Skip to main content
Vraag

Waarom heeft KPN geen mailadres om bv phishing mail door te geven

• February 16, 2026
  • 4 reacties
  • 31 keer bekeken

Waarom heeft KPN geen e-mailadres om bijv. een fishingmail door te geven?

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 16, 2026

Hallo ​@groart ,

Dat melden kan via de website. 

Meld phishing als je dit herkent of als je twijfelt

Meld dit in de eerste instantie bij het bedrijf waarvan de e-mail lijkt te komen. KPN heeft hiervoor een speciale pagina. Hier staat ook de meest recente voorbeelden die naar ons zijn gestuurd. 

De overheid vraagt phishing te melden bij de fraudehelpdesk. 

bron:

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 16, 2026

Dat melden kan via de website. 

Te omstandig. Dit is een terechte vraag. Waarom heeft kpnmail geen knop om spam of fishing te rapporteren? Gmail of Hotmail heeft zo een knop, door de rapporten leren spam en fishing filter, en herkennen aan de patronen en voorkomen zulke mails met heel verschillende afzender.

rvk01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 16, 2026

Waarom heeft KPN geen e-mailadres om bijv. een fishingmail door te geven?

Er staat een E-mail adres op die pagina.

valse-email@kpn.com

Edit: O, dat is alleen voor KPN phishing mails.

• Auteur
  • Helper
  • February 16, 2026

ALGEMEEN: mag je van een moderne telecom bedrijf verwachten dat deze een laagdrempelig toegang heeft in de producten die zij zelf aanbiedt?

Dat wanneer je een e-mailaccount hebt bij KPN, je via deze account rechtstreeks contact kan opnemen?  Dat KPN hiermee voor de klant simpel toegankelijk is?

WAT MOET JE DOEN OM DIGITAAL EEN ANTWOORD TE KRIJGEN OP JE VRAAG: je wordt gedwongen om  de opties van ‘hulp nodig?’ en ‘snel naar’ langs te lopen met de vele doodlopende wegen die niet het antwoord geven… Tijdrovend en ik haakte snel af: want hoe belangrijk is deze valse e-mail voor mij en/of voor KPN?

Ondanks alle hedendaagse digitale vernuft, blijft een simpele vraag (het is e-mail over Nationaal Telecom onderzoek) niet beantwoord.  En mijn gedachte dat ik via de SERVICE pagina even snel een antwoord zou vinden kwam ik bedrogen uit.