Skip to main content

Ik blijf het vreemd vinden. Ik had een 1000 MB aansluiting. Ben terug gegaan naar 200 en wilde na verloop van tijd toch weer 1000. Nu moet er dus weer een monteur langs komen. Daar moet ik vrij voor nemen, wat ik niet wil. 
 

Kan dit nu echt niet anders?? 

Hallo @Detaildeskundige , kun je eens een foto plaatsen van je huidige glasvezelaansluiting?

 


Zal ik eind vd week doen. Lukt me nu even niet. Maar hoe dan ook, ik had 1000 en dat werkte. Voor een monteur moet ik weer vrij nemen en dat wil ik gewoon niet. Het is ook geen ramp, maar vind het gewoon onhandig. Ik heb de aansluiting nog maar een jaartje en om nu alweer een monteur over de vloer te hebben….🙄


@Detaildeskundige is het nog gelukt een foto te maken van de aansluiting?

Verder snap ik dat een monteur wat ingrijpend is. Maar we willen graag zorgen voor een goede oplossing. In sommige gevallen kan dit niet van afstand. 


Ik kan er lastig bij voor een foto. Feit is dat ik 1000 MB had en daarna alles netjes heb weggewerkt en nu, na een downgrade, niet naar de oorspronkelijke snelheid kan. 


Ik kan er lastig bij voor een foto. Feit is dat ik 1000 MB had en daarna alles netjes heb weggewerkt en nu, na een downgrade, niet naar de oorspronkelijke snelheid kan. 

dat je niet terug kan is niet waar er moet dan wel een monteur komen en als je dat niet wilt kies je er zelf voor

 

maar je kan wel terug 


Ja, dat had ik al even door. Gaat me erom dat ik er weer vrij voor moet nemen, terwijl me destijds iets anders is verteld als het gaat om de procedure up en downgrade…

 

anyways, we doen het maar met de 200 MB.


Het enige wat de monteur gaat doen is van dit 

 

Dit maken

 

 


@HansaanZet Jij hebt een glazen bol en weet dat @Detaildeskundige nu nog op G-Pon zit en naar XGS-Pon moet, en geen AON heeft en dit dus niet nodig is.


Dit is een voorbeeld Doorn...sjonge jonge jonge.


@HansaanZet heeft wel de enige mogelijkheid aangestipt waarbij dit nodig zou zijn. Elke andere aansluiting/NT zou geen noodzaak moeten hebben voor een monteur als je van 200/200 naar 1000/1000 gaat (of terug gaat).

@Detaildeskundige Heb jij nu inderdaad dat losse zwarte Nokia kastje op dit moment? Dat met een wit of geel kabeltje aan de glasvezelaansluiting zit?

 

 


Ja, dacht van wel. Kan er lastig bij.


Ja, dacht van wel. Kan er lastig bij.

 

Dan ben jij begonnen op GPON met 1 Gbit, toen ben je terug gegaan naar 200, en nu wil je weer naar 1 Gbit terwijl je nog altijd op GPON bent aangesloten.

In de tussentijd (inderdaad het afgelopen jaar) is KPN begonnen om alle aansluitingen van 1 Gbit over te zetten op XGS-PON. Als je op 1 Gbit was gebleven had je ook een monteursafspraak gekregen, zonder verdere wijzigingen aan je abonnement, om dat zwarte kastje te vervangen.

Nu wil je terug naar 1 Gbit en moet KPN je dus overzetten naar de XGS-PON techniek zodat je voor de komende jaren niets meer hoeft te veranderen aan kastjes o.i.d. (XGS-PON kan tot 10 Gbit)

Maar daarvoor is dus wel dat andere zwarte kastje nodig dat @HansaanZet op zijn tweede foto laat zien.

 

Verder wil ik je wel dringend aanraden om de glasvezelaansluiting en wat er op/naast zit nooit weg te werken maar altijd toegankelijk te houden. Bij een storing moet er ook iemand bij kunnen namelijk.