Skip to main content

Ik heb bij KPN een nieuwe modem bestel en deze is verstuurd naar de Primera in mijn woonplaats

Echter bij het ophalen wilde ze de oude direct retour

Maar ik wil de nieuwe eerst aansluiten zodat alles naar behoren werkt

Maar dit schijnt niet te kunnen bij de kpn schijnbaar is het vertrouwen van de klant niet genoeg

Ik blijf dan maar de oude modem gebruiken die overigens prima werkt

Je gooit tenslotte ook geen oude schoenen weg voordat je nieuwe heb

De nieuwe modem is retour gestuurd naar kpn JAMMER VAN DEZE ACTIE

 

Het is heel simpel. U koppelt de oude modem af (adapter en modem) en laat de kabels liggen waar die nu ook liggen.

U gaat naar de winkel en ruilt alles om.

U koppelt de nieuwe modem aan en laat deze even een kwartier zijn ding doen. Daarna alle draadjes weer inpluggen en u heeft weer internet.

Ik begrijp dat u mogelijk tegen instalatieproblemen aanloopt en hierdoor mogelijk (aanname) bang bent om langere tijd geen internet te hebben. Dit is vaak onterecht. Ik heb in het verleden al een aantal keer moeten wisselen. Ging altijd prima in mijn geval.


Die schoenen zijn van u zelf. Dat modem niet. KPN wil er zeker van zijn dat ze het modem terug krijgt. Daarom deze werkwijze. 

Lees ook de reactie van @Alexandra in dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/omruilen-apparatuur-op-servicepunt-553219?postid=1410455#post1410455


welk modem heeft u nu @Aad vd lauw ?Een v7 of ouder moet echt wel vervangen worden.


Vertrouwen dat is waar het om gaat ik had ook een lege doos in kunnen leveren bij primera:joy:

Maar zo ben ik niet


Vertrouwen dat is waar het om gaat ik had ook een lege doos in kunnen leveren bij primera:joy:

Maar zo ben ik niet

Ja... met een blokje hout of zo. Maar u heeft het over vertrouwen... dat heeft u kennelijk niet in het nieuwe modem van KPN? 😉


Maar u krijgt toch een nieuwe modem met een reden. Als u de oude blijft gebruiken is dan ook niet handig.


Maar u krijgt toch een nieuwe modem met een reden. Als u de oude blijft gebruiken is dan ook niet handig.

Dan is die op een gegeven moment stuk. En dan is het geen probleem om hem meteen in te leveren bij het ophalen van het nieuwe modem. Het probleem lost zich dus vanzelf op 😉

Alleen een beetje jammer dat als een modem stuk gaat, dat da nooit op het goede moment gebeurt... 🙁


Op het modem staat ZXV10H220N


Oud model maar als het naar behoren werkt kunt u overwegen het zo te laten. Omruilen is niet voor niets ingezet en er zal dus een goede reden voor mijn. Wat is die reden?


Op het modem staat ZXV10H220N

Dat is een v7. Die is antiek.


jeetje,Dat is een oud beest.Die zou ik zeker vervangen.Dat is eigenlijk de slechte experia box ooit gemaakt.Vaak word hij warm en geel en ik zou het risico op brand niet nemen!


Oud model maar als het naar behoren werkt kunt u overwegen het zo te laten. Omruilen is niet voor niets ingezet en er zal dus een goede reden voor mijn. Wat is die reden?

warm,pieptoon,vergeling,slechte wifi.En bovendien misschien brandgevaarlijk i.v.m hitte probleem.Ik heb dat ding al jaren geleden omgeruild.


is hij trouwens geel en warm @Aad vd lauw ?


Nee hij is niet geel en word niet warm heeft het altijd prima gedaan . Met de nieuwe heb ik in de serre slecht bereik van wifi 


Nee hij is niet geel en word niet warm heeft het altijd prima gedaan . Met de nieuwe heb ik in de serre slecht bereik van wifi 

welke heeft u nu dan?

De v7 had destijds in het begin bij mij zelfs op 150meter bij de parkeerplaats nog bereik,Maar dat veranderde al snel….Hij begon een pieptoon te geven en hij werd warm.Het kan natuurlijk zijn dat die van u gewoon een geluksmodel was.Echter is het bereik van de V10 die ik nu heb ook erg goed,het hele huis is voorzien.


Ik heb op aanraden van de mensen die reageerde toch de nieuwe opgehaald en aangesloten op 1 van mijn laptops heb ik geen wifi bereik

In het lijstje rechts van het scherm geef hij mijn nummer niet door zodat ik geen verbinding kan maken

Ik moet nog uitzoeken hoe dit komt


Ik heb op aanraden van de mensen die reageerde toch de nieuwe opgehaald en aangesloten op 1 van mijn laptops heb ik geen wifi bereik

In het lijstje rechts van het scherm geef hij mijn nummer niet door zodat ik geen verbinding kan maken

Ik moet nog uitzoeken hoe dit komt

waarschijnlijk moet wifi 6 dan uitgeschakeld worden.


Hier de uitleg van @RBxx 

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.


martijn bedankt ik ga jouw voorstel vandaag uitproberen ik ben niet zo'n ster in dat soort zaken gr aad


martijn bedankt ik ga jouw voorstel vandaag uitproberen ik ben niet zo'n ster in dat soort zaken gr aad

oke,laat maar weten!


martijn zou je mij een link kunnen sturen waar ik mijn stuurprogramma  bij intel kan up -dete


martijn zou je mij een link kunnen sturen waar ik mijn stuurprogramma  bij intel kan up -dete

Zo'n dergelijke update is er waarschijnlijk helemaal niet. Gewoon WiFi 6 uitzetten zoals Martijn voorstelde. Dat is de oplossing. 


Zo'n dergelijke update is er waarschijnlijk helemaal niet. Gewoon WiFi 6 uitzetten zoals Martijn voorstelde. Dat is de oplossing. 

Dat klopt idd.Een oude intel 2200BG kan je immers ook niet op wifi6 laten werken,maar er kunnen natuurlijk uitzonderingen zijn


Martijn als ik de link gebruik in jou bericht kom ik niet op de side zoals in je voorbeeld wat doe ik fout:see_no_evil:


 

  1. Start een browser zoals Internet Explorer, Chrome of Firefox en ga naar http://192.168.2.254
  2. De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN) Deze kun je niet veranderen
  3. Voor Experia Box V10: Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg. Je moet nu een nieuw wachtwoord aanmaken.
    Voor Experia Box V10A & Box 12: Gebruik het wachtwoord dat achterop staat, op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit.
  4. Heb je al eerder ingelogd en een wachtwoord gekozen of het bestaande wachtwoord verandert vul dan dit eigen wachtwoord in.