Skip to main content
Wij hebben een abonnement tot 100 mb. Hoger dan 47mb komen we niet. Onze naaste buren hebben 54 mb. en verder in de straat 74 mb. Deze hebben bonded koper. Mijn vraag is waarom de een wel en de ander niet
Hier hetzelfde @jalida, 40 Mbs bonded terwijl de overkant van de straat 200 halen. Zij zitten op een andere straatkast.

De theorie is even simpel gezegd: het signaal via de koperdraad verzwakt vrij snel: hoe verder je van de centrale zit hoe trager het internet wordt. Jij woont verder van de centrale dan je buren of verderop in de straat. Waarschijnlijk hebben bewoners aan de andere kant van je nog trager internet.
De afstand naar de centrale is gelijk. Het huis met 74 mb staat 50 meter verder.
De afstand naar de centrale is gelijk. Het huis met 74 mb staat 50 meter verder.

Dat weet je niet altijd. Er kunnen meerdere redenen zijn, een verouderd kabelnet kan de vertraging veroorzaken.
@jalida Hoi Jalida! Ik kan me goed indenken dat jij ook graag een dubbele lijn wilt, net als je buren en als de optie er was geweest had ik die onmiddelijk voor je gerealiseerd! Er zijn een aantal redenen waarom dit vaak geen optie is. Voor pairbonding is een extra aansluiting in de wijkcentrale nodig. Er is vaak beperkte ruimte in zo'n centrale. Het zou dus heel goed kunnen dat het aantal pairbonding aansluitingen al op zijn maximum zit. Verder is het belangrijk dat je is/ra punt (de kpn hoofdaansluiting) een werkend tweede aderpaar heeft. Vaak zijn deze niet doorgetrokken en dus moet de straat open.KPN stuurt helaas geen graafploegen aan voor consumenten aansluitingen. Zakelijk kan dit soms wel. Ik weet dat xs4all dit in sommige gevallen ook bij consumenten aansluitingen doet. Mocht je willen weten of dat een optie is, zul je contact met hen moeten zoeken. https://www.xs4all.nl/contact/

Uiteraard wil ik je niet kwijt, maar ik zou het niet fair vinden als ik je deze potentiële optie niet had verteld. Of zij het op jouw adres wel leveren, kan ik niet zeggen. Dat weet alleen de helpdesk van xs4all. 🙂