Skip to main content

Ik had een persoonlijke ‘homepage’ waar ik via een ftp cliënt toegang probeer te krijgen op het adres: ‘ftp://home.kpn.nl’ met poort 21

Toen ik probeerde naar deze homepage te komen, bleek deze ineens na de migratie niet (meer) te bestaan op http://home.kpn.nl/gebruikersnaam.

Er was met mij voor de migratie van XS4all naar KPN afgesproken dat ik de homepage kon behouden zodat ik mensen o.a toegang kon geven tot mijn NAS.

Hoe zit dat?

Ik had op 8 december corig jaar een herinnering van XS4All gekregen met de vraag of ik de homepage wilde houden.

Daar heb ik ja op beantwoord, en mijn homepage is nog bereikbaar via https://<gebruikersnaam>.home.xs4all.nl

Is dat voor jou misschien ook de correcte URL?


Ik had op 8 december corig jaar een herinnering van XS4All gekregen met de vraag of ik de homepage wilde houden.

Daar heb ik ja op beantwoord, en mijn homepage is nog bereikbaar via https://<gebruikersnaam>.home.xs4all.nl

Is dat voor jou misschien ook de correcte URL?

Dat heb ik idd geprobeerd, maar dan krijg ik een ‘404 error’, The requested URL was not found on this server.


Heb je wel de mail van XS4All gehad met de vraag of je je homepage wilde behouden?


Heb je wel de mail van XS4All gehad met de vraag of je je homepage wilde behouden?

Ja, ik heb ze zelfs aan de telefoon gehad om e.e.a uit te leggen.


Hi @kpnusrnl

Wat als je naar sftp.xs4all.nl gaat, lukt het daar wel om in te loggen met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord? 

Je kunt hier ook overigens nog met XS4ALL over bellen via 020-3987666 op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 17.00, mocht je hier sneller contact over willen. Dan kunnen zij dit ook met je doornemen. 

Mocht je de oplossing of het antwoord telefonisch vinden/gevonden hebben, laat je het hier weten? Ik ben benieuwd of het lukt! 


Hi @kpnusrnl

Wat als je naar sftp.xs4all.nl gaat, lukt het daar wel om in te loggen met dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord? 

Je kunt hier ook overigens nog met XS4ALL over bellen via 020-3987666 op werkdagen van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdagen van 10.00 tot 17.00, mocht je hier sneller contact over willen. Dan kunnen zij dit ook met je doornemen. 

Mocht je de oplossing of het antwoord telefonisch vinden/gevonden hebben, laat je het hier weten? Ik ben benieuwd of het lukt! 

Als ik in de FTP client het adres ‘sftp.xs4all.nl’ op poort 22 gebruik met loginnaam en wachtwoord, dan krijg ik de melding ‘Kan niet verbinden met server’.

Eerder, toen het nog XS4all was, werkte dat wel, dus aan de gegevens zal het dan niet liggen.


Welk programma gebruikt u? Want sftp is geen ftp. Dat is iets totaal anders. Nu ondersteunen sommige programma's beide protocollen, maar niet alle.


Welk programma gebruikt u? Want sftp is geen ftp. Dat is iets totaal anders. Nu ondersteunen sommige programma's beide protocollen, maar niet alle.

Ik gebruik al jaren zonder problemen FileZilla voor FTP en SFTP.


@kpnusrnl Ik heb mijn XS4ALL PACK account vorig jaar laten migreren met mijn KPN account en heb ook (n.a.v. van de maling van XS4ALL) aangegeven de webpagina te willen behouden.

Voor het aanpassen van mijn webpagina maak ik ook gebruik van FileZilla en onderstaande settings om verbinding met de server te maken:

 

Geen idee of dit anders is indien een volledig XS4ALL account is gemigreerd naar KPN.

Krijg je desondanks toch de melding  ‘Kan niet verbinden met server’, dan toch even contact opnemen met XS4ALL.

De link naar de webpagina is hetzelfde gebleven: <XS4ALL gebruikersnaam>.home.xs4all.nl


sftp is gewoon nog ftp je verbindt alleen via een ssh verbinding

 

probeer eens gewone ftp


sftp is gewoon nog ftp je verbindt alleen via een ssh verbinding

Het is dus ssh. Geen ftp. Ssh en ftp hebben niets met elkaar te maken.


sftp

is een verbinding met 2 protocollen in 1 

 

 

SFTP (SSH File Transfer Protocol)

SFTP maakt gebruik van SSH om een beveiligde FTP-verbinding op te zetten tussen computers. Het gebruik van SFTP lijkt heel veel op het gebruik van FTP. Het voornaamste verschil dat een gebruiker merkt is dat bulkbewerkingen sneller gaan via SFTP dan via FTPS (het SSH-protocol is nieuwer). Daarnaast gebruik je je SSH-poort en begint het hostadres met sftp://.


sftp

is een verbinding met 2 protocollen in 1 

Dit is onzin.

Het poortnummer is anders. En bij ftp word er ook nog een tweede verbinding gemaakt voor de dataoverdracht op een andere poort. Dat is bij sftp helemaal niet zo. Alles gaat via poort 22.

Ik denk dat u in de war bent met ftps. Dat is ftp over een beveiligde verbinding. 


ik ga met u de discussie niet aan we verschillen duidelijk van mening hierop 

 

aan TS : probeer poort 21 

 


@robinjoo1 

Nee, dat werkt niet !! 

Gebruik gewoon de vereiste gegevens zoals aangegeven op de KPN website. XS4ALL stopt met online opslagruimte (kpn.com)

 


ik ga met u de discussie niet aan we verschillen duidelijk van mening hierop 

 

aan TS : probeer poort 21 

 

FTP werkt op poort 21, SFTP werkt op poort 22. Als andere klanten na de migratie SFTP gebruiken, zal dat voor mij niet anders zijn. Ik ga contact opnemen met XS4all met de vraag wat er is gebeurd met mijn keuze om de persoonlijke webpagina te behouden.