Skip to main content

Op dit moment heb ik een internet en tv abbonement bij jullie. Ik kijk alleen zelden tv, ik maak meer gebruik van streamingdiensten.

 

Nu zat ik te kijken om dan voor internet only te gaan, maar jullie zijn zo duur in vergelijking met andere providers!

 

Als ik bij jullie alleen internet wil afsluiten dan zit ik op 45 euro voor 50 mbits. Bij bijvoorbeeld t-mobile betaal je 35 euro per maand voor 100 mbits, met zelfs de eerste 6 maanden voor 30 euro.

Waarom zijn jullie zo duur? En ik kan geen gebruik maken van korting bij jullie omdat ik al klant ben, ook al stap ik over naar een ander pakket. Dit overweegt mij wel om over te stappen naar een andere provider. Dan zijn jullie wel een klant kwijt. Ik hoor graag de mogelijkheden.

Dat is zo omdat KPN eigenlijk wil dat iedereen ook gewoon tv neemt. Dan verdienen ze meer aan de klant. Daarom is alleen internet duur en tv erbij redelijk goedkoop. Dit zorgt er voor dat veel mensen tv er toch wel bij nemen. Want het is "maar" 10 euro.

Als u geen tv meer wilt, dan kunt u beter overstappen naar een andere provider. Veel mensen willen dat niet. Die willen toch bij KPN blijven. Van dat ... "psychologische effect" ... het "bij KPN willen blijven" ... daar profiteert KPN van. Die speelt daar handig op in. En zo krijg je dus dat er massa's klanten toch gewoon 65 euro of meer per maand voor internet + tv zitten te betalen. Terwijl ze elders voor veel minder klaar zouden zijn zonder tv.

Bedenk je heel goed: KPN is een commercieel bedrijf, de prijsstelling is zeer zorgvuldig zo gekozen. De bedoeling is dat elke klant zoveel mogelijk overmaakt elke maand. Daarom internet als basis voor een relatief hoog bedrag met extra's erbij die dan relatief "aantrekkelijk" geprijsd zijn. Zodat klanten makkelijker geneigd zijn deze verschillende opties erbij te nemen. 


Bij bijvoorbeeld t-mobile betaal je 35 euro per maand voor 100 mbits... 

Als t-mobile over het glasvezelnetwerk van KPN levert, dan kost dat 10 euro extra …

https://tweakers.net/nieuws/192362/t-mobile-verhoogt-prijs-1gbit-s-glasvezel-en-levert-dat-via-kpn-voor-meerprijs.html


Hoi @Man0ns en welkom hier op ons forum :)

KPN is nu eenmaal geen prijsvechter dus wanneer je het primair om de prijs te doen is dan zullen wij nooit als goedkoopste uit de bus komen. Het klopt dat je als bestaande klant niet nogmaals gebruik kunt maken van een welkomstaanbieding. Iedereen kan hier bij de start van zijn of haar abonnement eenmalig gebruik van maken. Wel kan het zo zijn dat je nu een wat ouder type abonnement hebt. Soms kan het lonend zijn om over te stappen naar onze nieuwste pakketten, KPN Hussel. Je zou in de MijnKPN omgeving  kunnen kijken naar de eventuele mogelijkheden! Laat je me weten of je hiermee verder komt?


Weer een prijsverhoging.

Dit heeft mij doen besluiten weg te gaan bij kpn.

Met bijna 60 euro per maand vindt ik ze behoorlijk duur.

 


@Flowerxskary als de prijs belangrijk voor je is dan is dat de beste oplossing.  Veel plezier met de nieuwe provider. 


Dank je wel, ga jij je maar scheel betalen voor alles in dit land!

En bovendien ik ben vrij om weg te gaan bij kpn,  dus waar maak je dan zon probleem van?


Is er iemand hier die ergens een probleem van maakt @Flowerxskary ?


Wat doe jij nou??? Ik maak toch geen probleem?!


Hallo @Flowerxskary ik ben benieuwd bij welke provider je met gelijke diensten goedkoper uit bent, ik heb ze nog niet kunnen vinden, maar forumleden helpen elkaar toch? Dus ik ben benieuwd naar je reactie.

 


Goedemorgen @Flowerxskary en welkom hier op ons forum!

Altijd jammer om te lezen dat iemand ons gaat verlaten. Heb je speciaal een account aangemaakt voor ons forum om deze mededeling te doen?