Skip to main content

Hoi!

O.a vanwege een aanbieding van de concurrentie ben ik aan het denken geslagen en aan het overwegen om te upgraden van de huidige 100/100 glasvezel naar de gigabit snelheid. Echter als ik inlog bij kpn kan ik alleen kiezen voor trager(snel) 50/5, supersnel 200 of razendsnel 500.. niet voor gigabit , Terwijl dat wel aanwezig is op mijn adres. Klopt dit ?

 

Hoi @FabiënSchmitz welkom hier. 

Je wilt meer snelheid dus, maar helaas kan je er niet uit kiezen. Ik vermoed dat je nog een ouder abonnement hebt. Die heeft die optie niet. Je zou dan het hele abonnement moeten wijzigen in plaats van alleen de extra snelheidsoptie. Je gaat dan wel weer een nieuw jaarcontract aan. En kijk dan ook even goed of je eventuele voordelen verliest die je liever niet kwijt wilt. 


Klopt het dat je abonnement (nog) de naam Alles in 1 heeft? Daaronder is 1 Gb/s niet beschikbaar. (ik heb even bij mijn Alles in 1 opties gekeken)

Je kan over naar de nieuwe propositie. Hier even een prijsoverzicht.

N.B. pluspakket gratis met ook mobiel abo kpn

Maar hoeveel apparaten gebruik je tegelijk en wat doe je er dan mee?

1 Gb/s = 1000 Mb/s ( 8 Mb = 1 MB)

TV ontvanger: maximaal 7,3 Mb/s. (HDglas 12,5 Mb/s)

Laptop: downloaden website tot ca. 3 Mb/s gedurende enkele seconden

HD streaming: 5 (KPN) tot 15 Mb/s (Netflix on demand)


Beste PeterG,

Zover ik het terug kan vinden heet mijn abonnement internet en tv basis.

En als ik nu even snel tel dan betaal ik nu meer incl een bepaalde korting dan wanneer ik hetzelfde volgens de huidige prijzen zou aanhouden zonder korting.

Betreffende de snelheid, ik moet regelmatig grote bestanden uploaden downloaden en dan is wat extra snelheid zeker fijn. bovendien lijkt mijn modem/router er moeite mee te hebben als deze wat zwaarder belast wordt met meerdere verbindingen e.d. (ook bekabeld) wat resulteert in haperende videogesprekken e.d.

Mijn aanname was dan ook dat bij een sneller abonnement een nieuw modem komt met meer overhead 


Zover ik het terug kan vinden heet mijn abonnement internet en tv basis.

Dat is volgens mij een 50 mbit abonnement. Ik zou zeggen: probeer dan eerst eens 100 of 200. Gelijk naar 1000 mbit gaan lijkt me overdreven. Wellicht betaalt u dan voor iets wat u nooit gebruikt. 

Edit: nu ik nog eens kijk vermoed ik dat u al "Extra snelheid" aan heeft staan? En nu dus 100 mbit heeft?

Puur voor de prijs is het sowieso raadzaam om over te stappen naar het nieuwe abonnement denk ik.


Zover ik het terug kan vinden heet mijn abonnement internet en tv basis.

Oh, ja. Dat kan. Die kwam eventjes (okt. 19 - voorjaar '21) nog na Alles in 1 en voor Hussel. Had de flutnaam “Internet + “ waarbij na de plus dus nog TV en/of telefoon kan komen. Is nog geen 2 jaar in de propositie geweest. Toen was er nog geen 1 Gbps mogelijk (nergens) dus zit dat in dat abonnement ook niet.

Je kunt wel 1 Gbps krijgen mits je je abonnement omzet naar de nieuwe propositie. Ook met die naam (Combivoordeel) ben ik niet blij, maar het beestje moet een naampje hebben.

Als het via MijnKPN nog niet kan kun je telefonisch naar het nieuwe abonnement met 1 Gbps. Je krijgt dat ook het nieuwe KPN TV+ (nieuwe ontvanger met Android-TV). Zie ook mijn eerder geplaatste opbouwschema van dat abonnement. Kun je uitrekenen wat het je, met behoud van huidige zaken, gaat kosten.

Overigens is 1000 Mbps voor particulieren over the top. Dan moet je ook al meerdere druk internettende gezinsleden hebben en nog eens allemaal tegelijk ook. Laat je niet verleiden door marketing.

N.B. 1 Gb = 1000 Mb = 125 MB = 0,125 GB