Skip to main content

Vandaag is het glasvezelaansluitpunt gerealiseerd. Via de klantenservice aangegeven dat mijn DSL lijn overgezet kan worden naar glasvezel. De website van Kpn geeft op twee plaatsen het volgende aan: “ een internetabonnement via glasvezel hetzelfde kost als standaard internet.”
Echter de klantenservice medewerkers zeggen dat ik dan een nieuw contract aan ga en dat de kosten €20- per maand hoger worden. Ik heb al vanaf het prille begin van internet een abonnement bij Kpn. Nu wordt volgens MIJNKPN mijn abonnement sinds 2016 telkens verlengd.
Ik kan de klantenservice alleen via telefoon bereiken, mailen is niet meer mogelijk. De medewerkers van klantenservice volgen alleen hun protocol en blijven star vasthouden aan de verhoging. Wat is mijn denkfout?

Pfoe, dat zou inderdaad niet zo moeten gaan. Ook oude abonnementen moeten gewoon kosteloos over kunnen onder dezelfde voorwaarden. Zorg dat je je forumprofiel hebt ingevuld, dan gaat een moderator met je meekijken.


Pfoe, dat zou inderdaad niet zo moeten gaan. Ook oude abonnementen moeten gewoon kosteloos over kunnen onder dezelfde voorwaarden. 

Helaas niet altijd, sommige abonnementen zijn dusdanig oud dat de VAS ‘Glasvezel upgrade’ niet toegevoegd kan worden, dan is het de enige optie om het abonnement om te zetten naar een nieuwer Hussel-abo. Een abonnement uit 2016 zou echter niet ‘te oud’ moeten zijn, dat is de tijd van Internet+TV of InternetPlusBellen etc etc, na Alles-in-1 dus en ik heb al genoeg alles-in-1 abonnementen gemigreerd naar glasvezel. Dit probleem gaat dus echt om hele oude abonnementen van vóór Alles-in-1. Ik heb ze nog nooit gezien maar ik heb de specifieke casus wel vaker voorbij zien komen op het forum.


Dank voor jullie antwoorden, dat geeft hoop.
Ik heb net mijn profielgegevens aangevuld. Hoop dat een moderator gaat meekijken en voor een oplossing gaat zorgen.
 


Hoi @Beckers_h .  Leuk je even gesproken te hebben.

Ik hou nog voorzichtig een slag om de arm maar ik zie op dit moment geen reden waarom jij niet kosteloos over kan op glasvezel.

Ik heb zojuist het verzoek gedaan., 

Er kunnen nu 2 scenario's ontstaan: 

1 - het is doe-het-zelf . Jij krijgt een NT thuisgestuurd met instructies om die op het glasvezelkastje te schuiven. En dan kun je zelf je verbinding omkatten.

2 - Er is een monteur noodzakelijk. Je zult SMS/mail krijgen met het verzoek om die zelf in te plannen. De relevante spullen worden naar jou opgestuurd.

 

optie 3 (onwaarschijnlijk) is dat er iets mis gaat met deze order.    

 

Laat je me weten hoe dit verder afloopt?


Hoi @Erwin_ ,

fijn dat je dit hebt geregeld! Inmiddels heb ik bericht dat de spullen worden opgestuurd.

Met de handleiding moet het aansluiten lukken.

gr. Huub