Skip to main content

Hallo, graag zou ik willen weten waarom ik niet kan overstappen naar volledig KPN, omdat ik voorheen (dus eigenlijk nog) bij xs4all zit. Hierdoor loop ik wel die aanbieding mis, van bijv. gratis tv, soundbar oid.

 

Mvg J. van Es

Hallo @Johan1979 om de eenvoudige reden da xs4all-klanten, net als voorheen Telfort-klanten, beschouwd worden als bestaande klanten door KPN.

Had je eerder dit jaar bij xs4all opgezegd en je aangemeld bij KPN, was je als nieuwe klant behandeld, maar met de automatische migratie naar KPN dus als bestaande klant. Helaas.

 


Hoi @Johan1979, Jan slaat de spreekwoordelijke spijker al op zijn kop, Door de overgang van het XS4ALL abonnement naar KPN is dat nu een bestaand KPN abonnement. Je kunt jouw abonnement wel wijzigen, maar de acties die je op de website ziet staan zijn daarbij niet van toepassing.


Als ik eerder over had kunnen stappen, had ik dat miss wel gedaan, naar dat kon toen nog niet. Eigenlijk is het wel zo dat ik volledig wil overstappen naar KPN. Dus verander ik in feite toch van provider. Ze gebruiken bij xs4all alleen de techniek van KPN en zijn dus nog steeds een andere provider.


Nee @Johan1979, zoals Jan al zei zijn de XS4ALL abonnementen al onderdeel van KPN. Je zit niet bij een andere provider en dat soort aanbiedingen zijn in dit geval niet aan de orde.


Hoe je het ook benoemd, "onderdeel van". Dus technisch gezien een andere provider. Begrijp me niet verkeerd, ben blij met xs4all cq KPN. Maar dan nog, als ik volledig naar KPN wil, kan dat niet. En als het wel kan, krijg ik niet die aanbieding. Vind ik raar. Sorry


als ik volledig naar KPN wil, kan dat niet.

Waarom niet @Johan1979 ?

Telfort-klanten die in 2020 werden opgenomen binnen KPN konden en kunnen ook volledig naar KPN overstappen, wel als bestaande klant natuurlijk, heb ik ook gedaan.

XS4ALL is nu onderdeel van KPN en jij moet dus ook gewoon kunnen overstappen naar het ‘echte’ KPN, wel als bestaande klant natuurlijk.

 


Het enige verschil is is dat je nu een wijziging doet aan je bestaande abonnement, in plaats van een nieuwe aanvraag. De XS4ALL abonnementen staan nu, net zoals de Telfort abonnementen die Jan als voorbeeld noemt, in de KPN systemen. Daardoor is het effectief een KPN abonnement, met de XS4ALL voorwaarden waar jij toentertijd voor gekozen hebt.