Skip to main content

Waarom krijg ik na het verlagen van mijn internetsnelheid een modem opgestuurd ? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Welk modem heb je @wendy123 ?


Hallo @wendy123 

Welk modem heb je op dit moment? Is dat nog een model zoals Experia Box v8 of ouder?
KPN ziet, mogelijk door de wijziging, dat jij een modem hebt wat aan vervanging toe is.


Ik heb nu een kpn box 12 gekregen 


Ik geloof een experia box 


Ik heb nu een kpn box 12 gekregen 

Dat is het nieuwste model wat KPN heeft. Maar welk modem had je dan?


Ik heb nu een experiabox v9,en nu dus een kpn box 12 gekregen .ik wil alleen maar weten waarom want heb niks besteld verder.


De reden kan ik als mede forumlid niet geven, daarvoor moet je wachten op een reactie van een KPN moderator. Duurt meestal 1-2 dagen. Als je tevreden bent met de v9 dan zou ik de Box 12 nog even in de doos laten zitten.

 

edit: typo verbeterd


De reden kan ik als mede forumlid niet geven, daarvoor moet je wachten op een reactie van een KPN modem. Duurt meestal 1-2 dagen. Als je tevreden bent met de v9 dan zou ik de Box 12 nog even in de doos laten zitten.

De V9 is wel een (zeer) goed apparaat,Vermoedelijk kan die nog wel effe mee.Ik zal hem dan ook niet omruilen door een box 12.

@RBxx@wendy123


Thanks ik wacht het dus even af 


Thanks ik wacht het dus even af 

Prima,Alleen zal je wel 1 modem terug moeten sturen,Ik zou dan gewoon de box 12 terugsturen en de V9 lekker houden.

@wendy123 , @RBxx 


Lijkt erop dat KPN begonnen is met het actief omruilen van de V9, dat komt omdat deze komend jaar de ‘end-of-life’-status krijgt waardoor deze niet meer onderhouden wordt en dus ook geen beveiligingsupdates meer krijgt. Omruilen naar de Box12 is juist wel aan te raden voor je eigen online veiligheid, ik ben het dan ook niet eens met het standpunt van @martijn197108 om de V9 te laten staan. 

De Box12 biedt ook nog eens het voordeel dat deze 5Ghz-wifi ondersteunt waardoor je er op wifi-gebied nog wat op vooruit gaat. Ja, op het forum zijn casussen te lezen waar de Box12 niet goed werkte, dit is echter een minimaal percentage ten opzichte van de hoeveelheid die er dagelijks van dit type geïnstalleerd worden en waar het gewoon goed werkt.


Lijkt erop dat KPN begonnen is met het actief omruilen van de V9, dat komt omdat deze volgend jaar de ‘end-of-life’-status krijgt waardoor deze niet meer onderhouden wordt en dus ook geen beveiligingsupdates meer krijgt

Per 2023 dus?:wink:

Of ben je nog niet aan 2022 gewend?


Lijkt erop dat KPN begonnen is met het actief omruilen van de V9, dat komt omdat deze volgend jaar de ‘end-of-life’-status krijgt waardoor deze niet meer onderhouden wordt en dus ook geen beveiligingsupdates meer krijgt

Per 2023 dus?:wink:

Of ben je nog niet aan 2022 gewend?

Ik bedoel uiteraard 2022. 


Waarom krijg ik na het verlagen van mijn internetsnelheid een modem opgestuurd ? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Hoi

ik zou de 12 of retour zenden of in de doos laten zitten.

de V9 is een van de beste modems op dit moment😉


Waarom krijg ik na het verlagen van mijn internetsnelheid een modem opgestuurd ? 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt
 

Hoi

ik zou de 12 of retour zenden of in de doos laten zitten.

de V9 is een van de beste modems op dit moment😉

Absoluut niet mee eens… 


V9 is nog steeds een zeer stabiel modem. Niet zozeer op WiFi of dergelijke maar op DSL is hij zeer vergevelijk met lijn schommelingen of instabiliteit.

Hiervoor kunnen deze nog wel eens zeer van pas komen op instabiele Stap58 lijntjes ( Laten we hopen dat deze z.s.m tot het verleden behoren )

Maar idd deze worden wel e.o.l Mede doordat deze niet meer gemaakt worden en hierdoor tevens e.o.s ( End of Support ), exact de reden dat ze deze willen omruilen.

Er is een reden dat onze voorgaande meetapparatuur niks anders was dan een V9 in een metalen behuizing. 

 

Als je daarintegen gewoon een stabiele lijn hebt of glasvezel... is er geen reden om vast te houden aan een V9 die inmiddels achterhaalde omliggende functies heeft..


V9 is nog steeds een zeer stabiel modem. Niet zozeer op WiFi of dergelijke maar op DSL is hij zeer vergevelijk met lijn schommelingen of instabiliteit.

Hiervoor kunnen deze nog wel eens zeer van pas komen op instabiele Stap58 lijntjes ( Laten we hopen dat deze z.s.m tot het verleden behoren )

Maar idd deze worden wel e.o.l Mede doordat deze niet meer gemaakt worden en hierdoor tevens e.o.s ( End of Support ), exact de reden dat ze deze willen omruilen.

Er is een reden dat onze voorgaande meetapparatuur niks anders was dan een V9 in een metalen behuizing. 

 

Als je daarintegen gewoon een stabiele lijn hebt of glasvezel... is er geen reden om vast te houden aan een V9 die inmiddels achterhaalde omliggende functies heeft..

V9 op een STAP58 netwerk werkt inderdaad hartstikke goed.Alleen heeft vandaag mijn eigen v9 (helemaal) de geest gegeven,Ik moet nu wel over naar een v10(a) want de v9 word niet meer geleverd.Ik ben nog wat voorbarig dat de nieuwe v10(a) het wel goed gaat doen maar @NHendriks  gaf aan dat ik misschien een specifiek slecht apparaat had gekregen.We zullen het zien….

Anders moet ik toch maar met de thomson leren leven….

Overigens zei @NHendriks dat de v10 wel goed op STAP58 werkt.


V9 is nog steeds een zeer stabiel modem. Niet zozeer op WiFi of dergelijke maar op DSL is hij zeer vergevelijk met lijn schommelingen of instabiliteit.

Hiervoor kunnen deze nog wel eens zeer van pas komen op instabiele Stap58 lijntjes ( Laten we hopen dat deze z.s.m tot het verleden behoren )

Maar idd deze worden wel e.o.l Mede doordat deze niet meer gemaakt worden en hierdoor tevens e.o.s ( End of Support ), exact de reden dat ze deze willen omruilen.

Er is een reden dat onze voorgaande meetapparatuur niks anders was dan een V9 in een metalen behuizing. 

 

Als je daarintegen gewoon een stabiele lijn hebt of glasvezel... is er geen reden om vast te houden aan een V9 die inmiddels achterhaalde omliggende functies heeft..

V9 op een STAP58 netwerk werkt inderdaad hartstikke goed.Alleen heeft vandaag mijn eigen v9 (helemaal) de geest gegeven,Ik moet nu wel over naar een v10(a) want de v9 word niet meer geleverd.Ik ben nog wat voorbarig dat de nieuwe v10(a) het wel goed gaat doen maar @NHendriks  gaf aan dat ik misschien een specifiek slecht apparaat had gekregen.We zullen het zien….

Anders moet ik toch maar met de thomson leren leven….

Overigens zei @NHendriks dat de v10 wel goed op STAP58 werkt.

Oh dat kan hij zekker, en het kan goed dat de V10 die je eerder heb gehad een was die niet helemaal lekker was een vrijdag middag of maandag ochtend model, you get it.

We gaan het zien, maar in 99% van de gevallen zou ik in deze situatie van @wendy123 gewoon de V9 retourneren.


@wendy123 Hoi Wendy, zo te zien is er al hulp toegesneld in je topic en een boel informatie gedeeld. Het is vrij druk op het forum op dit moment, waardoor we niet eerder bij je topic zijn gekomen. Ben je er intussen uit gekomen? Er worden nog verschillende types Experia Boxen gebruikt op dit moment, toch gebeurt het bij een wijziging van het pakket geregeld dat er een nieuw modem verstuurd wordt. Soms is dit om ervoor te zorgen dat je verbinding blijft werken (in verband met een technische wijziging van je verbinding). Het gebeurt ook dat apparatuur op voorhand vernieuwd wordt bij een pakketwijziging, als soort van voorbereiding op de toekomst. Ik raad je daarom aan om de KPN Box 12 aan te sluiten en de oude Experia Box terug te sturen, zoals Laurens hierboven ook adviseerde.


Hoi allemaal. Bedankt voor jullie meningen en suggesties  ,ik heb inmiddels de nwe kpn box aangesloten en de v9 teruggestuurd .grt wendy 


Hoi @wendy123 ,

Laat je ter zijner tijd ook aan ons, mede forumleden, even weten hoe je nieuwe modem het doet??