Skip to main content

Sinds afgelopen zomer klant geworden bij KPN met glasvezel 1TB.

Ben erg ontevreden over de snelheid.

Mijn ouders die thuis geen glasvezel hebben hebben zelfs betere snelheden dan mij.

Zwarte modem kastje al meerdere keren opnieuw aan en uit gezet en dan lijkt het er even op dat die weer snel is 250mbs op ps5 maar na een paar minuten zit die al weer op 25mbps.

De snelheid word nooit behaald, ik mag blij zijn als ik de 100mbps haal ( hoewel ik wifi zit maar dan moet die minimaal de helft kunnen halen lijkt me)

Voornamelijk

tijdens het gamen en installeren van grote games is het erg vervelend.

De speedtest op een playstation is altijd al brak geweest. Welke snelheid haal je op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 

Heb daar geen kabel voor maar met wifi dit.

op tweede foto via mobiel gedaan

alleen blijft toch raar dat die ps5 dat dan weer niet haalt

Zoals ik al schreef: De speedtest op een playstation is brak. Je lees dat op forums van alle providers. 

Heeft je mobiel WiFi 6?

Heb een iPhone 14 vast wel

Hoi @Sjorsos, dat de snelheid op de Playstaton andere waarden geeft zien we meer inderdaad. Zelf heb ik dat ook als ik een speedtest doe. 

Heb je helemaal geen kabel in huis om te testen wat de snelheid dan is? Dat is de beste test, met Wifi gaat het signaal door de lucht en kan het beïnvloed worden door omgevingsfactoren.

In de Kennisbank hebben we een artikel met tips voor de Wifi verbinding, en je kunt de Wifi Manager op onze site doen om die verbinding te optimaliseren: 

Reageer