Skip to main content

Ik heb vandaag mijn abonnement aangepast (de dienst interactieve TV verwijderd). 
Ik heb daarna een e-mail ontvangen dat er een monteur langskomt: Onze monteur moet het aansluitpunt op uw adres aanpassen

 

Via Twitter begreep ik dat ze mijn verbinding gaan upgraden. Wat gaan ze precies doen? Ik maak gebruik van pairbonding anders kan ik de gewenste internet snelheid niet halen.

Ik klikte per ongeluk op de verkeerde knop, wilde het niet als “beantwoord” markeren 


@Erwin_ is het mogelijk om het “als beantwoord gemarkeerd” ongedaan te maken?


@Erwin_ is het mogelijk om het “als beantwoord gemarkeerd” ongedaan te maken?

Done.

Erg goed dat je al deze info paraat hebt.  Helaas is mijn systeem beperkt in het terugkijken van tickets :-(  Dat houdt na 3 maanden terug in de tijd al op :-(

Mijn advies (zoals je zelf ook al aangaf): Leg dit voor aan de monteur! Laat hem desnoods dit topic zien en hij/zij kan ook contact met mij zoeken via onze interne teams chat. 

Wie weet is het tweede aderpaar bij jou ‘brak’  en zorgde dat voor problemen. In dat geval mooi blijven zitten op VDSL dus.   Een monteur kan hier prima in meedenken.

Bespreek het samen en dan komt er ongetwijfeld een goede oplossing. 


Vandaag is de monteur geweest, hij heeft in huis niks hoeven aanpassen. Alleen pairbonding geactiveerd in de kast een paar straten verderop.

Internetsnelheid is iets beter geworden en upload verdubbeld. Ben benieuwd of de verbinding stabiel blijft, de monteur kwam qua metingen niks geks tegen. CRC errors zijn tot op heden ook gelukkig nog 0.


Vandaag is de monteur geweest, hij heeft in huis niks hoeven aanpassen. Alleen pairbonding geactiveerd in de kast een paar straten verderop.

Internetsnelheid is iets beter geworden en upload verdubbeld. Ben benieuwd of de verbinding stabiel blijft, de monteur kwam qua metingen niks geks tegen. CRC errors zijn tot op heden ook gelukkig nog 0.

Dat klinkt goed! Wat haal jij nu bekabeld qua download als ik vragen mag? 


In de ExperiaBox staat nu dat ik gebruik maak van “VDSL Bonding”.

@Erwin_ bedraad kan ik nu even niet testen, maar net zoals vorige keer via WiFi (5Ghz, 802.11ac) op dezelfde locatie getest. Snelheid is stukken beter, zo rond de 180Mbps (redelijk constant)

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/12e53520-2c6e-11ee-8f7b-9dc3556b8917

 

Via Fast.com rond de 180/190Mbps. Was voorheen rond de 170/180.

 

edit: Bedraad via de AppleTV is de download 189Mbps via de SpeedTest


Keurig. En beide lijnen zitten ook binnen de marges..   Mocht je in de toekomst toch verbrekingen zien, laat het mij weten., Vooralsnog ziet dit er prima uit.