Skip to main content

Voordat er in mijn (voor mij) nieuwe woning een glasvezel aansluiting van KPN aanwezig was heb ik een aanvraag gedaan voor een 1Gbit verbinding toen bekend werd dat KPN hier spoedig kwam leveren.

Na maanden verder te zijn is de pair-bonded ADSL verbinding eindelijk omgezet naar een glasvezel verbinding (de verbinding is nu dus actief).  Helaas blijkt mijn originele aanvraag toch niet zo automatisch te worden omgezet zoals beloofd en heb ik zelf contact op moeten nemen met KPN om in plaats van 200 Mbit naar 1 Gbit te gaan.

Nu lijkt deze aanvraag eindelijk door te zijn gekomen (dit had ook nog wat voeten in de aarde) maar nu is er direct een monteur ingepland voor deze wijziging, en krijg ik volgens de status pagina een 3e? tv ontvanger opgestuurd.

Mijn vragen zijn eigenlijk als volgt;
 

  1. Waarom moet er wederom een monteur langskomen voor een nieuw opgeleverd glasvezel verbinding puur voor het opschroeven van de snelheid. Ik geloof niet dat er fysiek iets gaat wijzigen aan mijn verbinding.
  2. Waarom ga ik een 3e TV ontvanger krijgen?

Alvast bedankt voor de assistentie.

Hallo @Noah_1 , als het goed is heb je nu een G-PON-module voor de glasvezel, zie onderstaande afbeelding en die wordt vervangen door een XGS-PON-module, zie onderstaande afbeelding

XGS-PON
 
G-PON
 

 


Ah oke duidelijk, het aparte kastje (de Nokia modem) gaat dan dus waarschijnlijk vervangen worden voor de xgs-pon unit die gewoon “over de verbinding heen” schuift.

Dank!


Ah oke duidelijk, het aparte kastje (de Nokia modem) gaat dan dus waarschijnlijk vervangen worden voor de xgs-pon unit die gewoon “over de verbinding heen” schuift.

Dank!

Hallo @Noah_1 inderdaad, zo gebeurde het bij mij ook toen ik overging naar de 1Gigabit snelheid.

Zit nog netter ook en geen los glaskabeltje meer.