Skip to main content

Ik betaal voor 100mb/100mb, maar de snelheid is  nog net zo als voorheen. Volgens mij is het zelfs langzamer, en word ik belazerd.

 

Beste Jetje37,

 

Ik zie dat je dit test op WiFi.
Wifi traagheid kan worden veroorzaakt door verschillende factoren zoals:

  1. Afstand tussen het apparaat en het modem/accesspoint
  2. Welke frequentie er word gebruikt
  3. Andere WiFi netwerken die bij u in de buurt zitten op het zelfde wifi kanaal
  4. Of de netwerkkaart van het apparaat recente protocollen voor wifi ondersteund (Wireless AC/AX)

 

Haalt u wel de abonnement snelheid als u dit bekabeld probeert het zij via een computer of een laptop ?

 

Met vriendelijke groet,

Brian


Goedemiddag @jetje37 en welkom hier op het KPN Forum :)

Allereerst excuses voor de late reactie. Het is erg druk (ook op het forum) en ik was daarom niet eerder in de gelegenheid om je bericht van een antwoord te voorzien. Ik kan je alvast garanderen dat je niet wordt belazerd. De snelheid waarvoor je een contract afsluit, heeft betrekking op de snelheid die op het modem (Experia Box) binnenkomt. Wanneer je draadloos gaat werken, ga je nu eenmaal snelheid inleveren omdat het signaal zich door de lucht moet verplaatsen. Kun je eens een pc of laptop direct met kabel aansluiten op de Experia Box en dan nog eens een speedtest uitvoeren? Wat ik je ook alvast wil adviseren, is om eens aan de slag te gaan met de KPN Wi-Fi Manager. Dit is een tool die bij jou thuis de kwaliteit van de Wi-Fi in kaart brengt en op basis daarvan verbeteringen doorvoert. Wanneer je de Wi-Fi Manager 2 x volledig hebt doorlopen en er een snelheid wordt gemeten die onder de 20 Mbit/s ligt dan krijg je als oplossing gratis KPN Experia Wi-Fi aangeboden. Dit zijn versterkers die je bekabeld aan dient te sluiten op je Experia Box en dit zorgt in de regel voor een mooi stukje verbetering. Wil je me eens laten weten wat hier precies is uitgekomen?


Hoi @jetje37 , ik heb niks meer van je vernomen maar was benieuwd of je nog iets hebt gehad aan de informatie die hier is gedeeld! Mochten we je nog ergens mee van dienst kunnen zijn dan horen we dat natuurlijk graag :)


Reageer