Skip to main content

Onlangs bleek dat er 's nachts werkzaamheden plaats aan Internet verbiinding en viel mijn tv ineens helemaal uit. Op tv scherm werde advies gegeven om de stroom van de modem af te halen en zodoende opnieuw op te starten.  Dit meermalen gedaan zonder enig effect en dus geen internet verbinding. Ben naar bed gegaan en de volgende dag bleek alles weer gewoon te werken. Tot mijn verbazing had mijn vrouw op haar mobiel een mededeling van KPN waarin werkzaamheden werden gemeld en er dus geen internet was in de nacht ervoor. Zij maakt gebruik van de wifi en dus geen KPN abonnement. Vreemd dat zij dus deze info krijgt en ik als KPN abonnee allerlei tips krijg die ook nog eens niet werken. Waarom is dit bericht niet naar mij toe gestuurd ????  Daarbij heb ik sinds deze werkzaamheden regelmatig last van vastlopen van een tv programma  welke ik terug kijk, was eerder niet het geval.

Een maand geleden heb ik ook al aangegevn dat volume bij KPN+ op mijn TV op minimaal 40 moetworden gezet anders iks geluid slecht hoorbaar. Er werd hier toen gezegd dat dit een bekende klacht is waar aan gewerkt wordt maar inmiddels nog niks veranderd/verbeterd. Hoe is de huidige stand van zaken hierin ??

Hallo @scorpio55 ,

Dit kun je instellen in Mijn KPN. 

 

Klik rechtsboven op Profiel 

Vul eerst links je 06-nummer 

Klik daarna op Beheer je privacy-instellingen 

Klik op je product 

Zet een vinkje bij je telefoonnummer 

 

 

Wat betreft de verbeteringen van KPN+:

Volg daardoor dit topic:

En de software-updates staan hier: 

https://forum.kpn.com/product-updates

 


Het gaat hier om het thuis abonnement. Uw vrouw is wellicht de contracthouder? Of het nummer van uw vrouw staat in MijnKPN bij dit abonnement geregistreerd? Het lijkt me vrij logisch dat er maar 1 persoon deze SMS krijgt.


Hoi Nick83

Het gaat hier om het thuis abonnement. Uw vrouw is wellicht de contracthouder? Of het nummer van uw vrouw staat in MijnKPN bij dit abonnement geregistreerd? Het lijkt me vrij logisch dat er maar 1 persoon deze SMS krijgt.

Dat klopt en inderdaad staat haar mobiel tel.nr bij mijn KPN abonnement. Toch blijf ik het niet logisch vinden dat er tijdens een storing een advies wordt gegeven om de modem opnieuw op te starten terwijl dit geen enkel effect heeft. 


 

Dat klopt en inderdaad staat haar mobiel tel.nr bij mijn KPN abonnement. 

En @scorpio55 ?

Heb je nu jouw telefoonnummer geregistreerd in MijnKPN? Of vind je vrouw dat niet goed? 😉


 

 

Dat klopt en inderdaad staat haar mobiel tel.nr bij mijn KPN abonnement. 

En @scorpio55 ?

Heb je nu jouw telefoonnummer geregistreerd in MijnKPN? Of vind je vrouw dat niet goed? 😉

Nou probleem is meer dat ik een van de weinige ( verstandige) Nederlanders ben die geen mobile telefoon heeft. Wel een vast tel nr en FB account dat je niet denkt…….

 


Wat is er verstandig aan alleen een vast nummer? De belkosten zijn, zelfs met Belonbeperkt, veel duurder dan met een mobiel. Ik heb voor 1 euro per maand onbeperkt bellen op de mobiel. Voor Nederland én de hele EU. 

Hier is het al 11 jaar exit vaste en diens hoge bel rekening. 

Toch blijf ik het niet logisch vinden dat er tijdens een storing een advies wordt gegeven om de modem opnieuw op te starten terwijl dit geen enkel effect heeft.

Die instructies zitten in de software. Zodra het kastje geen verbinding heeft komt dat uit het geheugen. Onderscheid waarom er geen verbinding is kan niet gemaakt worden helaas. 

Ik ga nooit zomaar die handelingen doen. Of ik weet via een sms wat er is. Of ik check http://kpn.com/storing . Via de mobiel als het vaste internet ook niet werkt. 

Daar staan ook werkzaamheden. 


Wat is er verstandig aan alleen een vast nummer? De belkosten zijn, zelfs met Belonbeperkt, veel duurder dan met een mobiel. Ik heb voor 1 euro per maand onbeperkt bellen op de mobiel. Voor Nederland én de hele EU. 

Hier is het al 11 jaar exit vaste en diens hoge bel rekening. 

Toch blijf ik het niet logisch vinden dat er tijdens een storing een advies wordt gegeven om de modem opnieuw op te starten terwijl dit geen enkel effect heeft.

Die instructies zitten in de software. Zodra het kastje geen verbinding heeft komt dat uit het geheugen. Onderscheid waarom er geen verbinding is kan niet gemaakt worden helaas. 

Ik ga nooit zomaar die handelingen doen. Of ik weet via een sms wat er is. Of ik check http://kpn.com/storing . Via de mobiel als het vaste internet ook niet werkt. 

Daar staan ook werkzaamheden. 

oke


PeterG  dank je wel voor je heldere uitleg. Blijft nog wel mijn vraag waarom tv programma s bij terugkijken via KPN+ steeds blijven "hangen” , dit was eerder nooit het geval en wanneer wordt het volume probleem opgelost ??


Ah. Zie

Uit dat topic

Update 2 26-04 15:15 uur: De techniek heeft een aanpassing in het netwerk gedaan. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan in het topic, hierboven gelinkt, weten

Geluidsprobleem?

Indien zacht druk op de knop Google assistent en zeg "volume maximaal". Om het volume van de box zelf hard te zetten als je het volume van de tv gebruikt. Het is wel wat zachter dan van de vorige boxen. 

Maar 40 op een schaal van 100 valt mee. Ik heb mijn Samsung op 42 tot 50 (0-100) staan meestal


Ah. Zie

Uit dat topic

Update 2 26-04 15:15 uur: De techniek heeft een aanpassing in het netwerk gedaan. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan in het topic, hierboven gelinkt, weten

Geluidsprobleem?

Indien zacht druk op de knop Google assistent en zeg "volume maximaal". Om het volume van de box zelf hard te zetten als je het volume van de tv gebruikt. Het is wel wat zachter dan van de vorige boxen. 

Maar 40 op een schaal van 100 valt mee. Ik heb mijn Samsung op 42 tot 50 (0-100) staan meestal

Ah. Zie

Uit dat topic

Update 2 26-04 15:15 uur: De techniek heeft een aanpassing in het netwerk gedaan. Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het dan in het topic, hierboven gelinkt, weten

Geluidsprobleem?

Indien zacht druk op de knop Google assistent en zeg "volume maximaal". Om het volume van de box zelf hard te zetten als je het volume van de tv gebruikt. Het is wel wat zachter dan van de vorige boxen. 

Maar 40 op een schaal van 100 valt mee. Ik heb mijn Samsung op 42 tot 50 (0-100) staan meestal

Heb het volume van de box al op max gezet via Google assistent. Nu staat hier volume ook gemiddeld op 43-50 staan wil ik normaal kunnen luisteren. Is m.i. wel heel erg hoog toch en denk dat hier toch wel wat aan gedaan kan gaan worden.


@scorpio55 goed dat je antwoord hebt op de vraag waarmee je het topic begonnen bent. Wil je voor de problemen met de tv een nieuw topic aanmaken? Op die manier blijft het overzichtelijk. 🙂