Skip to main content

Vandaag was mijn maandelijkse factuur ineens € 31,- duurder (al 12 jaar klant en steeds hetzelfde tarief betaald). Telefonisch contact gehad met kpn en voor hun ook compleet onduidelijk hoe dit ineens het geval kon zijn. Wel was duidelijk dat het een fout van kpn was maar ik deze alsnog wel moest betalen (wordt volgende maand gecrediteerd).

Ook bleek dat ik al 2 jaar lang teveel betaal, alles in 1 pakket standaard bedraagd 15euro goedkoper dan dat ik al die tijd heb betaald.

Deze is aangepast en aangepaste prijs ga ik in het vervolg betalen, als alles juist wordt verwerkt. 

Nu krijg ik zojuist een mail en sms dat er een pakket vanuit kpn naar mij onderweg is, namelijk een nieuwe experia box?!? Waarom krijg ik deze nieuw en moet ik deze vervangen? Abbonement is ongewijzigd alleen de tarieven aangepast.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hoi @SuzanneB1989 ,

Welk modem heb je momenteel(de oude dus)?


Waarschijnlijk is dat gewoon iets wat in het systeem van KPN automatisch gaat. Ze hebben het abonnement wellicht opnieuw in het systeem gezet ofzo.dan word misschien automatisch een nieuw installatie pakket opgestuurd ofzo.


@martijn197108

 

Dankje voor je bericht.

Ik heb momenteel een modem die ongeveer 5jaar geleden is geplaatst toen wij net kwamen wonen op ons huidige adres.

Dit is een ; Experia Box V9.

 

Ik ontvang nu, volgens het verzendbericht 

1x Experia Box V10 H369A

een nieuwer exemplaar dus.

 

Mijn vraag is ook, waarom ik deze ineens uit het niets toegestuurd krijg zonder enige bekendmakingen vanuit KPN, ineens als verassing. En is dit daadwerkelijk nodig, om mijn huidige modem te vervangen, aangezien deze prima werkt?


@Nick83  dankjewel, dat zal vast het geval zijn.

Er zal vast qua productpecificaties ook wel het 1 en ander schelen in beide modems, en beter werken.

Het was voor mij alleen een complete verassing, en dat na 2x een half uur gebeld te hebben met een KPN medewerker die hier niets over had gebeld.

 


Hallo Martijn, 

 

Dankje voor je bericht.

Ik heb momenteel een modem die ongeveer 5jaar geleden is geplaatst toen wij net kwamen wonen op ons huidige adres.

Dit is een ; Experia Box V9.

 

Ik ontvang nu, volgens het verzendbericht 

1x Experia Box V10 H369A

een nieuwer exemplaar dus.

 

Mijn vraag is ook, waarom ik deze ineens uit het niets toegestuurd krijg zonder enige bekendmakingen vanuit KPN, ineens als verassing. En is dit daadwerkelijk nodig, om mijn huidige modem te vervangen, aangezien deze prima werkt.

De V10 is een top modem,Zeker doen!

De V9 is binnenkort EOL,Wat inhoud dat hij geen updates meer krijgt.

Als je de V9 blijft houden kan het zo zijn dat binnenkort TV en Telefonie niet meer werkt,Ook is het gebruik dan minder veilig.


@martijn197108

Dankje, dan gaan we hem zeker vervangen.

Ik kon hem idd afgelopen week niet updaten, wat normaliter nooit problemen gaf.

Nogmaals bedankt voor het berichten en meedenken.


Top!

Het zal overigens wel nog een paar jaar duren voordat de V9 echt niet meer werkt,Dus je hebt nog wel even de tijd:wink:

 


Moet je de oude ook standaard terugsturen? 

Of alleen wanneer daar om gevraagd wordt?


Moet je de oude ook standaard terugsturen? 

Ja,Helaas wel:disappointed_relieved:


Hoi @SuzanneB1989. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat je al meerdere reacties hebt gehad op jouw vraag en dat je binnenkort de nieuwe ExperiaBox gaat installeren. Mocht je nog willen weten waarom er een nieuwe modem is toegestuurd, dan wil ik je vragen om jouw gegevens achter te laten in het KPN Forum profiel. Ik zal dan proberen te achterhalen wat hiervan de reden is. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je jouw gegevens hebt aangevuld?


Als je de V9 blijft houden kan het zo zijn dat binnenkort TV en Telefonie niet meer werkt,Ook is het gebruik dan minder veilig.

Ik verwacht niet dat ze binnenkort overstappen op een volledig nieuw tv-platform en hetzelfde geldt eigenlijk ook wel voor telefonie dus zo'n V9 zal zeker nog wel een paar jaar functioneel blijven maar gezien de aankomende EoL-status is het inderdaad aan te raden om 'm te vervangen :)


Als je de V9 blijft houden kan het zo zijn dat binnenkort TV en Telefonie niet meer werkt,Ook is het gebruik dan minder veilig.

Ik verwacht niet dat ze binnenkort overstappen op een volledig nieuw tv-platform en hetzelfde geldt eigenlijk ook wel voor telefonie dus zo'n V9 zal zeker nog wel een paar jaar functioneel blijven maar gezien de aankomende EoL-status is het inderdaad aan te raden om 'm te vervangen :)

Denk ik ook niet maar wanneer ze overstappen werkt het niet meer,Net als met de thomson´s:wink:

Je kan beter vroeg voorbereid zijn dan laat.

Overigens is de laatste software update uit 2018 en ik verwacht dat er nooit meer eentje zal komen voor de v9.


Denk ik ook niet maar wanneer ze overstappen werkt het niet meer,Net als met de thomson´s:wink:

Je kan beter vroeg voorbereid zijn dan laat.

Overigens is de laatste software update uit 2018 en ik verwacht dat er nooit meer eentje zal komen voor de v9.

Daar heb je zeker gelijk in! Ik ben dan ook blij dat er vanuit het management gekozen is om ze te vervangen. Milieu en circulariteit staan hoog in het vaandel maar als een fabrikant de ondersteuning stopt dan heb je geen andere keuze meer dan vervangen.


Denk ik ook niet maar wanneer ze overstappen werkt het niet meer,Net als met de thomson´s:wink:

Je kan beter vroeg voorbereid zijn dan laat.

Overigens is de laatste software update uit 2018 en ik verwacht dat er nooit meer eentje zal komen voor de v9.

Daar heb je zeker gelijk in! Ik ben dan ook blij dat er vanuit het management gekozen is om ze te vervangen. Milieu en circulariteit staan hoog in het vaandel maar als een fabrikant de ondersteuning stopt dan heb je geen andere keuze meer dan vervangen.

KPN zorgt toch zelf voor de software updates?

Laten we hopen dat de V10 nog wel even ondersteund blijft,Als ze daar mee stoppen zal dat een enorme domper worden voor pairbonding klanten.


KPN zorgt toch zelf voor de software updates?

Ja en nee, voor zover ik het weet is het een samenspel tussen de product owners van KPN en de software ontwikkelaars van de fabrikant. Dat is ook een reden waarom die OWL-software er voor de V10a vrij snel was en het voor de Box12 een flink stuk langer duurt. 

 

Laten we hopen dat de V10 nog wel even ondersteund blijft,Als ze daar mee stoppen zal dat een enorme domper worden voor pairbonding klanten.

 Daar ga ik eerlijk gezegd wel van uit. Stoppen met pairbonding zie ik niet snel gebeuren aangezien het in heel veel gebieden nog steeds de beste manier is om een hoge snelheid te halen op het DSL-netwerk. Hoe de toekomst er voor de V10 uit ziet durf ik niet te zeggen, het zou mij niets verbazen als er een nieuw modem komt dat KPN toch kiest voor een model dat pairbonding ondersteunt om de tijd te overbruggen tot het kopernetwerk volledig uitgeschakeld wordt, daar gaan namelijk nog wel wat jaren overheen.


OK,

De V10 lijkt me qua hardware wel op de toekomst voorbereid,En nu Trump´s handelsverbodweg is lijkt me dat kpn ook wel nieuwe v10´s kan bestellen.

Als er een nieuw modem word hoop ik dat die eerst uitbundig getest word voordat hij uitgeleverd word:wink:


OK,

De V10 lijkt me qua hardware wel op de toekomst voorbereid,En nu Trump´s handelsverbodweg is lijkt me dat kpn ook wel nieuwe v10´s kan bestellen.

Als er een nieuw modem word hoop ik dat die eerst uitbundig getest word voordat hij uitgeleverd word:wink:

ik ga wel voor de fritzbox 5590 fiber als deze op de markt komt

erg blij met de vrije router / modem keuze

liefst nog die 2x vip5202 vervangen door eigen apparatuur ben ik helemaal blij

maar dat laatste zie ik nog niet zo snel gebeuren helaas


 

Als er een nieuw modem word hoop ik dat die eerst uitbundig getest word voordat hij uitgeleverd word:wink:

Als tie maar niét uit Frankrijk komt..... 🙄🤔

 


 

Als er een nieuw modem word hoop ik dat die eerst uitbundig getest word voordat hij uitgeleverd word:wink:

Als tie maar niét uit Frankrijk komt..... 🙄🤔

 

mijn vermoeden zegt dat als er een nieuw modem komt dat die weer van arcadyan gaat zijn maar dat weet ik niet zeker natuurlijk:wink:


 

Als er een nieuw modem word hoop ik dat die eerst uitbundig getest word voordat hij uitgeleverd word:wink:

Als tie maar niét uit Frankrijk komt..... 🙄🤔

 

Ik rijd al 9 jaar probleemloos in dezelfde Franse auto:relaxed: