Skip to main content

In nieuwe woning gekozen voor KPN internet plus TV. Zowel de KPN modem als de KPN superwifi-punten laten installeren door een KPN monteur.

Helaas al vanaf het begin last van (kort) wegvallend internet. Bij gewoon internetgebruik is dat vervelend maar wegvallen tijdens cruciale momenten in belangrijke conference calls maakt thuiswerken eigenlijk onmogelijk. Ook bij muziek streamen, online sporten (Zwift) of TV programma's (terug)kijken is het uiterst irritant.

Na al ontelbare keren de wifi manager doorlopen te hebben, de modem gereset te hebben en ook de superwifi-punten gereset te hebben komt KPN met het voorstel om (weer) een monteur langs te sturen. Dit leek een goede oplossing tot ze aangaven dat ik hier wel zelf voor moest betalen. Het lag namelijk niet aan het door KPN geleverde internet maar aan mijn thuis installatie.

Ik heb KPN internet met een KPN modem en KPN superwifi-punten aangesloten door een KPN monteur. Ongelofelijk en onbegrijpelijk dat vervolgens de schuld bij mij wordt gelegd en ik zou moeten betalen om het internet in orde te krijgen.

Aangegeven dat als is dit daadwerkelijk de door KPN geboden oplossing is (voor hun niet werkende dienst) ik beter elders een nieuw abonnement kan afsluiten. De dame aan de telefoon ging nogmaals overleggen maar helaas was dit alles wat KPN voor mij kan betekenen. Nogmaals, onbegrijpelijk. Tijd om elders te kijken voor internet.

Ik was je topic uit het oog verloren @Arnoud123 . Wat balen dat het niet is gelukt.  Ik heb hier bekabelde wifipunten en het werkt perfect vandaar mijn advies een tijdje geleden.  Ik zou zo graag weten wat nou de oorzaak is maar we zullen het nooit weten. Succes bij je nieuwe provider. 


Ik was je topic uit het oog verloren @Arnoud123 . Wat balen dat het niet is gelukt.  Ik heb hier bekabelde wifipunten en het werkt perfect vandaar mijn advies een tijdje geleden.  Ik zou zo graag weten wat nou de oorzaak is maar we zullen het nooit weten. Succes bij je nieuwe provider. 

 

Dat was ook een interessant punt dat je aansneed. Was ook nog niet eerder als optie genoemd in de telefoongesprekken die ik met de helpdesk gehad heb. Door jouw suggestie ben ik internet een tijdje gaan gebruiken zonder de SuperWifi punten maar alleen direct op de wifi van de modem/router. Dit maakte helaas geen verschil. Hopelijk dat een nieuwe provider, nieuwe apparatuur of nieuw instellen soelaas zal bieden. Dank nog voor je reactie @Joep1965  


Toch maar even reageren op jouw constante kwalificering van antwoorden. Om jouw methode te volgen “Jij wilt niet geholpen worden”. 

Als ik schrijf om beter je probleem te beschrijven, omdat Wifi punten niet echt direct iets met Internet te maken hebben maar gewoon met je interne thuisnetwerk. (Je deurbel heeft echt geen Internet nodig als dat via Wifi gaat). 

Je doet of ik heb geschreven dat medewerkers van KPN je niet wil helpen, waar baseer je het op. Ik heb geadviseert om je probleem meer to the point  te beschrijven. Je schrijft alleen maar dat je tegen iedereen hebt verteld dat Internet niet werkt en dat men het dan maar moet begrijpen. Nee daarmee kunnen ze je niet helpen met alleen die beschrijvig. 

Success bij Ziggo overigens, ik begrijp echter niet dat je daar ooit bent weggegaan als je zo een tevreden klant was. Wij zijn meer dan 50 jaar klant bij KPN er is in die tijd best wel veel fout gegaan, wat beter had gekund, maar als eigenlijk is het de meeste tijd zonder enig probleem gegaan. 
 

@dommeke, wederom een hoop insinuaties en beschuldigingen. Zit jij hier op het forum om mensen te helpen of alleen maar te wijzen naar wat ik in jouw ogen verkeerd doe? Ik heb uren gebeld met de helpdesk. Alle stappen doorlopen. Helaas er niet uit gekomen. Storend vind ik het dan dat jij zonder enige kennis van de situatie mij gaat vertellen dat ik onterecht bij KPN aan klop en geen moeite doe om mijn probleem op te lossen. Nooit heb ik gezegd dat KPN mij niet wil helpen. Iedereen bij KPN was heel vriendelijk en behulpzaam. Wel concludeer ik dat ik er bij KPN niet uit kom. Liever was ik helemaal niet overgestapt. Ik wil helemaal niet overstappen. Heb helemaal geen zin om alles opnieuw in te stellen. Geen zin in een nieuwe afstandsbediening. Geen zin in TV zenders onder een ander nummer. Wel heb ik het gevoel dat overstappen de beste kans is op goed werkend internet.

Je schrijft dat je niet begrijpt waarom ik ooit weg ben gegaan bij Ziggo. Ik begrijp niet hoe je hier bij komt. Ik ben nog nooit klant geweest van Ziggo en daar dus ook nooit weg gegaan. Dit heb ik ook nooit ergens opgeschreven. Wellicht geeft dit aan hoe goed jij berichten leest voordat je je in een discussie mengt.

Tot slot, over de gratis monteur, het verbaast mij dat partijen zoals KPN en Ziggo mensen (niet klanten) lokken met een gratis monteur maar dat als je eenmaal binnen bent en je problemen hebt dit niet meer zo werkt. Als KPN een monteur had gestuurd en die had het (dan hopelijk) kunnen oplossen was ik graag nog jaren klant geweest voor 100% van het abonnementsgeld. Nu ga ik weg naar Ziggo. Krijg ik een gratis monteur langs en 9(!) maanden 50% korting. Deze actie is niet heel veel anders dan de actie de KPN mij bood toen ik hier een jaar geleden kwam wonen. Als je zulke acties doet om mensen te trekken dan snap ik niet waarom je bij een zittende klant geen monteur kan langs sturen. Dit kan natuurlijk ook te maken hebben met mijn beperkte begrip van het business model van dit soort bedrijven. Merk overigens op dat de monteur niet mijn idee was. Dit was de allerlaatste optie die er was, aldus de dame van de helpdesk.