Skip to main content

Beste,

ik heb op dit moment een KPN abonnement met een goede korting. Deze loopt nu af en het abonnement wordt bijna dubbel zo duur. In tijden van crisis heeft niemand zin om bijna €60 voor Internet & TV te betalen.

Ik heb een poging gedaan om over te stappen naar een provider die ook gebruik maakt van het KPN netwerk. Van deze provider krijg ik de horen dat de overstap afgekeurd is omdat KPN niet op mijn adres levert? Volgens KPN kunnen ze op mijn adres geen internet leveren via deze andere partij. Ik ben benieuwd hoe het kan dat ik nu wel internet van KPN ontvang op mijn adres maar dit bij een overstap niet mogelijk is?

Hallo @AmraSA 

 

Als je nu glasvezel internet hebt en die andere provider alleen via de telefoonlijn (koper) levert dan is dat waarschijnlijk de reden.

Als je hier je postcode en huisnummer invoert, kan er dan nog wel geleverd worden via koper?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

 

B.v. hier is koper ook al uitgeschakeld:

 


Hallo @AmraSA 

ik heb op dit moment een KPN abonnement met een goede korting. Deze loopt nu af en het abonnement wordt bijna dubbel zo duur. In tijden van crisis heeft niemand zin om bijna €60 voor Internet & TV te betalen.

Als je tevreden bent over je huidige abonnement, waarom zou je dan veranderen? Het moet niet….
Dat het abonnement afloopt betekent alleen dat de vaste contractperiode afloopt, maar het abonnement loopt gewoon door. Alleen kan je vanaf dan opzeggen met een opzegtermijn van één maand.


Hallo @AmraSA 

 

Als je nu glasvezel internet hebt en die andere provider alleen via de telefoonlijn (koper) levert dan is dat waarschijnlijk de reden.

Als je hier je postcode en huisnummer invoert, kan er dan nog wel geleverd worden via koper?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

 

B.v. hier is koper ook al uitgeschakeld:

 

@GeSp Thanks, maar ik heb nu geen glasvezel en bij de nieuwe provider ook niet. Als ze gebruik maken van hetzelfde netwerk zou mijn verwachting zijn dat ze gewoon kunnen leveren. En ja Koper blijft op mijn adres gewoon beschikbaar (net gecheckt). Ben benieuwd wat KPN hierover te melden heeft.


Hallo @AmraSA 

ik heb op dit moment een KPN abonnement met een goede korting. Deze loopt nu af en het abonnement wordt bijna dubbel zo duur. In tijden van crisis heeft niemand zin om bijna €60 voor Internet & TV te betalen.

Als je tevreden bent over je huidige abonnement, waarom zou je dan veranderen? Het moet niet….
Dat het abonnement afloopt betekent alleen dat de vaste contractperiode afloopt, maar het abonnement loopt gewoon door. Alleen kan je vanaf dan opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

@RBxx dat staat volgens mij al in mijn bericht, ik heb geen zin om €60 voor mijn tv&internet te betalen. Als ik niet overstap ben ik een dief van mijn eigen portemonnee.


Maar @AmraSA , die €60 ga je toch alleen betalen als je verandert? Wat kost je huidige abonnement? Zolang je niets verandert blijft dat toch hetzelfde?


Maar @AmraSA , die €60 ga je toch alleen betalen als je veranderd? Wat kost je huidige abonnement? Zolang je niets veranderd blijft dat toch hetzelfde?

@RBxx, nee je krijgt het eerste jaar een promotiekorting als je overstapt, daarom loont het zich ook om elk jaar een nieuwe provider te nemen.

Ik heb het eerste jaar €35 betaald bij KPN, die korting loopt nu af en vanaf nu betaal ik €57,50. Bij een andere provider krijg ik weer een jaar korting en bespaar ik daarmee bijna €300 in het jaar.


Oké, een provider "hopper”. Dan zal je bij de nieuwe provider moeten uitzoeken waarom het niet lukt.

Daar heeft de provider KPN, wiens forum dit is, geen inzage in.


Oké, een provider "hopper”. Dan zal je bij de nieuwe provider moeten uitzoeken waarom het niet lukt.

Daar heeft de provider KPN, wiens forum dit is, geen inzage in.

@RBxx ik denk dat u beter moet lezen, alle informatie staat al in mijn oorspronkelijke post. Nog een keer: KPN geeft aan niet op mijn adres te kunnen leveren terwijl ze dat nu wel doen. Daardoor kan ik niet overstappen naar de provider die ik wil. Deze provider maakt gebruik van het KPN netwerk (wat dus wel beschikbaar is op mijn adres, maar volgens KPN niet terwijl ik er nu klant ben).


Hallo @AmraSA 

De KPN in deze situatie is KPN Wholesale, niet KPN de provider. KPN Wholesale is het contactpunt voor andere providers die via het KPN netwerk leveren. Hierover hebben de forum moderators geen informatie en kunnen ze ook niet bij helpen. Dit is namelijk het forum van KPN de provider.


Wie is die andere provider? Noem de naam gewoon eens. 

Is er bij u in de buurt misschien wel glasvezel aangelegd door KPN maar heeft u dat geweigerd? Dan kan het zijn dat u nu niet meer kunt overstappen. KPN blokkeerd dan nieuwe abonnementen op de telefoonlijn. 


@Nick83 glasvezel wordt op dit moment aangelegd door een andere partij (DELTA) en daar heb ik niet voor gekozen omdat we in een toekomstige sloopwoning zitten.

Dit is niet perse een vraag die door het forum beantwoord moet worden. Door het gebrek aan een email service ben ik hier terecht gekomen.  Graag zou ik een medewerker van KPN willen spreken, vandaar mijn oproep hier. Intern weten ze vast wie me hierbij kan helpen.


Dit forum is van KPN provider. Een medewerker van KPN provider gaat denk ik niet uitzoeken waarom een andere provider op uw adres niet leveren kan. Waarom zou die? 


Hallo @AmraSA, vreemde situatie dit. Als je een abonnement bj KPN hebt, dan kan elke provider die naast ons gebruik maakt van het netwerk daar diensten over leveren. Mocht het zo zijn dat de andere aanbieder daar mee problemen heeft kan deze provider zelf contact opnemen met de KPN Netwerkbeheer afdeling ook wel bekend als KPN Wholesale. Precies zoals o.a. @RBxx al aangeeft,

 

Hallo @AmraSA 

De KPN in deze situatie is KPN Wholesale, niet KPN de provider. KPN Wholesale is het contactpunt voor andere providers die via het KPN netwerk leveren. Hierover hebben de forum moderators geen informatie en kunnen ze ook niet bij helpen. Dit is namelijk het forum van KPN de provider.