Skip to main content

Ik kom er maar niet uit, zowel KPN als reggefiber die het heeft aangelegd (nu kpnnetwerk.nl ofzo?) konden me telefonisch niet helpen

Ā 

situatie is als volgt, ik wil al een tijdje kpn aanvragen maar die zeggen dat ik geen glasvezel heb, maar dit heb ik wel in mij meterkast. Het is een gesplitste woning geworden paar jaar terug met aparte huisnummers en meterkasten etc en ook aparte aansluitingen van ziggo en kpn < dus niet helemaal goed)

Ā 

ik heb nu ziggo maar veel gedoe en slechte service, ik wil graag weer kpn en woon hier sinds kort, maar ze kunnen mij alleen maar een koper abonnement aanbieden (zie ISRA) ziet er niet uitā€¦. En heb tenslotte glasvezel. Waar ik vermoed dat het mis gaat is, dat mijn buren volgens het kpn systeem wel glasvezel hebben (geen aansluiting van glas) en ik volgens het systeem niet (wel aansluiting glas) ik heb de aansluiting is open gemaakt en om mijn vermoeden te bevestigen staat hier een sticker in met inderdaad het huisnummer van mijn buren, dit is dus of door elkaar gehaald, of bij het splitsen van de woning er nooit een tweede aansluiting is bij gemaakt en deze huidige aansluiting aan het verkeerde huisnummer is gekoppeld.

Ā 

Iemand advies of misschien hier wel kpn wat te doen? Ik kan wel koper aanvragen maar dat isra punt is ook niks meer,,, daarom ging ik naar ziggo omdat ik dan tenminsteĀ nog een betere verbinding had (zolang het werkt teminste)

Ā 

@PeterG

ander vraagje, toevallig zie ik in je signature ā€œci+ moduleā€ staan, heb je dit in je kpn abonnement? Of is dit mogelijk bij kpn? Dat is 1 van de redenen waarom ik toen naar ziggo ging , geen aparte ontvanger. Heb het liefste gewoon een kabel in me tv of een ci module en klaar haha

Dat is digitenne. Dat gaat via de lucht. En u kunt alleen live kijken. Terug kijken niet mogelijk. Opnemen moet met eigen apparatuur.


Nu nog even niks doen. Als dit maandag lukt, kan je dinsdag of woensdag al glasvezel bestellen. Dan heb je het net zo snel of sneller dan de koper verbinding.

@NHendriksĀ het aanpassen van het adres kost 10 seconden. Het overtuigen van de collega die het moet doen wellicht iets langer.

Ā 

@JV-NLĀ Qua beschikbare providers:Ā Ā Je noemde Jonaz maar er zijn er nog meer met eigen apparatuur in de PoP. Ze leveren wel allemaal over deze glasvezelaansluiting.

Leusden is een voorbeeld van een maximaal open netwerk met KPN (en alle aangesloten wholesaleproviders), T-Mobile met eigen apparatuur, Jonaz met eigen apparatuur, Netrebel met eigen apparatuur en Tweak/Freedom met eigen apparatuur.

Hallo @Ward_Ā als ik opĀ dezeĀ klik gebeurt er niets.


Hoi @JV-NL, welkom op het forum! Onhandige situatie dit. Fijn te zien dat @Ward_Ā hier ook al is komen binnenwandelen, dat is voor nu in ieder geval de beste persoon om hier naar te kijken. Ward, mocht er van ons uit iets nodig zijn dan hoor ik het wel :)

Ā 

@PeterG

ander vraagje, toevallig zie ik in je signature ā€œci+ moduleā€ staan, heb je dit in je kpn abonnement? Of is dit mogelijk bij kpn? Dat is 1 van de redenen waarom ik toen naar ziggo ging , geen aparte ontvanger. Heb het liefste gewoon een kabel in me tv of een ci module en klaar haha

Wat betreft de CI+ module, dat is specifiek voor Digitenne. Als je dat in je abonnement hebt kun je kiezen voor een insteekkaart in plaats van een ontvanger. Echter, als je glasvezel kan nemen zou ik gewoon interactieve tv aanraden. Dat heeft meer zenders en mogelijkheden dan Digitenne. Komt wel met een ontvanger, maar heeft daarnaast ook een smart tv app beschikbaar als je die niet wilt gebruiken.Ā 


@Erik_Ā 

oke bedankt! Helder dan ga ik dat doen, zodra ik dan glasvezel kan bestellen doe ik dat 🙂 meteen even combineren met mobiel, (op mijn vorige woning had ik alles tele2 thuis maar dat is gestopt,Ā en mobiel loopt nu af)Ā nu nog even uitzitten zonder diensten maar dat is het waard als ik glasvezel heb.


CI+ module, zieĀ  ook antwoord van @Nick83Ā .

Daar ontvang je Digitenne mee. Mits de TV dƔƔr geschikt voor is.

Dat zijn alleen 32 live zenders. Meer niet. Niet pauzeren, niet opnemen, nietā€¦.

Zal mijn signature ietsje aanpassen.


Nu nog even niks doen. Als dit maandag lukt, kan je dinsdag of woensdag al glasvezel bestellen. Dan heb je het net zo snel of sneller dan de koper verbinding.

@NHendriksĀ het aanpassen van het adres kost 10 seconden. Het overtuigen van de collega die het moet doen wellicht iets langer.

Ā 

@JV-NLĀ Qua beschikbare providers:Ā Ā Je noemde Jonaz maar er zijn er nog meer met eigen apparatuur in de PoP. Ze leveren wel allemaal over deze glasvezelaansluiting.

Leusden is een voorbeeld van een maximaal open netwerk met KPN (en alle aangesloten wholesaleproviders), T-Mobile met eigen apparatuur, Jonaz met eigen apparatuur, Netrebel met eigen apparatuur en Tweak/Freedom met eigen apparatuur.

HalloĀ @Ward_Ā als ik opĀ dezeĀ klik gebeurt er niets.

Was ook niet als link bedoeld maar om de nadruk te leggen. Bij aansluitingen in andere plaatsen kan het weer heel anders zijn. Vandaar...


@Ward_Ā 

zou je me kunnen laten weten als het gelukt is?

Ā 

bedanktšŸ˜ƒ


@Ward_

zou je me kunnen laten weten als het gelukt is?

Ā 

bedanktšŸ˜ƒ

Uiteraard! Dat lijkt me vanzelfsprekend :-)


@Ward_Ā  ben vandaag nog gebeld door kpnnetwerknl maar die zeggen niks te kunnen doen behalve weer een haalbaarheidsonderzoek dat ik vanaf 8 April al gedaan heb. Ben benieuwd of jij het voor elkaar krijgt maar als niemand het van kpnnetwerk lukt ā€¦

@Erik_Ā helaas schiet het niet op, ik wil graag klant worden heb momenteel nog steeds geen providerĀ maar kpnnetwerk (wat trouwens zegt geen bedrijf van kpn te zijn šŸ¤Ø raar dat het dan kpn heet) zegt niks te kunnen doen. Het is toch zoiets simpels? Als dit niet lukt ben ik dus alleen op de monopolist van de coaxkabelsĀ aangewezen waar ik al helemaal geen trek in heb.

Ā 

ik kon jonaz nog proberen maar die loopt ook via kpn netwerk dus zou ook niks worden.

Ā 


@Ward_Ā  ben vandaag nog gebeld door kpnnetwerknl maar die zeggen niks te kunnen doen behalve weer een haalbaarheidsonderzoek dat ik vanaf 8 April al gedaan heb.

Wat kwam daar dan uit? Uit dat haalbaarheidsonderzoek? Want ... als KPN de aansluiting niet wil verplaatsen, dan zouden ze dus logischerwijs een nieuwe moeten maken lijkt mij. Er ligt nu nog wel koper, maar dat word binnen enkele jaren uitgezet.Ā 


@Ward_Ā  ben vandaag nog gebeld door kpnnetwerknl maar die zeggen niks te kunnen doen behalve weer een haalbaarheidsonderzoek dat ik vanaf 8 April al gedaan heb.

Wat kwam daar dan uit? Uit dat haalbaarheidsonderzoek? Want ... als KPN de aansluiting niet wil verplaatsen, dan zouden ze dus logischerwijs een nieuwe moeten maken lijkt mij. Er ligt nu nog wel koper, maar dat word binnen enkele jaren uitgezet.Ā 

Kopet wordt per adres uitgezet en alleen als er een bestelbare glasvezel aansluiting aanwezig is (of bij de gevel/erfgrens). Dat is hier niet zo dus dat speelt hier l niet.

Een nieuwe aansluiting zal op kosten aanvrager zijn, hoe oneerlijk dat ook klinkt. Als degene die destijds de splitsing deed, voor het andere appartement een aanvraag had gedaan via mijnaansluiting.nl, dan was dat als nieuwbouw gezien en was het kosteloos uitgevoerd. Maar zoveel jaren later telt dat niet meerĀ 

Maar ik heb nog geen reactie van degene die ik heb ingeschakeld dus we wachten nog even.


@Nick83Ā ehh dat er al glasvezel ligt kreeg ik als uitslag šŸ¤Ø ja dat wist ik al, toen zouden ze t aanpassen naar mijn huisnummer met toevoeging en was gelukt kreeg ik te horen, totdat ik kpn belde voor een abonnementsaanvraag en die zagen alleen koper, ik weer kpnnetwerk gebeld maar die wisten toe ineens van niks en moest maar weer een haalbaarheidsonderzoek aanvragen ā€œzuchtā€Ā en dat allemaal om 1 letter achter je huisnummer in te voeren waar de glasvezelunit zich bevindtĀ ā€¦. Maar dat is blijkbaar heeeel moeilijk haha. Maar mocht me buurman ooit glas aanvragen dan staat er in t systeem dat dat kan, terwijl die helemaal geen glas heeft want die hangt in mijn meterkast, maken ze het zichzelf nog een keer moeilijk. Snap ook niet waarom het bedrijf kpn heet, vindt ze totaal niet meedenkend en ze hebben niks met kpn te maken zijden diverse medewerkers aan de telefoon. Beetje zonde dat de naam kpn dan zo dragen.Ā 


@Nick83Ā ehh dat er al glasvezel ligt kreeg ik als uitslag šŸ¤Ø ja dat wist ik al,

Nee, dat ligt er niet. Wat er ligt hoort bij uw buren. Als KPN Netwerk zei dat er al glasvezel ligt, dan hebben ze waarschijnlijk op het verkeerde nummer gekeken.Ā 

KPN Netwerk hoort bij een haalbaarheidsonderzoek een bedrag te noemen waarvoor ze het hij u aan gaan leggen.

Ik kan me zomaar voorstellen dat het verplaatsen van een aansluiting van het ene huisnummer naar het andere huisnummer iets is waar KPN Netwerk heel terughoudend in is. Wat Ward_ eigenlijk ook al zei:

het aanpassen van het adres kost 10 seconden. Het overtuigen van de collega die het moet doen wellicht iets langer.

DieĀ glasvezelaansluiting word nu misschien niet gebruikt. Maar is in het verleden misschien wel gebruikt. Misschien is uw buurman wel iemand die ieder jaar switcht tussen Ziggo en KPN. Dan wil die volgend jaar weer terug naar KPN en dan is er opeens geen glasvezel meer op zijn adres. Hoe leg je dat uit als KPN zijnde?

Ā 


Kopet wordt per adres uitgezet en alleen als er een bestelbare glasvezel aansluiting aanwezig is (of bij de gevel/erfgrens). Dat is hier niet zo dus dat speelt hier l niet.

Bij de buren wel. Dus misschien is koper daar al uitgezet. Dan word de glasvezelaansluiting verplaatst en hebben de buren niks meer?


Kopet wordt per adres uitgezet en alleen als er een bestelbare glasvezel aansluiting aanwezig is (of bij de gevel/erfgrens). Dat is hier niet zo dus dat speelt hier l niet.

Bij de buren wel. Dus misschien is koper daar al uitgezet. Dan word de glasvezelaansluiting verplaatst en hebben de buren niks meer?

Koper is nog nergens uitgezet (behalve in de 6 proefgebieden).

Verder (ook voor @JV-NLĀ ). Het aanpassen of toevoegen van die A is niet moeilijk. Maar zodra je dat doet kan het andere huis nooit meer een abonnement nemen. Dat moet je tegen elkaar afwegen.Ā 


@Nick83Ā nou als me buurman glasvezel wilt hebben zullen ze toch echt een glasvezelkastje bij hem moeten aanleggen, hij hangt toch echt in mijn meterkast dus hoort bij mijn woning, dat kpn zo moeilijk doet en geen klant hierdoor wilt aannemen houdt het op, dan kan ik dat glasvezelkastje net zo goed weg halen want we niemand kan er dan ooitĀ gebruik van maken. Het huisnummer aan wie deze ooit gekoppeld is dus ook niet want tis mijn meterkast niet van de buren.

zit helaas niks anders op dan toch maar de coaxkabelboer te nemen helaas, had toch echt liever kpn maar dat ze zo moeilijk blijven doen vindt ik dan jammer.

Ā 

tis Ā Gewoon zo simpel, kpn plaatst glasvezelkastje bij nummer 19 > nummer 19 wordt opgesplitst in 2 woningen > meterkast / infrastructuur behoort nu tot 19-A > 19 krijgt nieuwe meterkast en nieuwe infrastructuur elk bedrijf swicht dit omĀ > kpn zegt nee doen we niet aan mee.

Ā 

mijn buurman heeft nooit kpn gehad precies om deze reden, kpn zei in t begin ja we kunnen glasvezel leveren, maar ze konden nooit de glasvezelaansluiting vinden (nu blijkt waarom, die hangt in mijn meterkast)Ā . Hij heeft verder alleen internet en gebruikt dat via 5G en was dat provider gedoe zat.

Ā 


@Nick83Ā nou als me buurman glasvezel wilt hebben zullen ze toch echt een glasvezelkastje bij hem moeten aanleggen, hij hangt toch echt in mijn meterkast dus hoort bij mijn woning, dat kpn zo moeilijk doet en geen klant hierdoor wilt aannemen houdt het op, dan kan ik dat glasvezelkastje net zo goed weg halen want we niemand kan er dan ooitĀ gebruik van maken. Het huisnummer aan wie deze ooit gekoppeld is dus ook niet want tis mijn meterkast niet van de buren.

zit helaas niks anders op dan toch maar de coaxkabelboer te nemen helaas, had toch echt liever kpn maar dat ze zo moeilijk blijven doen vindt ik dan jammer.

Ā 

tis Ā Gewoon zo simpel, kpn plaatst glasvezelkastje bij nummer 19 > nummer 19 wordt opgesplitst in 2 woningen > meterkast / infrastructuur behoort nu tot 19-A > 19 krijgt nieuwe meterkast en nieuwe infrastructuur elk bedrijf swicht dit omĀ > kpn zegt nee doen we niet aan mee.

Ā 

mijn buurman heeft nooit kpn gehad precies om deze reden, kpn zei in t begin ja we kunnen glasvezel leveren, maar ze konden nooit de glasvezelaansluiting vinden (nu blijkt waarom, die hangt in mijn meterkast)Ā . Hij heeft verder alleen internet en gebruikt dat via 5G en was dat provider gedoe zat.

Ā 

Wacht nou nog heel even met Ziggo. Dat de klantenservice je nog niet heeft kunnen helpen wil niet zeggen dat het niet lukt. Ik heb dat verzoek vandaag doorgezet dus morgen zal ik zeker wel uitsluitsel hebben.

En voor de duidelijkheid: Glasvezel was destijds niet van KPN maar van Reggefiber en die deden daar zeker wel aan mee. Als er een aanvraag was ingediendā€¦

Je wil niet weten hoeveel ontwikkelaars wel geld willen verdienen met splitsen maar niets willen uitgeven voor eigen Nutsaansluitingen voor die woningen.


@Ward_Ā  oke bedankt zal ik doen,Ā ah ja reggefiber,Ā had het bij me vorige woning ookĀ geplaast en werdt gratis van koper op glas gezet zonder dat ik er specifiek om vroeg maar eenmaal op glas wil je ook niet meer terug šŸ™ƒĀ 

Ā 

Daarom ik dacht dat dat altijd ze altijd gratis plaatsingen doenĀ bij nieuwe opleveringenĀ zoals nieuwbouwwijken en woningenĀ omdatĀ het dan meer nieuwe klantenĀ op levert.

en ze koper willen uitfaseren(?)Ā en zoveel mogelijk op glas willen las ik ooit bij kpn, vandaar dat ik al niet begreep waarom het dan zo moeilijk moet gaan haha wordt wel weer wijzer zoĀ 


@Ward_Ā  oke bedankt zal ik doen,Ā ah ja reggefiber,Ā had het bij me vorige woning ookĀ geplaast en werdt gratis van koper op glas gezet zonder dat ik er specifiek om vroeg maar eenmaal op glas wil je ook niet meer terug šŸ™ƒĀ 

Ā 

Daarom ik dacht dat dat altijd ze altijd gratis plaatsingen doenĀ bij nieuwe opleveringenĀ zoals nieuwbouwwijken en woningenĀ omdatĀ het dan meer nieuwe klantenĀ op levert.

en ze koper willen uitfaseren(?)Ā en zoveel mogelijk op glas willen las ik ooit bij kpn, vandaar dat ik al niet begreep waarom het dan zo moeilijk moet gaan haha wordt wel weer wijzer zoĀ 

Je gedachte over nieuwe woningen klopt ook maar niet 9 jaar later. Want zo lang geleden is het dat die splitsing plaats vond.Ā 


@Ward_Ā  9 jaar alā€¦ dat wist ik niet mij was 5 jaar verteld, dus dan is het ook langer alsĀ 9 jaar geleden dat toen die glasvezel hier inĀ leusden was aangelegd? Toen dit nog 1 (kantoor toen) huisnummer was


@Ward_Ā  9 jaar alā€¦ dat wist ik niet mij was 5 jaar verteld, dus dan is het ook langer alsĀ 9 jaar geleden dat toen die glasvezel hier inĀ leusden was aangelegd? Toen dit nog 1 (kantoor toen) huisnummer was

In de BAG viewer kan men zien dat het huisnummer en de toevoeging dateren van 2013. De aanleg was in hetzelfde jaar. Dus dat is keurig langs elkaar heen gegaan. Ik kan niet in de BAG zien wanneer de verbouwing zelf plaats vond maar 4 jaar na toekenning van het huisnummer lijkt me onwaarschijnlijk. Dat huisnummer is namelijk vanuit de gemeente bijna de laatste stap in het vergunningsproces. Maar ik sluit het ook niet uit. In die tijd was er crisis en starten met bouwen kon vaak wel lang duren.


@JV-NLĀ Het is geregeld. Huisnummer 19A is nu degene met een aansluiting. Ik weet niet precies hoe lang het duurt voordat KPN als provider (of andere providers) dat zien maar sowieso vandaag nog niet. Synchronisaties vinden altijd in de nacht plaats. Dus vanaf morgen zou je kunnen gaan kijken of 19A beschikbaar is voor een bestelling.

Ā 

Enige gunst die ik van je vraag hiervoor: Zou je op die sticker die in de FTU zit een ā€œAā€ achter dat huisnummer 19 willen schrijven? Met een zwarte watervaste stift of zoiets? Dan is dat ook maar duidelijk voor de toekomst.

Ā 


@Ward_Ā  manmanman je bent geweldig ! Dit leek eindeloos in rondjes te lopen maar je hebt t gewoon ff gefixt haha mijn dank ik groot!Ā 

ik zal inderdaad het nummer op de ftu aanpassen, nogmaals super bedankt!šŸ˜


Ik heb even hier gekeken, @JV-NLĀ en ik zie nu glasvezel beschikbaar op 19A. Dus je zou nu moeten kunnen bestellen :)