Skip to main content

Eerst komen de installateurs van ReggeFiber op de dag waarvan ik juist de afspraak verplaatst had. Maar zonder excuses of iets, was dat niet zo en trekken zij hun handen ervan af.

Gebeld naar kpn en zal de week erop ingepland worden, nooit bericht over gehad. Poging 2, Eindelijk een afspraak kunnen regelen voor vandaag (de dag van mijn verhuizing). Het kostte maar 1,5 uur in de wacht staan tussen afdelingen. Nu blijkt dat al mijn onderburen thuis moeten zijn (appartement). Dat waren ze niet plus een onderbuur werkt zelfs tegen. Als ik dat had geweten dan had ik zeker geprobeerd om met mijn onderburen te overleggen.

Nu moet ik dus wachten op een datum dat al mijn onderburen thuis zijn en de ene zelfs wil meewerken. Wettelijk moet ie uiteindelijk meewerken, maar in de praktijk kan je dat aardig uitstellen als je echt tegen wil liggen.

Gelukkig heeft KPN voor uitzonderlijke situaties een nood-verbindingspakket. Grapje, deze box is alleen voor klanten en zolang ik niet aan gesloten ben, ben ik geen klant.

Ik heb mijn abonnement anderhalf maand geleden aangevraagd, een maand meer dan de aansluitperiode van 2 weken. In die tijd heb ik constant zelf een poging moeten doen om aangesloten te worden. Nu zijn we op de aangevraagde dag van mijn abonnement en zit ik een nieuwe huis zonder tv en internet. Kpn heeft anderhalf maand de tijd gehad om dit te regelen maar ondanks al mijn moeite, mag ik nu weken thuis zitten zonder verbinding of support. 

Er ligt nu een request voor zon box bij een afdeling, tot deze verwerkt en ook goedgekeurd is, zit ik hier zonder iets. Dit weekend zou ik nog wel kunnen overleven, ben toch druk met inrichten. Maar zonder internet kan ik ook niet thuis werken! En dat is echt een naaistreek in deze tijd.

Hallo @Y.D. ,

Er bestaat inderdaad een noodpakket voor de periode waarin een aansluiting nog niet is gerealiseerd. 
 

Ik ken niet alle voorwaarden, maar bij 0800-0402 zouden ze jou vast kunnen helpen. 
 

Hier op het forum kun je ook geholpen worden, maar dat duurt dan wat langer. Het kan enkele dagen duren voordat je aan de beurt bent. Vul dan wel alvast jouw volledige forumprofiel in. 


Dag @Y.D.. Welkom hier op het Forum. Ik kan me levendig voorstellen dat je baalt van deze situatie, maar ik vrees dat er niets anders op zit dan een nieuwe afspraak te maken met KPN NetwerkNL op een datum waarop ook alle buren aanwezig zijn. KPN NetwerkNL gaat namelijk over de aanleg van de kabel. Het is natuurlijk heel vervelend dat niet alle buren meewerken, maar helaas is dat niet iets waar wij invloed op hebben. :disappointed: 

Uit je bericht begrijp ik dat er al wel een verzoek is gedaan om je een noodpakket toe te sturen. Klopt dat? Ik kan altijd voor je kijken wat hier de status van is. Het is dan wel van belang dat je je profiel aanvult met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan kan ik voor je kijken. 


Ik ben toch wel benieuwd waarom alle onderburen thuis moeten zijn..


Ik ben toch wel benieuwd waarom alle onderburen thuis moeten zijn..


De glasvezelkabel moet, afhankelijk van het type woning/appartement, doorgetrokken worden van de ene woning naar de andere. Ook als je geen glasvezelaansluiting wilt, is het dan van belang dat je je medewerking verleent, omdat anders de woningen van buren niet kunnen worden aangesloten. De kabel loopt namelijk vaak door meterkasten.


Hallo @Y.D.. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het inmiddels is gelukt om een nieuwe afspraak in te plannen en dat alle buren hun medewerking verlenen. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust. 


Hallo @Y.D.. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat het inmiddels is gelukt om een nieuwe afspraak in te plannen en dat alle buren hun medewerking verlenen. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust. 

Hoi Natasja,

Ik heb in de loop van de week na het posten een spoedpakket ontvangen. Er is nu dus tenminste digitenne-tv en een wifi-op-simkaart constructie. Daarnaast is het mij ook gelukt om een 3de afspraak te maken. Dit ging helaas niet al te makkelijk. Het nummer gaat erg snel over op een "geen voicemail”-bericht en er is geen wachtrij. Het is dus bellen tot je er tussendoor komt.

So far, so good. Er is misschien wel iets waarmee je zou kunnen helpen. Mijn onderburen hebben een slechte ervaring gehad met monteurs binnenlaten om kabels door te trekken. Ze zijn op zich akkoord, maar willen graag bewijs/bevestiging dat KPN verantwoordelijk is voor eventuele schade die gedaan wordt tijdens het zijn in de woning. 

Weet jij misschien waar deze voorwaarden te vinden zijn, of als er iemand  is die een geruststellende brief kan schrijven naar ze?

 

Groet, Yorick


Dag @Y.D.. Goed om te lezen dat je een noodpakket hebt ontvangen en dat er inmiddels een nieuwe afspraak gepland staat met KPN NetwerkNL. Wel vervelend dat dit zo moeizaam ging. Heb je dit bij ze aangekaart?

Fijn dat je onderburen in principe akkoord zijn. Ik kan me ergens voorstellen dat zij graag in de voorwaarden zouden teruglezen dat KPN NetwerkNL verantwoordelijk is voor eventuele schade bij de aanleg van een glasvezelkabel. Gezien KPN NetwerkNL hierover gaat, zou ik je willen adviseren om je vraag daar te stellen. Zij kunnen je daar meer over vertellen dan ik, hoe graag ik je hier ook bij had willen helpen. 


Reageer