Skip to main content

waarom zit mijn 5GHZ UIT

Hallo @MiliMili , dat is een mankement binnen de Box12, ik merk het ook regelmatig, oorzaak???


Hallo @MiliMili , dat is een mankement binnen de Box12, ik merk het ook regelmatig, oorzaak???

Ik heb geen idee waarom dit gebeurt, Zou het aan de instellingen liggen?!


Hallo @MiliMili , dat is een mankement binnen de Box12, ik merk het ook regelmatig, oorzaak???

Ik heb geen idee waarom dit gebeurt, Zou het aan de instellingen liggen?!

Hallo @MiliMili , nee, het gebeurt volkomen willekeurig, softwarefout vermoed ik.

 


Hoi @MiliMili en @JanD, ik heb hier ook niet echt een verklaring voor. Gebeurt dit vaak?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat er iets stoort met het 5Ghz netwerk bij jullie in de buurt, vergelijkbaar met deze topics:
 

 


Mogelijk iets met DFS - alleen ik zie dat je op kanaal 44 zit en daar is het naar mijn weten. Ook zou hij dan maar tijdelijk uit staan. Ben het issue verder nog nooit tegen gekomen dat hij automatisch uit gaat.


DFS (radar detectie) geldt alleen voor kanaal 52 en hoger en indien dat gebeurt zou het kanaal terug moeten gaan naar een kanaal tussen 36 een 48 en niet uit moeten schakelen.

Bij kanaal 44 speelt DFS dus geen rol.

 


Hoi @MiliMili en @JanD, ik heb hier ook niet echt een verklaring voor. Gebeurt dit vaak?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat er iets stoort met het 5Ghz netwerk bij jullie in de buurt, vergelijkbaar met deze topics:
 

 

Hallo @Thomas het gebeurde regelmatig op willekeurige tijdstippen.

Ik heb nu een eigen Mesh-systeem met 2 satellieten aangesloten en de wifi van de KPN Box12 uitgezet.

 


Hoi @MiliMili en @JanD, ik heb hier ook niet echt een verklaring voor. Gebeurt dit vaak?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat er iets stoort met het 5Ghz netwerk bij jullie in de buurt, vergelijkbaar met deze topics:
 

 

Ja dit gebeurt vaak. Als ik toch wel met 5Ghz verbind is de signiaal heel slecht, en dan verbind mijn telefoon meteen naar de 2.4Ghz Wifi

Wel iets belangerijks

De eerste dag dat de wifi was aangesloten  had ik niet echt problemen met de wifi. 

Alleen daarna toen ik in de instellingen heb veranderd is het wifi heel slecht geworden 

 


Hoi @MiliMili en @JanD, ik heb hier ook niet echt een verklaring voor. Gebeurt dit vaak?
Het enige wat ik me kan bedenken is dat er iets stoort met het 5Ghz netwerk bij jullie in de buurt, vergelijkbaar met deze topics:
 

 

Ja dit gebeurt vaak. Als ik toch wel met 5Ghz verbind is de signiaal heel slecht, en dan verbind mijn telefoon meteen naar de 2.4Ghz Wifi

Wel iets belangerijks

De eerste dag dat de wifi was aangesloten  had ik niet echt problemen met de wifi. 

Alleen daarna toen ik in de instellingen heb veranderd is het wifi heel slecht geworden 

 

Ik heb vandaag voor de zekerheid de modem gereset en ik weet niet of ik de glasvezel kastje ook moet resetten?


Ik heb vandaag voor de zekerheid de modem gereset en ik weet niet of ik de glasvezel kastje ook moet resetten?

Hallo @MiliMili , dat kan nooit kwaad, resetten doe je als volgt: minimaal 2 minuten van de stroom halen.

Succes.


@MiliMili is het nu sinds de reset beter?