Skip to main content

We zijn van een oud telfort met 50mb internet overgestapt naar 200mb. Dit is binnen jullie eigen organisatie 

Het verbaasd me hoeveel er fout kan gaan en hoe onkundig personeel jullie aan de telefoon hebben. 

Na de overstap hadden we geen internet meer. Toen gaf jullie medewerker aan dat het aan het oude modem lag. Deze dus omgeruild in de winkel. Van een v10a naar de v10. 

Toen deed ons intern active tv het niet meer. En heb ik met iemand gesproken die niks zelf wist en alles moest navragen via een chat aan de collega. Dit maakte het gesprek tergend langzaam. 

Na 30x reset en weet ik wat. Weer gebeld en er zou een monteur komen. 

De monteur komt langs en geeft aan even naar jullie administratie te kijken en zag 2 funpakketten actief. De oude en de nieuwe. Hij heeft gebeld met een collega en die haalde het oude pakket eraf en alles de het opeens. 

Erg jammer dat jullie dit niet eerder zagen en we hier 3 dagen mee bezig waren. 

Het nieuwe probleem is dat sinds we de v10 hebben we. We erg slecht bereik boven hebben. Dit hadden we niet bij de v10a. We hebben veel een wi-fi logo met uitroepteken. Nu ook weer meerdere resets van modem, telefoon en verbinding. Niks helpt. Dus ik bel met de vraag of ik niet weer de v10a kan krijgen. Waarbij dit een stuk minder was. 

De tip die ik kreeg en mij toch erg verbaasd is dat de medewerker nu niks kan omdat het modem werkt. Ik moet nu mijn modem maar van het stroom halen en dan 1.5 uur later.  Dus 1 uur midden in de nacht nog keer bellen. Ik ga liever naar bed. 

Als ik dit zou doen dan kan de nieuwe collega wel een nieuw modem toesturen omdat deze kan zien dat er geen verbinding is. Logisch want het modem is van het stroom.

Ik vind dit een hele knullige oplossing waarbij van mijn kant weer meer gevraagd word dan van jullie. Ik wil gewoon weer een v10a of een andere oplossing

Ik heb spijt dat ik mijn pakket verhoogt heb, meer betaal en stuk meer gezeik terug krijg. Ik was altijd heel tevrede maar dit geeft me wel het gevoel dat ik verder moet kijken. Slechte service kan ik ook bij andere providers krijgen waar ik een stuk minder betaal. 

Kan het zijn dat er wifiversterkers in je huis zijn, die nog ingesteld zijn op je oude v10a, waardoor je er wel mee verbind, maar geen internet krijgt?

 

 

 


Hallo @Kokiesyl, welkom op het KPN forum! Het spijt me om te lezen dat de overstap van een oud-Telfort abonnement naar Hussel 200 Mbit/s niet helemaal vlekkeloos is verlopen. Maar fijn dat dit probleem inmiddels is verholpen. Je zit er nu alleen nog mee dat het wifi signaal niet voldoende is op jouw nieuwe modem. Je wilt graag weer een Experia Box V10a. Wij ruilen echter apparatuur alleen om wanneer er sprake is van een defect, of wanneer bepaalde belangrijke diensten niet (meer) mogelijk zijn zonder een omruil. En zelfs dan is niet te zeggen welk modem je ter vervanging krijgt. Het lijkt mij daarom beter om op zoek te gaan naar een andere oplossing.

Ik raad je aan om onze Wifi Manager eens te proberen. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet.