Skip to main content

Waarom kan ik via mijn tablet of Android Phone niet inloggen op bijvoorbeeld. modem. Via de pc lukt dit wel.

Hallo @Bianchi wat voor (fout)melding krijg je als je probeert in te loggen?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Met je pc lukt het wel, schrijf je, is dat ook draadloos of met een kabel?

 


Modem V10 KPN.

Met een bedraad pc lukt het, WiFi pc lukt het niet.

Melding die ik op tablet krijg is DEZE SITE IS NIET BEREIKBAAR,

het DNS van www.Google.nl kan niet worden gevonden.


Hallo @Bianchi dan heb je dus wèl internet, maar is een bepaalde website niet bereikbaar, dat is heel iets anders.

 


Dit probleem heb ik ook wanneer ik naar 192.168.33.1 wil gaan


De experiabox v10 is standaard bereikbaar via bedraad/wifi binnen het eigen netwerk via 192.168.2.254

Word er wel met het juiste wifi netwerk verbinding gemaakt en is het wifi signaal sterk genoeg?
Verklein anders de afstand tussen de tablet en de experiabox v10.


Weet niet of het verschil maak maar ik heb een mesh WiFi van tp- link, de V10 WiFi is uitgeschakeld.


Ja, dat maakt uit. Als de tp-link in “router mode” staat kan je niet makkelijk inloggen op de experiabox omdat beide werken met andere interne ipnummers. Als de tp-link in “ap-mode” staat is het makkelijker om in te loggen op de de experiabox. Echter verlies je dan wel veel van de mogelijkheden van de tp-link.

Log in op de tp-link via het ipadres of gebruik de juiste tp-link app.
Het juiste ipadres van de tp-link router vinden: https://www.tp-link.com/us/support/faq/2392/
 

Aanvulling: Controleer eerst of de netwerkkabel die naar de tp-link gaat op de experiabox v10 is aangesloten op een lan poort (geel) en niet op de wan poort (rood). Als websites het dan nog niet doen bovenstaande doen en aangeven welke tp-link je gebruikt.


Ga het straks bekijken kom nog op terug.


Hoi @Bianchi, welkom op ons forum! Ik zie dat je al goed geholpen bent! Kom je er uit zo?