Skip to main content

Al meer dan 20 jaar klant bij KPN. Nu nog met 3 mobiele abonnementen. Ik zou wel KPN compleet willen hebben met glasvezel, maar ik krijg nooit een duidelijk antwoord van KPN wanneer (en of) er ooit glasvezel bij mij komt. Om de hoek van de straat kan het wel, maar bij mij niet. Hoe moeilijk kan het zijn. Maar ik vind het erger dat ik nooit een goede verklaring krijg van KPN, altijd een vaag verhaal. Ik ga nu maar alles opzeggen. Ben het zat. Ik ben goedkoper uit bij de concurrent, want als ik mijn huidige abonnementen verleng, krijg ik gratis en voor niks ineens duurdere abonnementen. Ja, leuk met 5G, maar we hebben helemaal geen 5G toestellen. Tja, KPN weet wel hoe je trouweklanten wegjaagt.

U bent hier bij de provider KPN.  Die heeft niéts met de aanleg van glasvezel te maken.  De enige die u antwoord kan geven is de netwerkbeheerder.  Kijk op kpnnetwerk.nl 


Onzin. Dat is afschuiven. Glasvezel is al jaren geleden aangelegd in de hele wijk. KPN, je weet wel, de provider, stuurt me om de haverklap mails en berichten over hoe fraai hun glasvezelnetwerk is en of ik maar wil overstappen. Ja, dat wil ik wel, maar als ik bel, dan blijkt het allemaal erg ingewikkeld. KPN, je weet wel, de provider, weet toch ook allang hoe het zit en hoeft me dus ook niet de hele tijd lastig te vallen met hun mails en berichten als ze toch niet kunnen leveren. Ik weet ook wel dat er nog zoiets is als een kabelexploitant, maar dat weet KPN, de provider, ook. Daarom is het des te gekker, dat je als je belt telkens andere antwoorden krijgt, variërend van volgend jaar tot nog even of zelfs ik weet het niet (in ieder geval eerlijk). En ook geen uitleg waarom het om de hoek (zelfde kabel) wèl kan.


Kpnnetwerk.nl staat helemaal los van kpn de provider.  Ik weet niet waar je naar toe belt maar 0800-0402 kan je niet verder helpen. Maar waarom bel je gewoon niet even met de netwerkbeheerder? Dan heb je meteen antwoord. 


Al mee  gesproken (de netwerk mensen). Die bevestigden dat de kabel er al ligt. Maar afhankelijk van wie je aan de lijn krijgt, krijg je heel verschillende antwoorden.

Maar even terzijde, dat zou toch wel heel beroerde bedrijfsvoering zijn als beide KPN onderdelen zo langs elkaar heenwerken. Je maakt mij niet wijs, dat de provider KPN niet weet hoe het zit met het netwerk en maar bij herhaling mails en berichten blijft sturen naar klanten zoals ik, waarvan ze weten dat ze niks te bieden hebben. En als dat zo blijkt te zijn, dan is het misschien maar beter om bij KPN te vertrekken. Het feit dat ik deze problematiek ook nergens aanhangig kan maken bij KPN zegt ook genoeg. Ik word naar een forum geleid. KPN wil niks meer zwart op wit, dat is kennelijk te lastig voor ze.


Misschien kan @Ward_ hier verklaren waarom glasvezel zo lang op zich laat wachten?


@Robemo Ik ben geen forum beheerder dus ik kan je klantgegevens niet zien. Als je wil kan je me je adres in een DM sturen en dan wil ik best kijken wat hier aan de hand is.


Hi @Robemo en @Ward_, zijn jullie via privéberichten wat opgeschoten met deze situatie?


Ja, in zekere zin wel. Er blijkt in ons appartementenblok van 6 wel degelijk één bewoner aangesloten te zijn.  Aansluiten is dus technisch geen probleem. Uit de aantekeningen bleek dat er in de VVE één persoon bezwaar heeft tegen aansluiting. Blijft wel vreemd dat ik bij reguliere navraag bij KPN dit niet te weten kom, maar via de omweg van dit forum dit soort info boven tafel krijg. Mooi natuurlijk van dit forum, maar wie weet dat nou als KPN je gewoon NEE verkoopt. Als KPN over de telefoon had gezegd ‘Joh, probeer het eens via het forum’, dan was dat al beter geweest. Maar goed, met deze info kan ik aan de slag met de VVE. Eens zien wat dat oplevert.


Fijn ... zo'n dwarsligger ...