Skip to main content

Ik heb momenteel 500gb glasvezel.

Nu heb ik de aanbieding geaccepteerd om naar 1tb glasvezel te gaan

 

Waarom moet daar een monteur voor komen?

admin: Titel aangevuld ivm vindbaarheid 

... 1tb glasvezel ...

Nou ... dat is wel heel snel. U zult 1 gbit bedoelen denk ik 🤔

De monteur komt mogenlijk het glasvezelmodem vervangen. U heeft nu een glasvezelmodem wat een maximum snelheid heeft van 1 gbit. Precies goed zult u misschien zeggen. Maar er is altijd een beetje "overhead", wat er voor zal zorgen dat je in de praktijk ongeveer 940 mbit zal halen. Geen 1 gbit dus.

KPN is bezig met het uitrollen van XGS-PON.

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-over-op-ultrasnelle-xgs-pon-techniek

De snelheid hiervan ligt veel hoger, wat er voor zal zorgen dat u 1 gbit wellicht wel gaat halen. Hiervoor krijgt u dan dus een glasvezelmodem wat werkt met XGS-PON.


Je auto gaat ook niet sneller lopen als je de motor niet vervangt.


... 1tb glasvezel ...

Nou ... dat is wel heel snel. U zult 1 gbit bedoelen denk ik 🤔

De monteur komt mogenlijk het glasvezelmodem vervangen. U heeft nu een glasvezelmodem wat een maximum snelheid heeft van 1 gbit. Precies goed zult u misschien zeggen. Maar er is altijd een beetje "overhead", wat er voor zal zorgen dat je in de praktijk ongeveer 940 mbit zal halen. Geen 1 gbit dus.

KPN is bezig met het uitrollen van XGS-PON.

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-over-op-ultrasnelle-xgs-pon-techniek

De snelheid hiervan ligt veel hoger, wat er voor zal zorgen dat u 1 gbit wellicht wel gaat halen. Hiervoor krijgt u dan dus een glasvezelmodem wat werkt met XGS-PON.


Of je nu op GoF, GPON of XGS-PON zit, je snelheid zal nog steeds ergens tussen de 940-980Mbit zitten 
Vrijwel alle apparatuur bij mensen thuis hebben 1Gbps LAN interfaces, dat worden door XGS-PON niet ineens 10Gbps interfaces.


... 1tb glasvezel ...

Nou ... dat is wel heel snel. U zult 1 gbit bedoelen denk ik 🤔

De monteur komt mogenlijk het glasvezelmodem vervangen. U heeft nu een glasvezelmodem wat een maximum snelheid heeft van 1 gbit. Precies goed zult u misschien zeggen. Maar er is altijd een beetje "overhead", wat er voor zal zorgen dat je in de praktijk ongeveer 940 mbit zal halen. Geen 1 gbit dus.

KPN is bezig met het uitrollen van XGS-PON.

https://www.overons.kpn/nieuws/kpn-over-op-ultrasnelle-xgs-pon-techniek

De snelheid hiervan ligt veel hoger, wat er voor zal zorgen dat u 1 gbit wellicht wel gaat halen. Hiervoor krijgt u dan dus een glasvezelmodem wat werkt met XGS-PON.


Of je nu op GoF, GPON of XGS-PON zit, je snelheid zal nog steeds ergens tussen de 940-980Mbit zitten 
Vrijwel alle apparatuur bij mensen thuis hebben 1Gbps LAN interfaces, dat worden door XGS-PON niet ineens 10Gbps interfaces.

Het Kastje kan het wel aan

Als je lokaal netwerk 2,5gbit of 10gbit hebt kan het wel werken

Uiteraard de hardware in de pc zelf ook 

Je ziet meer en meer 2,5gbit komen op de markt en 10gbit

Lekker groen kpn 😭

Met dit kastje Power consumption Idle 7,7W  max 8,3W