Skip to main content

Ik heb al maanden problemen met wifi, elke keer komt er een monteur om het op te lossen dat duurt dan paar dagen en dan is het weer slecht of werkt helemaal niet! Hun oplossing de nieuwe technology gebruiken maar dat kost 150 euro! Maar ik als bestaande klantkrijg alleen gratis het oude technology wat blijkbaar dus achterhaald is en niet goed werkt (hier in huis dan tenminste), kan dit zomaar wat kpn hier doet? Tevens ben je nieuwe klant dan krijg je ze wel gratis! Moet kpn niet gewoon je probleem oplossen waar je ook voor betaald? Snap best dat niet overal in huis perfect wifi hebt, maar geen wifi is toch niet goed? maar je word geacht thuis te werken wat nu dus af en toe beetje onmogelijk gemaakt word kpn. 

admin: titel aangepast ivm vindbaarheid

Wat kreeg u toen u een nieuwe klant werd?

 


Toch slimme marketing truc bestaande klanten belabberd wifi, wil je beter wifi hebben moet je dokken! Je kan lekker in een cirkel blijven werken de wifi manager helpt je en de monteur ook lossen ze het voor even op en erna is het weer drama. En dan zeggen ja je moet de nieuwe wifi booster hebben dan heb je wifi.


Afgezien van een welkomstgeschenk, wat kan variëren met wat er als product wordt aangeboden, de ene periode of de andere.
 

Moet kpn niet gewoon je probleem oplossen waar je ook voor betaald? Snap best dat niet overal in huis perfect wifi hebt,

Als je dat laatste snapt, waarom schaf je dan niet zelf fatsoenlijke WiFi aan?
WiFi is zodanig veranderlijk afhankelijk van de situatie. Daar kan geen garantie op worden gegeven.

Is ook niet de verantwoordelijkheid van KPN, maar van jezelf.
 

maar je word geacht thuis te werken wat nu dus af en toe beetje onmogelijk gemaakt word kpn.

Nee, dat doe je jezelf aan.  Er zijn genoeg oplossingen.
Winkels liggen vol met geschikte apparatuur.
Gewoon zelf het initiatief nemen om goede WiFi voor je situatie thuis aan te schaffen.


Omdat ik helemaal geen wifi heb en uitvalt. Of hoort dat ook ? 


Je kunt de WiFi manager van KPN inzetten om alles door te meten.
Als je beneden een bepaalde snelheid zit (wat uit die metingen naar voren komt),
kun je tot twee WiFi versterkers gratis krijgen.


Wat kreeg u toen u een nieuwe klant werd?

 

Niks. Het pakket haha 


Je kunt de WiFi manager van KPN inzetten om alles door te meten.
Als je beneden een bepaalde snelheid zit (wat uit die metingen naar voren komt),
kun je tot twee WiFi versterkers gratis krijgen.

Klopt die heb ik, heeft monteur zelf allemaal gemonteerd, alleen boven op het kantoor pakt ie dat niet. En daar was het dan goed, en dan erna heb je of erg slecht of geen wifi. Ja klopt al zovaak gedaan daardoor komt dan ook de monteur lost het probleem effe op, maar binnen aantal weken zit je weer met zelfde probleem 


Ik wil het geheel wel even wat meer uitleg geven. Er kwam idd een monteur langs, deze heeft een tweede WiFi versterker aangelegd, geeft vervolgens aan deze switch ondersteunen wij niet hierdoor kan je problemen ervaren, ik zie dit als weer meer willen verkopen maar prima switch er tussen uit. Vervolgens een test, monteur heeft 100 ik heb 20. Ja dan moet je even van de WiFi af en op nieuw verbinden en idd dit werkte. Dus ik geef aan waarom er niet twee WiFi netwerken gemaakt kunnen worden 1 van 5 en 1 van 2,4. Dan kan ik zelf de keus maken maar nu kan ik niet kiezen. Dit kan niet en als ik veranderingen aanbreng in de modem ondersteunen ze het niet.

Later weer contact met KPN omdat er een storing was, ja het klopt er blokkeerd in je modem je moet wat aanpassen dan werkt het. Erg bijzonder dat ik nu wel wat mag aanpassen.

 

En tuurlijk kan ik een scala aan dingen kopen voor mijn wifi te versterken maar wie geeft mij dan de garantie aangezien mijn switch ook niet ondersteund?

En daarbij als KPN niet verantwoordelijk is voor wifi waarom hebben ze dan wifi monteurs die voor ze werken?

 

En wat ik ook nog wil zeggen, het thuis werken doe ik mezelf niet aan net als Corona echter vind ik dat hier nu niet thuis horen, het feit dat ik thuis werk is een gegeven en ik mag dan derhalve verwachten dat ik normaal kan communiceren in mijn calls 


Ik ben dan toch benieuwd waar en hoe het fout kan gaan. Als u op iedere etage een bekabelde experia wifi zet dan heeft u gewoon door het hele huis goed Wi-Fi. Bij mij draait het perfect. Ze zijn toch wel bekabeld aan de experiabox? U gebruikt toch geen draadloze verbindingsets of iets anders wat data verstuurd via het electriciteitsnetwerk? 


Nee de monteur heeft deze bekabeld op begane grond en 1e verdieping geplaatst, hierdoor had je indd beter internet, alleen boven valt deze dus weer uit of erg traag. En hij blijft switchen tussen 2.4 en 5. Ja ik ben er ook erg nieuwschierig naar, als u de oplossing hebt. 


Welk type modem heeft u? Waar staat het Wi-Fi punt op de begane grond? Heeft u ze al een keer omgewisseld dus die van boven naar beneden  want het kan natuurlijk zijn dat er één niet goed werkt. Ik ben namelijk nogal fan van de experia wifi's vandaar mijn interesse. 


Ik geloof de v 10, die staat naast de modem. Monteur heb ze beide nagekeken ze waren goed, het probleem was ook effe verholpen, maar het komt steeds terug. Dit is alleen op te lossen met de wifi boosters voor 149 euro zegt ie. Dan zal het wifi het goed doen.


Dan heb ik goed nieuws.  Als de experia wifi's niet helpen doet geen enkele ander soort het wel dus daar hoeft u geen cent aan uit te geven. Nog even voor mn beeld..de Wi-Fi van het modem is uit,  er gaat rechtstreeks een kabel van de wifi versterkers naar het modem, u gebruikt geen draadloze verbindingsets of anders apparatuur die data verstuurd via het electriciteitsnetwerk en er is geen tv ontvanger aan gesloten op het modem die via een switch gaat?


Klopt. Nee de switch is eruit want kpn ondersteund dat niet, behalve als je die van hun koopt. Maar het probleem is ook hij blijft switchen tussen 2,4 en 5. Dat lijkt mij niet goed.


In dat geval kom ik toch weer terug op mijn eerste reactie.

Initiatief nemen, om zelf te kiezen goede apparatuur aan te schaffen, waarbij je in Access Points opties hebt om van twee beschikbare WiFi bandbreedtes deze separaat te kunnen instellen.

Niet alleen met verschillend SSID voor 2.4 en 5 GHz. Maar ook de keus welke WiFi band eventueel in- of uit te schakelen, en een instelling in af te geven vermogen wat per WiFi band wordt gebruikt.
In te stellen “kantelpunten” wanneer overgangen in WiFi bands plaatst zouden moeten vinden. Heb je betere sturing / functionaliteit aan welke WiFi-band een draadloos apparaat zal worden gekoppeld.

Ben je niet afhankelijk van “KPN gelieerde” apparatuur, met eenzijdig bedachte ideeën over hoe gebruikers hun WiFi-netwerk "centraal beheerd” zouden moeten inzetten, met alle gebreken van dien.
Alle goed bedoelde inmenging ten spijt, kun je vanuit het gegeven in de praktijk, nu eenmaal niet voor alle voorkomende draadloze situaties, deze instellingen “automatisch” goed laten afstemmen.

Heb je dus apparatuur nodig die je helemaal naar eigen hand naar de voor jou expliciet voorkomende situatie kan worden ingeregeld. (Dat zelf inregelen kan overigens ook niet met die “SuperWifi” punten). Dit soort apparatuur is echter zeker wel beschikbaar en te vinden. Maar verder niet zeuren over kosten wat met de aanschaf van die apparatuur is gemoeid.


Eens! Loop je huis door en bekijk wat je nodig bent. Stel een plan op en investeer eenmalig in goede producten. Ben je gewoon klaar voor 2/300 euro. Hier thuis is het allemaal versimpeld. Bekabeld aangesloten wat kan en mogelijk is. Een switch die IGMP snooping ondersteunt ivm je tv (of je het nu wel of niet nodig bent) gewoon handig om te hebben.

Ik heb een eigen gekochte fritzbox 7530. Geen state of the art geval, omdat ik heb gekeken naar wat we nu echt nodig hebben en verbruiken qua snelheid. Echt je ogen gaan nog eens open staan hiervan. Heb deze aangevuld met een fritz repeater 2400. En gewoon een 50Mbit abonnement hier. En ja de buren hebben last van mijn strategisch ingestelde WiFi netwerk. Maar dat heb je als je alleen maar spul van je provider gebruikt of koopt, plaatst en verder niks doet :joy:

TV-hoek en thuiswerk hoek zijn allen bekabeld aangesloten. Thuiswerkhoek zelf aangevuld met een eenvoudige switch en goede portreplicators ivm extra schermen en stik veel aansluitingen. (gewoon voor mijn eigen gemak en rust, want na een volledige vergoeding voor aankoop bureau +stoel en gekregen materiaal als zijnde, laptop, schermen, muis en toetsenbord plus toebehoren. Heb ik daar niet zo'n probleem mee haha) er staat wel voor een paar €1000, - En de overige draadloze apparatuur, laptops, telefoons of andere apparatuur die alleen via WiFi werken lopen via de repeater en de box.

Ja het kost een tijd en geld. Maar je hebt jarenlang geen ellende. Er zijn genoeg mensen die dankzij problemen alleen maar willen overstappen om dan opnieuw via de provider 'goede' wifi willen krijgen. Menig persoon gaat dan opnieuw in de buidel tasten. Op de lange termijn ben je dan ook stukken duurder uit.

Overigens is iets gratis krijgen of zomaar iets aannemen en aanschaffen nog altijd geen oplossing voor een probleem. Wie zegt dat dit alles oplost? Ja, vaak een monteur of een medewerker van de klantenservice die denkt op afstand overal een oplossing te hebben. Vergeet deze droom. Loop een dag door je huis, bekijk wat je nodig bent. Verricht metingen en kijk hoe je eea kunt plaatsen en/of wegwerken. Wil je zelf iets goeds, investeer zelf eenmalig en jarenlang geen ellende. Hoezo nieuwste technologie? De meeste oplossingen zijn toch al voorzien van WiFi AC. Dat gaat echt nog wel jarenlang mee. 


@Babylonia @JeroenB22 jullie hebben het natuurlijk geweldig voor elkaar en blijkbaar heeft het ook jullie interesse en is het financieel allemaal geen probleem.  Misschien is dat bij TS niet het geval en kan hij/zij net rondkomen en is er geen interesse of kennis. Dan klinkt dit niet zo leuk.


Tja, het kan wel niet leuk klinken inderdaad, maar we kunnen ook niet ruiken of iemand financieel sterk is. Het blijft een platform op een wit scherm hier. :stuck_out_tongue_winking_eye:  Een Investering hoeft helemaal niet groot te zijn,… Zeker niet t.o.v. de waarde van 2 superwifi punten,… Kijk ik naar mijn Fritz, die is 110 euro, die repeater was uuh, 75 euro, die switch was 28 euro, en een rol kabel met wat losse stekkertjes. nog geen 275 euro totaal na vernieuwing hier in huis als ik puur kijk naar de kosten voor een ‘los’ aan te leggen netwerk hier in huis. Dan heb je al snel een goede basis. Kennis kun je je in verdiepen, een beetje basis doet al snel heel veel wonderen. 


Misschien is dat bij TS niet het geval en kan hij/zij net rondkomen en is er geen interesse of kennis.

​Zoals @JeroenB22 heeft uitgelegd, hoeft een en ander zeker niet altijd de hoofdprijs te kosten.
Wat eenieder wel zou moeten realiseren is, dat met “gegeven” apparatuur niet zomaar “alles kan” en men soms kleine “gemakredenen” in moet leveren, om functies wel goed te laten werken?
Ofwel een “luxe” probleem.

Als ik eerder teruglees dat men soms “even van de WiFi af moet” om wel de goede WiFi te krijgen (kennelijk “plakt” de verbinding nog van een ander WiFi Access Point in huis, waar men eerder is geweest met hetzelfde SSID), is dat een "luxe” probleem. Als men niet bereid is van een smartphone of laptop de WiFi even uit- en weer aan te zetten, kan dat de consequentie zijn, van vast blijven houden aan die “KPN” apparatuur?

Wil men dat niet, zul je dus moeten investeren in andere spullen, waarbij die zaken beter te regelen zijn. (Zoals het vermogen kunnen regelen van die WiFi banden, en in te stellen “kantelpunten” in overgang van het ene WiFi Access Point naar een ander).

Ik adviseer zeker nooit de meest geavanceerde en duurste spullen te nemen --integendeel--,
maar goed te kijken wat er nu werkelijk speelt en af te stemmen op ieders specifieke situatie.
In samenhang met misschien (?) een klein "luxe” probleem (zoals een ander WiFi SSID instellen).
Dat kan dan vaak opmerkelijk eenvoudiger, dan menigeen in de gaten heeft. (Lees voorbeeld).

Men zal altijd een afweging moeten maken in enerzijds mogelijk gebruiksgemak, en anderzijds kosten.

Hoewel ikzelf wel een “mesh” router heb die samen kan werken met mijn hoofdrouter, gebruik ikzelf niet eens die “mesh” functionaliteit, omdat het in mijn situatie niets extra oplevert, met wat ik al aan verbinding heb.


Thuiswerken kun je het best gewoon bekabeld doen. Videobellen en VPN verbindingen werken gewoon niet betrouwbaar via WiFi. 


Dat ligt eraan hoe betrouwbaar je de WiFi netwerk structuur hebt opgezet.  :sunglasses: