Skip to main content

Een paar weken geleden heb ik een internet+tv abonnement besteld. Ondertussen heb ik het installatiepakket ontvangen. Bij het plaatsen van de bestelling werd er automatisch een monteurafspraak gepland. Deze zou gisteren zijn, maar de monteur is niet komen opdagen. Ik kreeg een mailtje met een monteursbon met de volgende tekst:

"De bestelde producten en diensten zijn niet volledig geleverd.
Oorzaak: 12. Laswerk achteraf (Koper/Glas)
Omschrijving: onze monteur kon de werkzaamheden niet volledig uitvoeren. Voordat wij uw installatie kunnen 
afmaken, moet een monteur van KPN Netwerk eerst uw aansluiting herstellen. Deze afspraak hebben wij al ingepland. 
U ontvangt binnen 1 werkdag een e-mail met daarin een link. Maak daarmee eenvoudig een nieuwe afspraak met 
onze monteur, dan maakt deze de installatie af."

Omdat ik het niet helemaal begreep heb ik gisteravond de klantenservice gebeld, maar daar konden ze mij ook niet uitleggen waarom de monteur 1) niet is komen opdagen en 2) waarom de installatie nog niet gedaan kan worden.

Ondertussen heb ik een nieuwe monteurafspraak, maar dat is pas 10 augustus. En ik ben nu wat sceptisch of deze dan wel komt opdagen of dat de werkzaamheden niet kunnen worden uitgevoerd.

Kan iemand mij uitleggen waarom er een monteur moet langskomen? Kan ik niet zelf het modem aansluiten, zoals overal op de site staat aangegeven?

Alvast bedankt!

 

Mvg, mark

 

Mogenlijk is de monteur wel bij de wijkcentrale geweest en heeft daar gezien dat die z'n werk niet doen kon. Of misschien heeft die vanaf afstand al gezien dat het niks ging worden.


Mogenlijk is de monteur wel bij de wijkcentrale geweest en heeft daar gezien dat die z'n werk niet doen kon. Of misschien heeft die vanaf afstand al gezien dat het niks ging worden.

Beste Nick,

Bedankt voor je reactie. Dat zou inderdaad kunnen. Is er een manier waarop ik er achter kan komen wat er precies niet in orde zou zijn en of dit dan wel het geval is op 10 augustus wanneer de volgende monteursafspraak gepland is? Heb geen zin om weer de hele dag op niets te zitten wachten..


De afmeldingen 12 word meestal gebruikt als glasvezelaansluiting bij de klantt kapot is, of de kabel stuk.

Enige wat ik kan bedenken is dat er een kabelbreuk is buiten. Maar dan nog was het prettig geweest als de monteur even gebeld had.

Ben je dan wel gebeld door KPN netwerk?

 

Een moderator kan wat dieper kijken en evt de notities van de monteur opzoeken.

Vul daarom je profiel zoveel mogelijk in met relevante info. Als hij/zij toe is aan dit topic, kan er gelijk in de systemen gedoken worden.


De afmeldingen 12 word meestal gebruikt als glasvezelaansluiting bij de klantt kapot is, of de kabel stuk.

Enige wat ik kan bedenken is dat er een kabelbreuk is buiten. Maar dan nog was het prettig geweest als de monteur even gebeld had.

Ben je dan wel gebeld door KPN netwerk?

 

Een moderator kan wat dieper kijken en evt de notities van de monteur opzoeken.

Vul daarom je profiel zoveel mogelijk in met relevante info. Als hij/zij toe is aan dit topic, kan er gelijk in de systemen gedoken worden.

Hallo Dennis,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben niet gebeld door KPN Netwerk. Er is nog geen glasvezel in de wijk. Een kabelbreuk zou dus kunnen, de buren hebben echter wel allemaal gewoon internet (maar misschien zegt dit niets?). 

Mocht de kabel stuk zijn, wat kan ik dan verwachten qua termijn waarop dit gefixt kan worden?


Hi @markabcdefg,

Wat ik zie is dat de monteur gisteren om 14:35 heeft geconstateerd dat er geen verbinding was en in de KPN centrale voor je aan de slag wilde gaan, maar daar geen toegang tot had. Dit maakt het er nog niet heel veel duidelijker op.

Ik zie ook de term ‘grondkabel werkzaamheden’ staan, wat klinkt alsof er wel iets gaande is met de kabel zelf. @DennisA78, gebruiken jullie deze term alleen als er echt iets aan de kabel defect is? Of kan dit ook iets anders inhouden?

 


Hi @markabcdefg,

Wat ik zie is dat de monteur gisteren om 14:35 heeft geconstateerd dat er geen verbinding was en in de KPN centrale voor je aan de slag wilde gaan, maar daar geen toegang tot had. Dit maakt het er nog niet heel veel duidelijker op.

Ik zie ook de term ‘grondkabel werkzaamheden’ staan, wat klinkt alsof er wel iets gaande is met de kabel zelf. @DennisA78, gebruiken jullie deze term alleen als er echt iets aan de kabel defect is? Of kan dit ook iets anders inhouden?

 

Hallo Maja,

Bedankt voor je reactie. Kan ik er vanuit gaan dat, wat het probleem ook is, dit opgelost is voor 10 augustus wanneer opnieuw een monteurafspraak is ingepland? Zou jammer zijn als de monteur dan alsnog voor niets komt..


Ondertussen heb ik een nieuwe monteurafspraak, maar dat is pas 10 augustus. En ik ben nu wat sceptisch of deze dan wel komt opdagen of dat de werkzaamheden niet kunnen worden uitgevoerd.

Kan iemand mij uitleggen waarom er een monteur moet langskomen? Kan ik niet zelf het modem aansluiten, zoals overal op de site staat aangegeven?

 

Die afspraak zal waarschijnlijk niet gehaald worden … bouwvak … mijn afspraak van 27-7 werd ook 4 weken verplaatst ivm bouwvak … 3 weken voor 27-7 werd de afspraak met mij gemaakt, toen wist kpn netwerk nog niet dat de bouwvak er aan kwam (schijnbaar) …

(Is gewoon op te vragen, wordt elk jaar bij wet vastgesteld ...)


Hallo Maja,

Bedankt voor je reactie. Kan ik er vanuit gaan dat, wat het probleem ook is, dit opgelost is voor 10 augustus wanneer opnieuw een monteurafspraak is ingepland? Zou jammer zijn als de monteur dan alsnog voor niets komt..

Ik ga daar wel van uit @markabcdefg, ik zie in mijn systeem niet de volledige notitie en welke stappen er intern zijn gezet, maar heb er wel vertrouwens in dat dit goed opgepakt gaat worden. Ik zie de afspraak overigens niet staan voor de 10e, maar voor de 9e, tussen 10 en 12, de afspraak lijkt eerder vandaag verzet te zijn. Was je daar al van op de hoogte?


Hallo Maja,

Bedankt voor je reactie. Kan ik er vanuit gaan dat, wat het probleem ook is, dit opgelost is voor 10 augustus wanneer opnieuw een monteurafspraak is ingepland? Zou jammer zijn als de monteur dan alsnog voor niets komt..

Ik ga daar wel van uit @markabcdefg, ik zie in mijn systeem niet de volledige notitie en welke stappen er intern zijn gezet, maar heb er wel vertrouwens in dat dit goed opgepakt gaat worden. Ik zie de afspraak overigens niet staan voor de 10e, maar voor de 9e, tussen 10 en 12, de afspraak lijkt eerder vandaag verzet te zijn. Was je daar al van op de hoogte?

Oke, daar ga ik dan maar van uit. Bedankt.


Hi @markabcdefg,

Wat ik zie is dat de monteur gisteren om 14:35 heeft geconstateerd dat er geen verbinding was en in de KPN centrale voor je aan de slag wilde gaan, maar daar geen toegang tot had. Dit maakt het er nog niet heel veel duidelijker op.

Ik zie ook de term ‘grondkabel werkzaamheden’ staan, wat klinkt alsof er wel iets gaande is met de kabel zelf. @DennisA78, gebruiken jullie deze term alleen als er echt iets aan de kabel defect is? Of kan dit ook iets anders inhouden?

 

 

Geen toegang tot centrale of kast heeft een andere afmeldingen.

Als het over grondkabel werkzaamheden gaat dan verklaard dat het "laswerk achteraf" wel.

Dan was dat waarschijnlijk duidelijk zichtbaar. Maar dan lijkt me ook, dat zoiets snel opgepakt word, want dan zouden er meer adressen plat leggen.

En je hoort in zo'n geval dan via SMS op de hoogte gehouden worden toch? @Maja_ 


Ik ben iets wijzer @markabcdefg!

Het blijkt dat het slot van de centrale kapot is, waardoor de monteur er niet bij kon. Er is gelukkig niets met de kabel tussen de centrale en je woning aan de hand, dus daar hoeven we ons niet meer druk om te maken 🙂

We hebben de gebouwenbeheerder nu de opdracht gegeven om de deur te herstellen en ze gaan hun best doen om dit uiterlijk maandag voor elkaar te krijgen, maar durven hier geen garantie op te geven. Er bestaat dus een kans dat de monteur die nu voor dinsdag gepland staan, nog steeds niet bij de centrale kan, en dat de afspraak opnieuw verzet moet worden. Maar laten we het positief houden en er van uit gaan dat dit tijdig opgelost gaat worden!

 


Ik ben iets wijzer @markabcdefg!

Het blijkt dat het slot van de centrale kapot is, waardoor de monteur er niet bij kon. Er is gelukkig niets met de kabel tussen de centrale en je woning aan de hand, dus daar hoeven we ons niet meer druk om te maken 🙂

We hebben de gebouwenbeheerder nu de opdracht gegeven om de deur te herstellen en ze gaan hun best doen om dit uiterlijk maandag voor elkaar te krijgen, maar durven hier geen garantie op te geven. Er bestaat dus een kans dat de monteur die nu voor dinsdag gepland staan, nog steeds niet bij de centrale kan, en dat de afspraak opnieuw verzet moet worden. Maar laten we het positief houden en er van uit gaan dat dit tijdig opgelost gaat worden!

 

Hallo Maja,

Bedankt voor het uitzoeken! Fijn om informatie te hebben en te weten dat er wat gebeurt op de achtergrond! Ik wacht het af en hoop op het beste voor dinsdag.


Hi @markabcdefg, ik had vakantie vanaf de 8e en kreeg daarna Corona dus ik heb een poosje niet gewerkt 😬 Hoe is de status nu? Is het allemaal goed gekomen en werkt alles helemaal naar behoren?


Hi @markabcdefg, ik had vakantie vanaf de 8e en kreeg daarna Corona dus ik heb een poosje niet gewerkt 😬 Hoe is de status nu? Is het allemaal goed gekomen en werkt alles helemaal naar behoren?

Hoi Maja, het is ondertussen gelukt ja. Helaas wel maar de helft van de beloofde snelheid omdat 1 van de 2 aansluitingen het niet doet volgens de monteur. Monteur gaf ook aan dat dit niet hersteld zal worden, omdat de wijk op de planning staat voor glasvezel. Wanneer dat dan precies gepland is kan ik nergens vinden en weet ook niemand anders in de wijk iets van. We zullen het wel merken wanneer het zover is...


Ah dat is wel balen, dat van de halve snelheid 😓

Hopelijk volgt er snel meer duidelijkheid over glasvezel, het gaat wel een flink verschil maken als dat uit is gerold!