Skip to main content

Waarom laten KPN en andere providers toe dat klanten misbruikt worden door de beheerders van deze malafide "klantenservice" toe te laten hun naam te gebruiken (lees misbruiken) en zo de goedgelovige en nietsvermoedende klant flink op kosten te jagen??

Is het normaal dat de naam van een bonafide bedrijf op deze wijze door het slijk gehaald wordt, en welke instanties zijn bevoegd om hiertegen op te treden of klacht in te dienen?

Deze bedrijven houden zich keurig aan de wet… ze bieden een hele dure doorverbind service. Waarbij de prijs daarvoor gepubliceerd is. Dus wat zou KPN daar volgens u aan kunnen doen?


De doorverbindservices worden best vaak door de ACM uit de lucht gevist en de opgespaarde saldi worden niet uitbetaald.  Overigens zijn die gewoon bedrijven die degelijke '’service'’ bieden. Het is ook aan de consument om in de gaten te houden of je het echte nummer hebt en niet het dure nummer. 


Heel triest dat dit soort oplichters bestaan. Het is een service, maar wel gericht om zo veel mogelijke onwetende mensen veel geld afhandig te maken.


Heel triest dat dit soort oplichters bestaan. Het is een service, maar wel gericht om zo veel mogelijke onwetende mensen veel geld afhandig te maken.

Heb je hier voorbeelden van? Als ze de tarieven netjes laten weten, dan is er niks mis 

Maar ik geef toe dat zulke telefoonnummers wel overbodig zijn 


Het heeft voornamelijk te maken met de gewoonte om alles te willen vinden via die ene grote zoekmachine en dan het eerste de “beste” resultaat aanklikken.

Gaat het hier over bellen naar de KPN trouwens ? Die verstoppen het telefoonnummer op de website en dan krijg je dit.


KPN kiest ervoor om op www.kpn.com/service eerst via een Digitale assistent vaak gestelde vragen te beantwoorden. Voor veel vragen is een antwoord beschikbaar. Dit ontlast de telefonische helpdesk. Het is daar ook al zo druk, een andere veelgehoorde klacht. Na een paar klikken verschijnen alle contactmogelijkheden onder op het scherm.

 


 


Ik lees net op teletext dat het per 16 december verboden  wordt.


Kpn verstopt het nummer van de klantenservice. Dat is het probleem. Dat is de enige reden dat ik nadat ik me kapot heb gezocht in de kpn-app naar een nummer van de klantenservice dit ben gaan googlen. Zo kwam ik bij 1885. Rekening voor gesprek van 11 min meer dan 12 euro. Ik snap niet dat kpn niet gewoon die rare nummers kan blokkeren. Dat kan ik als individu toch ook. Ik belde overigens toen omdat de aanpassingen die ik via de app deed verkeerd werden aangepast. 


KPN heeft niet het recht om dat nummer te blokkeren.


Deze onderstaande reactie klopt:
 

KPN kiest ervoor om op www.kpn.com/service eerst via een Digitale assistent vaak gestelde vragen te beantwoorden. Voor veel vragen is een antwoord beschikbaar. Dit ontlast de telefonische helpdesk. Het is daar ook al zo druk, een andere veelgehoorde klacht. Na een paar klikken verschijnen alle contactmogelijkheden onder op het scherm.

 

 

Is het toelaten…? Er wordt (nu nog) net binnen de lijntjes geopereerd en gelukkig is dat straks verleden tijd:
 

 

Wij zijn daar héél blij mee want het was een doorn in het oog.