Skip to main content

We hebben op 1 juli het glasvezel pakket van KPN besteld voor ons nieuwe woning.

Vanaf 18 juli zou ons abonnement ingegaan dus alles netjes aangesloten, alleen het groene lampje  van glas knippert op het galsvezelkastje.

Gebeld met KPN en zeiden dat ons glasvezel nog niet geactiveerd is en dat ze dat zouden regelen..

Na tientallen telefoontjes met klantenservice en veel verschillende uitleg, de een zegt dat je het niet kunt aansluiten zonder monteur de ander zegt dat je het zelf moet doen, weer een ander zegt dat ze een opdracht voor  activatie hebben afgegeven, en dat we geduld moeten hebben, word binnen drie geregeld.

Nu is het 31 juli en nu veel frustratie hebben we nog steeds geen internet en tv, en we hebben geen MB bereik in huis omdat het een nieuwbouw woning is en klantenservice zegt dat ze het heel vervelend vinden maar verder niets kunnen doen.

We hebben ook al een Direct online pakket gekregen, heel netjes van KPN, maar ja zonder MB bereik heb je daar niets aan.

Alle buren hebben al wel  goed werkend glasvezel van KPN meestal binnen 2 weken geregeld en online.

Met twee tieners in ons huis is het wel heel erg vervelend, (netjes gezegd), dat het niet werkt en je eigenlijk tegen een muur praat met kpn.

Hebben meer klanten deze ervaring?

 

 

Dus de Experiabox is aangesloten op het glasvezelkastje? Maar dan komt er nog steeds geen signaal?

Het feit dat het glaslampje brandt is op zich een goed teken. Dat betekent dat er geen monteur nodig zou hoeven zijn omdat de verbinding naar de centrale goed is. 

Op basis van dit verhaal zou ik voorzichtig concluderen dat de order vast is gelopen op de een of andere manier. Is dit een verhuizing van een bestaand KPN abonnement op jullie vorige adres of is dit een geheel nieuw abonnement?

 

Zou je eventueel een foto van de glasvezel aansluiting kunnen plaatsen hier in een reactie?


Sorry, ik heb even niet goed gekeken

Het lampje van glas brand niet op het glasvezelkastje, is uit,  maar het internetlampje op de Experiabox knippert. 

 


Sorry, ik heb even niet goed gekeken

Het lampje van glas brand niet op het glasvezelkastje, is uit,  maar het internetlampje op de Experiabox knippert. 

 

Aha. Dat maakt veel duidelijk. Dan is er geen verbinding gemaakt in de glasvezel centrale (de PoP). Wat op zich vreemd is want dat doet de KPN monteur vaak zelf voordat hij naar de klant gaat. 

Wie heeft dan het glasvezelkastje geplaatst op/over de aansluiting?

 

Als je de adresgegevens invult in je profiel op dit forum (alleen zichtbaar voor Webcare medewerkers) kunnen zij misschien zien waar het nu stokt. 


We hebben zelf het zwarte glasvezelkastje over de aansluiting geschoven en aangesloten aan de Experiabox, dat moesten we van de medewerker van de klantenservice, want daar hoefde geen monteur voor komen.


We hebben zelf het zwarte glasvezelkastje over de aansluiting geschoven en aangesloten aan de Experiabox, dat moesten we van de medewerker van de klantenservice, want daar hoefde geen monteur voor komen.

Oke. Dat is inderdaad sinds 1 juli een mogelijkheid. Maar alleen als een monteur van KPN of van KPN Netwerk ook de verbinding in de PoP aanbrengt. Dus die is niet of niet goed geplaatst.


Wat kan ik nu doen?

Met KPN klantenservice kom ik niet verder


Wat kan ik nu doen?

Met KPN klantenservice kom ik niet verder

Profiel invullen en wachten tot hier iemand van Webcare kan helpen. Ik kan helaas geen profielgegevens inzien en dus ook geen adresgegevens zien. 


Wij zijn inmiddels sinds begin mei bezig met de aanvraag van glasvezel maar doordat keer op keer administratieve fouten gemaakt worden door KPN, KPN Netwerk en de onderaannemer hebben we al weken een werkende glasvezel aansluiting (internet en tv) alleen is het nogsteeds niet mogelijk om het abonnement te laten starten. 

 

Succes met de aanvraag, ik vermoed dat je nog wel even geduld moet hebben helaas. 


Het geduld raakt op, we hebben ook nog een glasvezel aansluiting van Delta in de woning gekregen.

Als KPN het niet voor elkaar krijgt dan die maar proberen.


Weer contact gehad met klantenservice, en wat denk je, klopt dat de verbinding in de Pop moet aangebracht worden.

Zullen het voor u uitzoeken je hoort nog van ons.grrrrrrrrr

Gevraagd of wij nog wat kunnen doen om het te versnellen, geen andwoord gekregen.


Goedemorgen @Harrylm, bespoedigen kan ik helaas niet maar ik kan natuurlijk wel altijd even met je meekijken.
Ik zie dat de backoffice je dinsdag heeft geprobeerd te bellen en je een sms en email hebben gestuurd met hun directe nummer met toegangscode. Ik denk dat je hierover het beste contact met hen op kunt nemen!


Die communicatie gaat ook lastig omdat we in onze woning geen mobiel bereik hebben door de goede isolatie.

We hebben ze inmiddels gesproken. Ze hebben nogmaals geprobeerd contact op te nemen met het bedrijf dat de aansluiting moet verzorgen, maar ze kregen geen contact.

Daarna hebben ze met de tussenpersoon erboven contact opgenomen, dat lukte wel. Ze hebben daar druk neer gelegd met het dringende verzoek om de aansluiting nog deze week in orde te maken.

We wachten alweer (nog even) af en hopen dat het deze week lukt!!

#duurtlang #geduldisop 

 


We hebben zelf uiteindelijk contact opgenomen met de onderaannemer die volgens de aannemer de aansluiting moest verzorgen.

Zij gaven aan dat er vanuit KPN nog geen aanvraag voor ons bij hun was gedaan. Zij verwezen ons naar KPN netwerk die deze aanvraag moest doen.

Daar hebben we naar toe gebeld. Hij gaf aan dat die aanvraag al lang gedaan was en was verbaasd dat wij nog geen internet hadden.

Hij heeft weer contact opgenomen met diezelfde onderaannemer en kreeg hetzelfde antwoord wat wij hadden gekregen. Hij is voor ons op onderzoek uit gegaan en belde een uur later terug met het verlossende antwoord: De aanvraag was naar de verkeerde onderaannemer gestuurd..…

Het lag nu bij het goede bedrijf en niet te geloven maar ......... De volgende ochtend om 8.30 uur hadden we al bericht dat onze internetverbinding geactiveerd was.

Dus......blijf zelf alert en ga bellen. Als wij dit niet hadden gedaan had de klantenservice van KPN deze fout nooit ontdekt en hadden we nog heeeeeeeeeeeeeeeeel lang op onze aansluiting kunnen wachten.