Skip to main content

Het volgende probleem! Ik ben al maandag bezig om glasvezel voor mekaar te krijgen! Eerst maanden er mee bezig geweest, om het door te laten leggen van de stoep naar huis! En nu al tijden bezig om een monteur hier te krijgen. 15 uur aan de telefoon! Van het kastje naar de muur. Glaspoort/ digitale stad/ kpn netwerk. Al 3 keer zou er een monteur komen, vanuit kpn netwerk. Elke keer een vrije dag voor niks. Ze informeren je niet! Komen niet opdagen. Ik heb ze soms verscheidene keren gebeld, als er een monteur langs zou komen. Allemaal leugens en praatjes die niet nagekomen worden. Telefonisch zijn ze onbereikbaar/ ongewillig. Alleen maar ellende tot nu toe. En nog niks is begonnen. Waarom word er vanuit kpn, iets aangeboden wat niet te realiseren voor jullie is? Ik ben ook zeer bot behandeld door kpn netwerk! En ik heb alle gesprekken opgenomen. Ik overweeg om bepaalde stukken te gebruiken omtrent juridische aanpak. 

Maar waarom wilt u zo snel glasvezel hebben? In principe hoeft u helemaal niets te doen.  Nou alleen maar te wachten.  Vanaf het moment dat u bericht krijgt dat u glasvezel krijgt duurt het proces bijna twee jaar. Hoe heeft u nu een internetaansluiting? 


Ik heb nu een dsl verbinding, van t-mobile!  Niet al te beste verbinding soms. En wat u zegt klopt niet. De rest is al aangesloten, in de staat. Als ik iets aanschaf, en realisatie moet 2 jaar duren? Dat is toch niet reél? Daarvoor heb ik het niet afgesloten! En zeker niet transparant, zo iets mag dan zeker wel vermeld worden! Dan heb je in ieder geval een eerlijke keuze! Dit is alleen maar ellende, en alleen maar  achter een ander aan, dit zou juist anders om moeten zijn. Als ik internet afspeur. Kom ik alleen maar dit soort problemen tegen! Fijn om iets verkopen, wat blijkbaar een paar jaar traject is, terwijl de rest in de staat al is aangesloten! Mijn vorige bewoonster, die was 92 en had geen behoefte aan realisatie, toen ze in de wijk hier glasvezel legde. Dat is de situatie 


dat lijkt me precies het probleem. Er is een enorm tekort aan aannemers in de glasvezel branche. Dus worden de schaarse aannemers (denk ik) ingezet op projecten die veel aansluitingen realiseren. Een enkele aansluiting kost nou eenmaal veel tijd (denk ik). En dat is waarom je altijd akkoord moet gaan als de straat op glasvezel wordt aangesloten, of je er nou gebruik van maakt of niet. Maar daar heb je nu helaas niks aan. 

dit is overigens wat ik denk, geen directe weergave van kpn strategie ;-) 


Helaas is het tegenwoordig gewoon de realiteit dat het allemaal lang duurt. Er is veel te weinig personeel voor momenteel volgens mij. 

Ik had ook allang glasvezel moeten hebben. Nou ... ze zijn bezig een stuk verderop in de regio. Maar ik denk dat het volgend jaar word voordat ze hier zijn. Volgens de planning die ons medegedeeld is zouden we het nu al moeten hebben.


Oké ik snap jullie theorieën! En dit zal waarschijnlijk ook wel kloppen! Maar dan moet kpn hier eerlijk in zijn! Communicatie alleen vanuit de klant!  Je word gewoon afgesnauwd door kpn medewerkers of telefoon opgehangen, Afspraken die niet nagekomen worden. 3 vrije dagen aangevraagd.  (15 uur bellen in totaal) niks mee bereikt. ter  plaatse die dag dat de monteur zou komen nog een paar keer gebeld, allemaal valse beloftes. Monteur nooit op komen dagen!  ( 3 keer al) Deze mensen verkopen je wat. Met mooie praatjes. Maar realisatie is ver te zoeken in elke zin van het woord! Schaam je dood kpn. Slechtste provider wat ik tot nu toe gezien heb! En dan moet het internet nog beginnen 😂😉 goed voor het vertrouwen kpn. 


Wat zegt kpnnetwerk over de status? Kijk op kpnnetwerk.nl en vul postcode en huisnummer in.  Ik ben benieuwd....


Hallo Joep 1965! mijn situatie is ietsje anders. glasvezel ligt hier al in de wijken, en is net na maanden bellen en regelen door gelegd, naar mijn huis. Nu is het een kwestie van de laatste monteur , die het signaal test en een batch aan maakt! En die is al 3 keer niet op komen dagen, zonder wat van zich te laten horen! Ondertussen zijn we met alles al maanden bezig om iets gerealiseerd te krijgen. Elke keer word alles op de lange baan geschoven en komen ze niet opdagen! Kpn ( slechtste wat ik tot nu toe ooit gezien heb) 


Hi en van harte welkom op ons forum @De-haan.

Jammer om te lezen dat de aanleg van glasvezel bij jou zo stroef verloopt. Ik snap dat je je dat anders had voorgesteld. Dit forum is van KPN als provider en we denken natuurlijk graag met je mee! Ik zou je graag helpen, maar in het stuk aanleg kan ik helaas niks doen. KPN Netwerk is het aanspreekpunt voor de aanleg van glasvezel. Ik hoop toch dat 't beter verloopt als je nog eens contact met ze opneemt.

We hebben een artikel met uitleg over hoe de glasvezelaanleg in zijn werk gaat. Misschien is dat, voor de achtergroninformatie, nog interessant om door te lezen:

 


Ja klopt! Dit is altijd ellende. Kpn netwerk is een zuster onderneming van kpn! Maar er word gedaan alsof het een compleet ander bedrijf is! Ook zo bijzonder! Ik ga nergens meer achter aan! Dat hoort kpn zelf te doen! Ik heb me strijd wel geprobeerd te leveren. Zonder succes, en veel frustraties! Ik ga er voor zorgen dat me contract ontbonden word! Aangezien kpn zich nergens aan kan houden! En daarna boycotten voor het levenÂ