Skip to main content

Er ligt bij ons in huis een glasvezel aanlsuiting die is gefinancierd door Delta / Caiway en nog wat aanbieders. Volgens KPN zullen zijn komend jaar hetzelfde gaan doen, waardoor de stoep weer open moet en er een vierde aansluting (naast de coax en KPN lijn) in mijn meterkast komt. 

 

Waarom geeft KPN geen signaal door op de bestaande glasvezel aansluiting?

admin: eigen topic aangemaakt

 

Waarschijnlijk kunnen ze het niet met elkaar eens worden. Kpnl evert alleen via hun eigen netwerk weliswaar met enkele uitzonderingen. 


Meer kabels leggen is voordeliger dan samenwerken :-/

Oorzaak :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Privatisering

Een citaat van mezelf :

"Mijn idee, iedereen een glasvezel van de staat.
Net als met water en zo, en vroeger de telefoon ook, aansluitplicht "overal".
Alles naar een lokaal verdeelhuisje waar de aanbieder er op aan kan sluiten.
Met glasvezel kan dat een veel groter gebied zijn dan bij de koperlijnen van KPN op een straatkast"


Er ligt bij ons in huis een glasvezel aanlsuiting die is gefinancierd door Delta / Caiway en nog wat aanbieders. Volgens KPN zullen zijn komend jaar hetzelfde gaan doen, waardoor de stoep weer open moet en er een vierde aansluting (naast de coax en KPN lijn) in mijn meterkast komt. 

 

Waarom geeft KPN geen signaal door op de bestaande glasvezel aansluiting?

admin: eigen topic aangemaakt

 

Hoi @Jboelaars . Ik kan me voorstellen dat het als overdaad aanvoelt. We proberen op sommige plekken samenwerking aan te gaan met bestaande glasvezelbedrijven. Soms komen we daar niet uit en als KPN het idee heeft dat er wel interesse (en rendement) is voor glasvezel kan het zijn dat er een netwerk naast aangelegd wordt.  Welke plaats woon jij?