Skip to main content

Toen XS4ALL nog bestond en er deed zich een (nachtelijke) storing voor in mijn postcodegebied dan kreeg ik automatische een SMS van XS4LL dat er een storing was in mijn postcodegebied. Ook kreeg ik een SMS als de storing opgelost was.

Soms was er wel storing, maar ontving ik geen SMS. In zo’n geval kon ik met de netwerkkaart van XS4ALL in mijn mobiele telefoon inloggen op XS4ALL om aldaar te zien of er een storing in mijn postcodegebied bekend was.

Vorige week zat ik 's nachts ruim anderhalf uur zonder internet zonder dat ik van te voren gewaarschuwd werd via e-mail of SMS. Erger nog, ook mijn KPN netwerkkaart in mijn mobiele telefoon kon geen contact maken met het internet om te zien of deze storing bekend was. Terwijl ik die kaart juist heb voor dit soort gevallen.

Zelf heb ik nooit begrepen waarom de KPN haar proeftuin XS4ALL zo nodig moest gelijkschakelen, maar als men dat doet, neem dan ook de betere dingen van XS4ALL over, zoals die SMS service alsook de mogelijkheid om schriftelijk vragen te stellen aan: helpdesk@xs4all.net

Waarom is er geen: helpdesk@kpn.net ?

Ik begrijp je vraag cq verwondering helemaal.

Dit is een van de veel ontkende, eh pardon gestelde vragen hier.

Zie dit :

NB, er was een tijd dat je via teletekst pagina 555 van een commerciële TV zender de eventuele storingen kon zien.


Hoi @Willem Kuiper en welkom op het forum! Contact per mail is inderdaad niet mogelijk, maar goed dat je het forum gevonden hebt. Mocht er weer een storing optreden, dan kun je op onze storingspagina je adres invullen. Daar kun je dan ook aangeven dat je op de hoogte gehouden wilt worden van de storing per SMS, en als het goed is krijg je in de toekomst dan ook automatisch SMS berichten wanneer er een storing is. Mocht dat toch mislopen, laat het hier gerust weten! 


Dank u wel, Sanne_M. Zal ik zeker doen: 1) mijzelf op de hoogte laten houden, en 2) u laten weten als het niet lukt / werkt. Met hoopvolle groet, Willem.


Afgesproken! 


Zie ik nog 1 praktisch probleem: hoe kan ik de storingspagina bereiken als ik storing heb, en ook mijn netwerkkaart mij in de steek laat? Want als ik geen storing heb, kan ik niets aangeven ...


Zie ik nog 1 praktisch probleem: hoe kan ik de storingspagina bereiken als ik storing heb, en ook mijn netwerkkaart mij in de steek laat? Want als ik geen storing heb, kan ik niets aangeven ...

Met jouw mobiele telefoon via 4/5G.


Hmmm, je hebt dan helemaal geen internet meer? Ik heb nog niet mee mogen maken dat in een regio zowel de thuis diensten als de mobiele diensten eruit liggen, maar mocht dit toch gebeuren dan zijn we voor storingen 24/7 bereikbaar via 0800-0402. Het belsignaal komt dan in de meeste gevallen nog wel door, en mijn collega kan ook in het systeem aangeven dat je per SMS op de hoogte gehouden wilt worden. Mocht in het ergste geval het belsignaal bij ons er ook uitliggen, dan kun je altijd nog kijken of het via de telefoon van een huisgenoot of buurman/vrouw via een andere provider wel wil. 🙂


Ik wil niet zeuren, maar die netwerkkaart zit in mijn mobiele telefoon. Ik bel prepaid, want ik bel bijna nooit. Heb dus geen abonnement. Als ik met mijn mobiele telefoon het internet op wil dan doe ik dat thuis via mijn modem en buitenshuis met die netwerkkaart. Bij de laatste storing gaf zowel mijn modem als mijn netwerkkaar geen internet signaal door. Het was rond de klok van 02:00, dus ook geen tijd om iemand te bellen. De ervaring heeft geleerd dat die storing bijna altijd 's nachts optreden.


Dat is een antwoord waar ik wat aan heb. Zal 0800-0402 noteren. Hoop het heel lang niet nodig te hebben.