Skip to main content
Beantwoord

Waarom nieuwe apparatuur bij overzetten van abonnement privé naar zakelijk

• February 9, 2023
  • 7 reacties
  • 99 keer bekeken

Ik heb vandaag 2 dingen gedaan bij KPN:

1. internetsnelheid verhoogd, dit lijkt echter niet verwerkt.
  2. Abonnement gewijzigd van prive naar zakelijk, echter krijg ik net een mail dat mijn aparatuur onderweg is, welke aparatuur: ik heb alles al omdat ik alleen maar gegevens heb willen wijzigen.

Wat gaat hier niet goed?

Beste antwoord door Ik_Combineer

Ik had een 200MBit/s abonnement en wil naar 1GBit/s gegaan. Ik had niet verwacht dat ik dan andere apparatuur nodig zou hebben.

Verder vwb de wijziging van particulier naar zakelijk, dat betreft een kleinzakelijk abonnement voor ZZP en ik dacht dat dat slechts een administratieve wijziging zou moeten zijn.

In dat geval kunnen er soms wel aanpassingen zijn, bijvoorbeeld als je GPON hebt krijg je nu XGSPON. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• February 9, 2023

Hallo @Patrick Holterman 

Voor een snelheidsverhoging is soms een aanpassing nodig, welke snelheid had je en welke heb je besteld?
Het kan er misschien ook mee te maken hebben dat je nu naar zakelijk bent gegaan.

Er is waarschijnlijk een nieuw modem onderweg, er zit verschil in een modem voor de particuliere en zakelijke markt.
In de zakelijke versie kan je b.v. je IP range voor je interne netwerk aanpassen, in de particuliere versie niet.

Update: Foutieve info doorgestreept.

• February 9, 2023

In de zakelijke versie kan je b.v. je IP range voor je interne netwerk aanpassen, in de particuliere versie niet.

Hallo @GeSp , dat geldt alleen voor bepaalde (groot)zakelijke klanten.

De ZZP’ers die zakelijk werken krijgen het consumentenmodem, want bij hen is het enigste verschil dat alles exclusief BTW weergegeven wordt en wat andere klein-zakelijke verschillen.

• February 9, 2023

De ZZP’ers die zakelijk werken krijgen het consumentenmodem.

OK, bedankt voor de info.

Ik dacht dat het voor alle zakelijk abonnementen gold, dan is het wel vreemd dat hij andere apparatuur krijgt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 9, 2023

De ZZP’ers die zakelijk werken krijgen het consumentenmodem, want bij get is het enigste verschil dat alles exclusief BTW weergegeven wordt, meer niet.

Kleinzakelijk is heus wel wat meer dan een CM abonnement met BTW op de factuur, zo beloofd KPN een storing die voor 1700 is gemeld dezelfde dag op te lossen of desnoods een 4G dongel dezelfde dag te leveren. Ook is de 0800-0403 klantenservice wat ruimer open. 

• February 9, 2023

Hallo @Ik_Combineer bedankt voor de info, heb mijn reactie nog aan kunnen passen.

Ik had een 200MBit/s abonnement en wil naar 1GBit/s gegaan. Ik had niet verwacht dat ik dan andere apparatuur nodig zou hebben.

Verder vwb de wijziging van particulier naar zakelijk, dat betreft een kleinzakelijk abonnement voor ZZP en ik dacht dat dat slechts een administratieve wijziging zou moeten zijn.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • February 9, 2023

In dat geval kunnen er soms wel aanpassingen zijn, bijvoorbeeld als je GPON hebt krijg je nu XGSPON.Â