niks gezegd over modem meenemen en gelijk inleveren!

Anders was ik het modem niet eens wezen halen.

Heb dit ook nog nooit meegemaakt deze manier van werken, sorry.

Al met al is mijn probleem dus niet opgelost, wat ik jammer vind.

Groetjes van Appie uit Delft.


Je kunt het modem ook aan de deur laten bezorgen. Kost volgens mij wel 10 euro extra. Maar ook dan zal je het oude modem aan de bezorger mee moeten geven. Dus zorg dat je een doos met retouradres klaar hebt staan.

De tijd dat er dan geen internet in huis is, die is misschien wel wat korter.

Wat is eigenlijk oorspronkelijk de reden dat het ding omgeruild word? Want meestal worden modems bij KPN pas omgeruild als ze kapot zijn. Dan is het dus ook geen probleem om hem meteen in te leveren.


Hoe graag wil je dat je probleem wordt opgelost.........


Je kunt het modem ook aan de deur laten bezorgen. Kost volgens mij wel 10 euro extra. Maar ook dan zal je het oude modem aan de bezorger mee moeten geven. Dus zorg dat je een doos met retouradres klaar hebt staan.

De tijd dat er dan geen internet in huis is, die is misschien wel wat korter.

Wat is eigenlijk oorspronkelijk de reden dat het ding omgeruild word? Want meestal worden modems bij KPN pas omgeruild als ze kapot zijn. Dan is het dus ook geen probleem om hem meteen in te leveren.

Bedankt voor je reactie.

Omruilen werd me aanbevolen door KPN, stond ergens op site/app ofzo.

Van bezorgen had ik  wel gelezen, maar voor de rest geen aandacht aanbesteed.

Groetjes van Appie uit Delft.


Hoe graag wil je dat je probleem wordt opgelost.........

Bedankt voor je reactie, een mens wil toch altijd graag dat problemen worden opgelost.

Maar het huidige modem werkt ook perfect, eerst maar eens rustig nadenken.

Groetjes van Appie uit Delft.

 


Ja, gewoon wachten totdat die kapot gaat. Op vrijdagavond. Dan zit je tot maandag zonder. Misschien wel tot dinsdag 🙄


Ja, gewoon wachten totdat die kapot gaat. Op vrijdagavond. Dan zit je tot maandag zonder. Misschien wel tot dinsdag 🙄

Bedankt voor je reactie, maar heeft in principe niks met onderwerp te maken.

En een modem is hier geen probleem, gelukkig.

Groetjes van Appie uit Delft.


Hoe graag wil je dat je probleem wordt opgelost.........

Bedankt voor je reactie, een mens wil toch altijd graag dat problemen worden opgelost.

Maar het huidige modem werkt ook perfect, eerst maar eens rustig nadenken.

Groetjes van Appie uit Delft.

 

Niks aan de hand dus! Stampij voor niks! 


Hoe graag wil je dat je probleem wordt opgelost.........

Bedankt voor je reactie, een mens wil toch altijd graag dat problemen worden opgelost.

Maar het huidige modem werkt ook perfect, eerst maar eens rustig nadenken.

Groetjes van Appie uit Delft.

 

Niks aan de hand dus! Stampij voor niks! 

 

Je hebt het niet goed begrepen, jammer.

Het gaat helemaal niet over het modem zelf.

Het gaat over de handelswijze, de manier van ruilen.

Groetjes van Appie uit Delft.


Hallo ik moet ook nieuw modem ophalen kosten 59.00  modem is verouderd en moet steeds gereset  worden

Maar ik ga oude er niet afhalen voor ik nieuwe heb

Dan maar geen nieuw modem kan ik hem terug sturen


Hallo ik moet ook nieuw modem ophalen kosten 59.00  modem is verouderd en moet steeds gereset  worden

Maar ik ga oude er niet afhalen voor ik nieuwe heb

Dan maar geen nieuw modem kan ik hem terug sturen

Hallo @HannieB , het modem kost niets, die heb je in bruikleen van KPN.

Waarschijnlijk is je via de wifimanager geadviseerd het modem te wisselen inclusief 2 super wifi punten ter verbetering van de wifi voor de prijs van €59, dat betaal je dus voor de wifi punten en niet voor het modem.

Wat is het probleem om de oude modem tijdens de wissel even los te koppelen. As je weer thuis bent nieuwe modem plaatsen, snoeren er op dezelfde manier weer in en klaar is kees, dat duurt toch geen dagen?

Je hoeft de nieuwe modem niet terug te sturen, je kunt er ook gewoon voor kiezen de modem niet op te halen, dan gaat deze vanzelf weer retour KPN.

Bij ophalen moet je de oude inleveren, dat wil je niet, dus er valt niets op te halen c.q. retour te sturen.

 

Â