Skip to main content

Beste KPN,

In onze gemeente is men begonnen met het aanleggen van de infrastructuur glasvezel.

Nu krijgen we diverse onbekende providers aangeboden, maar KPN en Vodafone/Ziggo zitten hier niet bij.

Het project is in handen van efiber en we krijgen diverse brieven dat als je nu mee instapt via een van die onbekenden aanbieders er geen 450 euro aansluitkosten worden gerekend.

Willen we nadien instappen dan moeten we 450 euro of meer betalen om de kabel naar de voordeur te brengen.

 

Als ik dus naar glasvezel wil overstappen zou ik min of meer gedwongen worden om te vertrekken na 20 jaar bij KPN.

 

Waarom wordt KPN niet als leverancier aangeboden?

(KPN zou wel benaderd zijn maar hebben niet gereageerd naar efiber is het verhaal).

En natuurlijk ben ik benieuwd naar de algehele feedback van KPN hieromtrent.

 

Met vriendelijke groet,

Marco

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt (

 

Hallo @Marco_S , je stelt hier een vraag bij KPN, de provider, die heeft hier niets mee van doen.

Degene die verantwoordelijk is voor de KPN infrastructuur is www.kpnnetwerk.nl je kunt je vraag het beste bij hen neerleggen en daar tevens een postcodecheck doen.

Succes.

 


e-fiber is een open netwerk, maar valt niet onder de prijsregulatie. Daardoor zijn ze duurder dan de netten (DSL en FttH) van KPN. En dus ook voor KPN zelf. En is het voor kpn dus ook niet lonend om via een '’vreemd'’ net te gaan leveren. Te weinig of geen marge (per klant) meer.

Ziggo levert al helemaal nergens over glasvezel maar over coax. Als er dus coax ligt kan je die overwegen. Maar Ziggo levert niet landelijk.

Naast KPN zul je ook XS4ALL, T-mobile, Jonaz, Online, Solcon er om die reden niet op aan treffen.


Moet u ook echt een pakket afnemen? Bij Caiway was het dat ze toestemming vroegen om het aan te sluiten maar ik was niet verplicht een abbonement af te nemen.


Hoi @Marco_S . Welkom op het forum.

De antwoorden op je vraag zijn eigenlijk al gegeven. Als je toch nog méér wilt weten kun je het beste contact opnemen met KPNNetwerk. Ik vrees alleen wel dat het eenzelfde verhaal wordt zoals hierboven al uitgelegd. 


Komen jullie dan wel met een eigen glasvezel waar nu e-fiber alles aan het leggen is?  De prijsen van jullie concurenten zijn best aantrekkelijk, maar ik wil eigenlijk ook niet weg bij kpn.   


Komen jullie dan wel met een eigen glasvezel waar nu e-fiber alles aan het leggen is?  De prijsen van jullie concurenten zijn best aantrekkelijk, maar ik wil eigenlijk ook niet weg bij kpn.   

Hallo @Patrick4321 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien wat de status op jouw adres is.

Succes.

 


Moet u ook echt een pakket afnemen? Bij Caiway was het dat ze toestemming vroegen om het aan te sluiten maar ik was niet verplicht een abbonement af te nemen.

Bij ons was / is het nu een abo en het kastje is gratis. Geen abo maar wel een kastje laten plaatsen, later €350 aansluitkosten. Geen kastje laten plaatsen en later een abo afsluiten viade standaard Delta aanbieders, dan €600 betalen.

Overigens levert Solcon ook over Deltanetwerk, maar wordt nergens over €350 of €600 gesproken


Er zijn meer open netwerken die beweren dat je naar  het plaatsen naar het kastje elke provider  zou kunnen afsluiten die wil  dat is niet zo, eerst zal de hoofdhuurder die hun heeft ingehuurd om de glasvezelkabel aan te leggen  kunnen leveren over die lijn pas als de hoofdhuurder de lijn vrijgeeft zullen  ander providers er ook over kunnen leveren zo ook hier in de buurt was dat fiber die ook beweerde  maar dit is info wat niet klopt dus heb ik dit niet laten doen. Kpn netwerk legt zijn eigen netwerk aan voor glasvezel. En daarvoor hebben toestemming nodig van de gemeente  en de verhuurder nodig(woningbouw/vve)  als 1 van hen geen toestemming geeft vaak is het de verhuurder die hier een probleem maakt over de manier hoe de glasvezel de woning binnen zal komen waardoor de onderhandelingen vast lopen maar uiteindelijk komen de verhuurder  en de glasvezel explotant  tot een comprimi en dan wordt er de glasvezel kabel in het huis wordt getrokken.  Wat de open net werken doen alleen toestemming vragen aan u of  op u tegen bent tegen de werkzaamheden de verrichten  de kabel door de straat heen te trekken.  Hier ligt ook een kabel  van tmobile maar aansluiten geeft verhuurder geen toestemming  voor  dus werkt de kabel ook  voor mij ook niet mensen in de buurt die ander verhuurder hebben  wel  die hebben wel glasvezel. Een verhuurder kijk naar de aantal inschrijvingen  en of het rendabel is voor hen  om de investering te doen voor de glasvezel aanleg in hun woningen . Kpnnetwerkt w8 bij mij op toestemming van de verhuurder. De verhuurder  zeg  dat ze er nog niet helemaal huis en over hoe en wat en als daar een akkoord over wordt gesloten kan kpnnetwerk binnen met de uitrol van hyn glasvezel netwerk. Ik w8 met met smart.


Komen jullie dan wel met een eigen glasvezel waar nu e-fiber alles aan het leggen is?  De prijsen van jullie concurenten zijn best aantrekkelijk, maar ik wil eigenlijk ook niet weg bij kpn.   

Hallo @Patrick4321 via www.kpnnetwerk.nl kun je via je postcode/huisnummer zien wat de status op jouw adres is.

Succes.

 

En tegenwoordig hebben we een drie kwartalen planning. Niks erop staat vast maar zijn wel ideeën waar KPNnetwerk mee bezig is. Deze is te zien op https://www.kpnnetwerk.nl/planning/


@Ik_Combineer  vorig jaar april : we zijn in gesprek met de gemeente

Na de zomer, niks meer, ook niet hoe de gesprekken met de gemeente zijn gegaan.

Delta heeft ondertussen het hele dorp verglaasd en is bezig met het plaatsen van de kastjes.

Het is hier ondertussen wel duidelijk dat KPN / Glaspoort de boot heeft gemist.

 

 

 


@Ik_Combineer  vorig jaar april : we zijn in gesprek met de gemeente

Na de zomer, niks meer, ook niet hoe de gesprekken met de gemeente zijn gegaan.

Delta heeft ondertussen het hele dorp verglaasd en is bezig met het plaatsen van de kastjes.

Het is hier ondertussen wel duidelijk dat KPN / Glaspoort de boot heeft gemist.

 

 

 

Verschillende partijen zijn druk bezig, efiber, delta, T-mobile en andere partijen. KPN kan niet op alle plaatsen waar hun gaan uitrollen snel de eerste zijn, en al zouden ze dat willen is er gewoonweg de mankracht niet voor.

Het doel van KPN staat vast, in ‘26 glasvezel in minimaal 80% van de huishoudens hebben. En de uitrol als kpn dat heeft is niet gestopt maar gaat het vast en zeker door. Dus alles op zijn tijd, er zijn genoeg dorpen met twee of meer glasvezel kabeltjes.


Gaat mij er meer om dat KPN netwerk met de gemeente in gesprek is geweest en daarna radio stilte.

Wat is er bv uit gekomen? Voorlopig geen toestemming of wat anders.

Persoonlijk heb ik geen glas nodig, ik heb nu 50 / 5 VDSL en dat voldoet nog steeds