Skip to main content

Er klopt toch iets niet in de redenering van de kpn om “over te schakelen” op xgs-pon. Ik heb een gpon glasvezelaansluiting en wanneer ik gpon rechtstreeks op een router wil aansluiten, hoef ik geen xgs-pon maar houdt gewoon gpon. Als ik het goed begrijp zit de “registratie” in het ont-kastje en de kpn zou dus nu een gpon-module moeten registreren en dat verpoft de kpn nu, omdat de kpn hun zinnen nu op gxs-pon heeft gezet. Gpon wordt nu afgeschilderd als “achterhaald” en niet stabiel en toekomst zeker. Wanneer dit het geval “zou” zijn, waarom heeft de kpn dan nu alle nieuw aan te leggen glasvezelaansluiting veranderd van aon naar gpon als gpon zou instabiel en achterhaald zou zijn?

Dat is ook zeker waar maar dat het onder persoonlijke titel is doet weinig af aan het feit dat dit het standpunt is van die ik hier onder zoals je zelf aangeeft persoonlijke titel uitdraag..

Precies maar dat is dus niet het standpunt / antwoord van KPN en dat is ook goed en moet je mijns inziens ook vooral zo houden. Persoonlijk denk ik dat je ook vooral niet jouw persoonlijke standpunt / antwoord moet koppelen aan het standpunt / antwoord van KPN, zelfs niet als die 100% hetzelfde is. Mijns inziens moet je het onderstaande dus vooral niet doen.

Werkzaa voor KPN dus dit is een antwoord van. ...

 


Precies maar dat is dus niet het standpunt / antwoord van KPN en dat is ook goed en moet je mijns inziens ook vooral zo houden. Persoonlijk denk ik dat je ook vooral niet jouw persoonlijke standpunt / antwoord moet koppelen aan het standpunt / antwoord van KPN, zelfs niet als die 100% hetzelfde is. Mijns inziens moet je het onderstaande dus vooral niet doen.

Of dat het standpunt is van is niet onderhevig aan een mening. 

Het is het wel of het is het niet.. 

Achterliggende berredeneringen zullen ongetwijfeld meer omvattend zijn dan ook mijn perspectief in kan schatten.

Dit is dan ook exact de reden van dit alles, maar dat neemt niet weg wat het standpunt is en wat de redenen ervan zijn zover die ons ten oren zijn gebracht, is er meer ?.. waarschijnlijk..

Gaan we dat ooit horen ?.. waarschijnlijk niet.. is dat van belang op het standpunt erin die KPN hanteerd ?.. nee.. want dat gaat het echt niet kunnen verranderen.

Je hoeft het er zoals in @gensnet 's geval niet mee eens te zijn dat kan dat mag.. maar dat veranderd niks aan het standpunt.. die voortkomt uit technische vooruitgang.. zoals je zelf ook erkend.. 

Ik snap dat wat je zegt je moet niet uit naam van gaan uitdragen, Maar behalve Monteur zijn we ook ambassadeur van KPN en ik kan je verzekeren dat alles wat we uitdragen bij ons bezoek aan of contact met, Doen we voor en met ondersteuning van...

Maar goed dat je er even scherp op bent :thumbsup:


Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt is een bekend gezegde.

 


Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt is een bekend gezegde.

 

Goh hier toch nog iemand die mij “enigszins” begrijpt……..


Ik vind het wel heel bijzonder. Ik heb jarenlang reikhalzend uitgekeken naar de uitrol van glasvezel bij mij in de buurt, eenvoudigweg alleen maar omdat ik dan die &#$@#@# Fritzbox kan afvoeren (geen VDSL koppelvlak meer nodig).

Blijkt er dus gewoon iemand te zijn die wil dat glasvezel wordt “aangepast” zodat hij z’n Fritbox kan blijven gebruiken. Ik krijg er rillingen van.

Je kunt die Fritzbox toch gewoon met UTP-ethernet aan de mediaconverter koppelen, waarom zou die Fritzbox direct aan het glas moeten? Het is een koppeling op laag 1, maakt totaal niet uit...


Je kunt die Fritzbox toch gewoon met UTP-ethernet aan de mediaconverter koppelen, waarom zou die Fritzbox direct aan het glas moeten? Het is een koppeling op laag 1, maakt totaal niet uit...

Precies, helemaal eens. Ik zeg ook altijd dat je die NTU's (AON) en ONT's (PON) beter gewoon hun werk kunt laten doen, daar zijn ze heel goed in. En als je dan een FRITZ!Box wilt gebruiken, kies dan niet voor de 5530 of 5590 maar voor de 4060.