Skip to main content
Beantwoord

Waarom stopt KPN Service Plus?

• 9 december 2024
  • 60 reacties
  • 2258 keer bekeken

Toon eerste bericht

60 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Marcia van KPN 

Hartelijk dank voor je uitleg en antwoorden.

KPN Service Plus bestaat nog steeds, maar alleen voor klanten die KPN Service Plus al hadden afgesloten voor 5,- euro per maand en klanten met een gehuurde Fritz!Box.
Want als ik nu bel, wordt ik nog keurig doorverbonden met een medewerker van KPN Service Plus.

KPN Service Plus is er inderdaad niet meer voor mede klanten, die deze premium service zouden willen activeren als optie bij hun internet abonnement.
Daarin heb je gelijk!

Ook fijn om te horen, dat mede klanten die een Fritz!Box gaan huren bij KPN, toch de hulp gaan krijgen van KPN Service Plus, wat ook wel logisch is vind ik zelf.
Maar ook dat er niets veranderd voor de klanten (waaronder ik zelf) die KPN Service Plus al in hun pakket hebben zitten, en dus gewoon geholpen blijven worden door een medewerker van KPN Service Plus.

Dus voor alle mede klanten met KPN Service Plus bij hun abonnement, niet uitzetten dus, want bij uitzetten is er geen weg meer terug, dat is nu wel duidelijk geworden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4345 reacties
  • 10 december 2024

Ik ben een tijdje uit deze discussie geweest maar wil wel een nuance geven op de klantenservice, heb het idee dat onze "reguliere" klantenservice ontzettend word zwart gemaakt hier terwijl het merendeel van onze klanten er echt ontzettend tevreden over zijn. Ik kwam van de week bij oudere mensen en die hebben bijna twee uur lang weten te bellen met de klantenservice omdat ze niks snapte van hun nieuwe Samsung The Frame tv. Ik krijg echt ontzettend vaak positieve verhalen over het geduld en kunde waarmee de klantenservice mee wilt denken en helpen. 

Service plus was altijd bedoeld als toevoeging, hulp bij smart-home, complexe vragen, of juist hele a-technische mensen die graag kosteloos een monteur wilde hebben. Service plus (Voorheen Tech-Desk) was dus niet de vervanging voor reguliere klantenservice vragen over de tv ontvanger of storingen met het modem.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Ik_Combineer schreef:

Ik ben een tijdje uit deze discussie geweest maar wil wel een nuance geven op de klantenservice, heb het idee dat onze "reguliere" klantenservice ontzettend word zwart gemaakt hier terwijl het merendeel van onze klanten er echt ontzettend tevreden over zijn. Ik kwam van de week bij oudere mensen en die hebben bijna twee uur lang weten te bellen met de klantenservice omdat ze niks snapte van hun nieuwe Samsung The Frame tv. Ik krijg echt ontzettend vaak positieve verhalen over het geduld en kunde waarmee de klantenservice mee wilt denken en helpen. 

Service plus was altijd bedoeld als toevoeging, hulp bij smart-home, complexe vragen, of juist hele a-technische mensen die graag kosteloos een monteur wilde hebben. Service plus (Voorheen Tech-Desk) was dus niet de vervanging voor reguliere klantenservice vragen over de tv ontvanger of storingen met het modem.

Hoi ​@Ik_Combineer 

Ik sluit mij bij jouw woorden aan!
Er zitten op de reguliere klantenservice van KPN absoluut goede medewerkers, die door het vuur gaan om de klanten te helpen en te ondersteunen.
Ik zou ze zelf nooit in een zwart daglicht gaan zetten, maar ben wel eerlijk dat ik een betere ervaring heb met KPN Service Plus, en dat mag ik ook gewoon vinden.

Ik heb wel notabene gewerkt op de klantenservice van KPN, ook al is dat alweer een behoorlijke tijd geleden, en was het ook een andere tijd.
Dus het zou dan raar zijn, dat ik de huidige klantenservice in een zwart daglicht zou zetten, omdat ik ook weet dat er ook veel goede medewerkers achter de telefoon zitten.
Ik weet waar ze met te maken krijgen, en welke shit ze soms over hun heen krijgen.
NEE, petje af voor deze kanjers!!

Kleine rectificatie: 
KPN Service Plus helpt je ook gewoon bij standaard vragen over de KPN TV+ Ontvanger of iTV ontvanger en het modem van KPN.
Laatst werd ik ook door het bel-systeem doorverbonden naar KPN Service Plus, toen ik alleen een bestelling wilde annuleren en voor een retourdoos met verzendlabel.

Als je KPN Service Plus bij je KPN Thuis abonnement hebt toegevoegd, is KPN Service Plus vanaf dat moment je vaste aanspreekpunt, dat is mij ook al enkele malen door een medewerker van deze afdeling tegenover mij bevestigd.

Alleen voor vragen over betalingen, facturatie of opzeggingen wordt je doorverboden naar een andere afdeling, de rest verloopt via KPN Service Plus.

Ik betaal niet voor niets die 5,- euro per maand extra voor deze dienst als premium klant, dat was voor mij een bewuste keuze.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Ik heb zelf nog eens gebeld met een medewerker van KPN Service Plus, wat nu de bedoeling is.
En die vertelde mij het volgende:

KPN Service Plus blijft voorlopig gewoon bestaan, voor alle huidige klanten die KPN Service Plus als optie bij zijn of haar internet abonnement hebben genomen of in combinatie met de Fritz!Box.
Hier veranderd voor nu even helemaal niets in.

Daarnaast heeft het er schijn van, dat er mogelijk iets anders voor terug gaat komen in 2025, maar wat is nu nog onduidelijk en ook nog niet bekend gemaakt vanuit de directie, al staat daar binnenkort wel weer een vergadering voor op de agenda voor alle medewerkers van KPN Service Plus.

De medewerker verwacht niet direct dat het huidige KPN Service Plus team uit elkaar gaat vallen, die  voornamelijk bestaat uit oud-XS4ALL medewerkers met veel kennis en kunde in huis.

Wat er eventueel voor terug gaat komen, en of dat weer geld gaat kosten voor de klant is volstrekt onduidelijk en gehuld in dichte mist.
Maar komt er iets nieuws terug voor KPN Service Plus, dan zullen de huidige klanten met KPN Service Plus bij hun abonnement automatisch worden overgeheveld naar het nieuwe, en daar ook een e-mail over gaan ontvangen.

Het is dus echt volledig afwachten, wat er (mogelijk) gaat gebeuren!!
Ook voor de medewerkers die in het team van KPN Service Plus werkzaam zijn, is het nog koffiedik kijken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30809 reacties
  • 13 december 2024
PeterG schreef:

Op de Fritzbox pagina wordt het nog wel genoemd.

….​​​​​​

Yes, dat klopt dus ook. Ondersteuning op de Fritzbox krijg je nog steeds van de KPN Service Plus collega's.

Ik_Combineer schreef:

Mooie aanvulling!💚

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 1 februari 2025
Ik_Combineer schreef:

Vraag 1 en 4 weet ik niet, op vraag 2 en 3 heb ik wel antwoord; Service Plus houd niet op met bestaan, mensen die het abonnement hebben kunnen hier gewoon gebruik van blijven maken en voor hun veranderd er ook niks.

En hoe gebruik je het dan. Want heb zeker al drie keer gebeld en krijg dan de “gewone” helpdesk aan de lijn, terwijl ik daarvoor gelijk iemand van de service desk aan de lijn kreeg. Heel snel. Huur een Frits box nog tot tot mei met dus KPN service plus. Alleen KPN gaat er nu al anders mee om blijkbaar 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+12
  • KPN Monteur
  • 4345 reacties
  • 1 februari 2025
RobvdPoel schreef:
Ik_Combineer schreef:

Vraag 1 en 4 weet ik niet, op vraag 2 en 3 heb ik wel antwoord; Service Plus houd niet op met bestaan, mensen die het abonnement hebben kunnen hier gewoon gebruik van blijven maken en voor hun veranderd er ook niks.

En hoe gebruik je het dan. Want heb zeker al drie keer gebeld en krijg dan de “gewone” helpdesk aan de lijn, terwijl ik daarvoor gelijk iemand van de service desk aan de lijn kreeg. Heel snel. Huur een Frits box nog tot tot mei met dus KPN service plus. Alleen KPN gaat er nu al anders mee om blijkbaar 

Staat het telefoonnummer waarmee je belt wel als contact telefoonnummer in MijnKPN? Ik begreep altijd dat dat een vereiste was om doorverbonden te worden.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 1 februari 2025
Ik_Combineer schreef:
RobvdPoel schreef:
Ik_Combineer schreef:

Staat het telefoonnummer waarmee je belt wel als contact telefoonnummer in MijnKPN? Ik begreep altijd dat dat een vereiste was om doorverbonden te worden.

Ik_Combineer schreef:
RobvdPoel schreef:
Ik_Combineer schreef:

Ja staat er in. Heb dit probleem eigenlijk sinds er is aangegeven dat het KPN Service Plus niet meer apart is te bestellen.  Heb nog wel eens iemand gesproken maar dan werd ik doorverbonden met service plus. Of iemand nam contact op met service plus, van de reguliere helpdesk. Schiet niet op. Heb een probleem met 1password, dus nu maar voor gekozen om de gratis maand uit te zitten(het account werkt niet) en het dan op te zeggen. Heb inmiddels een rechtstreeks account afgenomen  bj 1Password. Dan zeg ik het maar op bij KPN.

Kreeg eerst de reguliere helpdesk, die kon er niks mee, die verbond me door met service plus, maar toestel ging tig keer over, en werd niet opgenomen. Ben ik er mee gestopt. Nog twee keer gebeld, maar duurde me te lang. Zo zou het toch niet moeten werken. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 648 reacties
  • 1 februari 2025
Ik_Combineer schreef:

heb het idee dat onze "reguliere" klantenservice ontzettend word zwart gemaakt hier terwijl het merendeel van onze klanten er echt ontzettend tevreden over zijn.

Helemaal met je eens en goed gezegd. Helaas is alleen een klantenservice vaak een ondergewaardeerde tak van een bedrijf. Als er kosten bespaard moeten worden, is die afdeling vaak als eerste aan de beurt. (goedkoop uitbesteden naar Suriname bijvoorbeeld) Dat heeft altijd een (negatief) invloed op de kwaliteit van de klantenservice.

Een groot deel van de klanten zijn tevreden, omdat KPN het over het algemeen gewoon goed op orde heeft. Boel dingen zijn geautomatiseerd en gaan gewoon goed. En vaak die kleine dingetjes kunnen snel opgelost worden door een klantenservice en is het vooral begeleiden en uitleggen.

Heb zelf nooit gebruik hoeven maken van Service Plus, maar vind het wel opmerkelijke zet om het niet meer aan te bieden. Juist de ingewikkelde vragen hebben last van de besparingen waardoor je niet goed geholpen wordt. Service Plus met ervaren medewerkers was dan wel een handige stok achter de deur. Jammer dat het niet is omgebouwd naar een aangepaste manier die wél financieel uit kan.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 2 februari 2025

Vond het vooral minder dat ik kpn service plus niet meer gelijk aan de lijn krijg. Terwijl er gewoon over service plus wordt gesproken in de e-mails mocht je problemen hebben. Heb een Fritzbox en dus nog recht op service plus. Waarom ik ze niet  meer rechtstreeks aan de lijn krijg weet ik niet. Ik vind service plus een meerwaarde hebben. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 1182 reacties
  • 2 februari 2025
RobvdPoel schreef:

Vond het vooral minder dat ik kpn service plus niet meer gelijk aan de lijn krijg. Terwijl er gewoon over service plus wordt gesproken in de e-mails mocht je problemen hebben. Heb een Fritzbox en dus nog recht op service plus. Waarom ik ze niet  meer rechtstreeks aan de lijn krijg weet ik niet. Ik vind service plus een meerwaarde hebben. 

Staat het telefoonnummer waarmee je belt wel als contact telefoonnummer in MijnKPN? Ik begreep altijd dat dat een vereiste was om doorverbonden te worden.??

wjb
Superuser
  • 74441 reacties
  • 2 februari 2025
Ik_Combineer schreef:

Ik ben een tijdje uit deze discussie geweest maar wil wel een nuance geven op de klantenservice, heb het idee dat onze "reguliere" klantenservice ontzettend word zwart gemaakt hier terwijl het merendeel van onze klanten er echt ontzettend tevreden over zijn. 

Ik heb hele slechte ervaringen met de klantenservice en dan gaat het niet om de mensen maar om de techniek en/of procedures. Vooropgesteld, de laatste keer dat ik contact heb gezocht met de klantenservice is waarschijnlijk al meer dan 10 jaar terug maar het fenomeen waar ik destijds tegenaanliep zie ik nog vrij regelmatig op het forum gemeld worden en dat is dat de verbinding verbroken werd. Van de vijf keer dat ik contact heb gehad met de klantenservice is vier keer het contact "spontaan" verbroken, meestal tijdens "ruggespraak" of "doorverbinden". Dat is dus in 80% van de gevallen en het gaat er bij mij eigenlijk niet in dat dat aan technische storingen zou liggen.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
MR_CHIP schreef:

Staat het telefoonnummer waarmee je belt wel als contact telefoonnummer in MijnKPN? Ik begreep altijd dat dat een vereiste was om doorverbonden te worden.??

Hoi ​@MR_CHIP 

Het is niet direct een vereiste, maar wel handig voor het systeem die dan ziet dat je een abonnement hebt op KPN Service Plus, daarnaast wordt er in het hoofdscherm van je klantenkaart door middel van een groen symbool aangegeven dat je KPN Service Plus hebt, dus elke medewerker die ja aan de telefoon krijgt ziet dat gelijk.

Daarnaast wordt je niet automatisch doorverbonden, maar dien je in te spreken KPN Service Plus.
Dat automatisch doorverbinden heeft nooit goed gewerkt, dus daar heb je dus weinig aan.

Tot op de dag van vandaag, heb ik geen problemen ervaren om een medewerker van KPN Service Plus aan de lijn te krijgen, dat gaat altijd goed in mijn geval.
Of ik nu bel met mijn vaste telefoonlijn (van KPN) of met mijn KPN mobiele aansluiting.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
RobvdPoel schreef:

Hoi ​@RobvdPoel 

Dat automatisch doorverbinden heeft nooit goed gewerkt, ook niet nadat daar meerdere klanten (Met KPN Service Plus in hun abonnement) over hebben geklaagd.
Het zou een hoop schelen als er voor KPN Service Plus een aparte telefoonnummer werd opgesteld, waar je als abonnee van KPN Service Plus naar kunt bellen, aangezien je dan zeker weet dat je een medewerker van deze afdeling aan de lijn krijgt.

Dus bel je via 0800-0402 of 1200 (KPN Mobiel) dan dien je gewoon aan te geven dat je belt voor KPN Service Plus, waarna je in de meeste gevallen wordt doorverbonden met de afdeling KPN Service Plus.

Maar een aparte directe telefoonlijn met een eigen 0800-nummer zou dit probleem in één keer kunnen verhelpen.
Elke abonnee op KPN Service Plus krijgt dat nummer dan per mail toegezonden, want dat kunnen ze gewoon zien in de systemen wie daarop een abonnement heeft.

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 2 februari 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:
RobvdPoel schreef:

Hoi ​@RobvdPoel 

Dat automatisch doorverbinden heeft nooit goed gewerkt, ook niet nadat daar meerdere klanten (Met KPN Service Plus in hun abonnement) over hebben geklaagd.
Het zou een hoop schelen als er voor KPN Service Plus een aparte telefoonnummer werd opgesteld, waar je als abonnee van KPN Service Plus naar kunt bellen, aangezien je dan zeker weet dat je een medewerker van deze afdeling aan de lijn krijgt.

Dus bel je via 0800-0402 of 1200 (KPN Mobiel) dan dien je gewoon aan te geven dat je belt voor KPN Service Plus, waarna je in de meeste gevallen wordt doorverbonden met de afdeling KPN Service Plus.

Maar een aparte directe telefoonlijn met een eigen 0800-nummer zou dit probleem in één keer kunnen verhelpen.
Elke abonnee op KPN Service Plus krijgt dat nummer dan per mail toegezonden, want dat kunnen ze gewoon zien in de systemen wie daarop een abonnement heeft.

Het viel me vooral op dat het voor mij niet meer werkte sinds er bekend is dat KPN Service Plus gaat stoppen. Alleen nog voor Frtizbox huurders zou er niks veranderen. Wat dat laatste betreft is de praktijk helaas anders aangezien je ze niet meer automatisch aan de lijn krijgt. . Of er moet iets niet goed gaan ergens. Geen idee.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@RobvdPoel 

Elke klant met een abonnement op KPN Service Plus, dus ook mede klanten met een los abonnement (zonder een FritzBox) voor 5,- euro per maand, veranderd er niets aan de dienstverlening met KPN Service Plus en blijft alles zoals het was en onveranderd.

Wil je vanaf nu KPN Service Plus bij je abonnement, dan kan dat alleen nog als je een FritzBox huurt bij KPN, het losse abonnement van 5,- euro (zonder FritzBox) per maand is niet meer af te sluiten bij KPN.
Dit losse abonnement op KPN Service Plus heb ik zelf, en zal ik dus niet gauw gaan opzeggen want dan ben ik het definitief kwijt.

En dat automatisch aan de lijn krijgen, heeft eigenlijk nooit goed gewerkt, dus daar is niets geks in veranderd sinds je het niet meer kunt afsluiten.
Dit probleem speelde al een jaar geleden, toen je KPN Service Plus nog als losse optie bij je abonnement kon afsluiten.

Vandaar dat een aparte, directe en eigen telefoonnummer naar KPN Service Plus een grote verbetering zal gaan brengen, voor alle abonnees met KPN Service Plus.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
RobvdPoel schreef:

Terechte vraag! Je zou ze rechtstreeks doorverbonden moeten worden, dus ik zoek dit graag uit, ​@RobvdPoel

Kan je aangeven op welke data en tijdstippen je gebeld hebt? En je belde naar 0800-0402? Ik beloof niets, maar ga het in ieder geval doorgeven!

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Marcia van KPN schreef:
RobvdPoel schreef:

Terechte vraag! Je zou ze rechtstreeks doorverbonden moeten worden, dus ik zoek dit graag uit, ​@RobvdPoel

Kan je aangeven op welke data en tijdstippen je gebeld hebt? En je belde naar 0800-0402? Ik beloof niets, maar ga het in ieder geval doorgeven!

Hoi ​@Marcia van KPN 

Ik heb het ook nog een keer aangegeven bij je collega van KPN Service Plus.
Er zijn meer mede klanten, die niet automatisch worden doorverbonden als ze inbellen op 0800-0402 of 1200 met hun KPN mobiel volgens je collega.

Ook als ik bel, wordt ik nooit direct doorverbonden met KPN Service Plus, ongeacht het tijdstip dat ik bel, daar zit geen verschil in.

Daarnaast heeft je collega van KPN Service Plus ook aangegeven, dat er veel mede klanten zijn die liever zien dat deze afdeling een eigen telefoonnummer krijgt, maar dat de directie liever inzet op digitaliseering en de klant hierin dus niet serieus neemt. 

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 3 februari 2025
Marcia van KPN schreef:
RobvdPoel schreef:

Afgelopen zaterdag 01-02-2025

obelisk
Wijsgeer
  • 1005 reacties
  • 3 februari 2025

Vanuit commerciële overweging kan je twee redenen bedenken, het kost te veel of het levert niet genoeg op.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
obelisk schreef:

Vanuit commerciële overweging kan je twee redenen bedenken, het kost te veel of het levert niet genoeg op.

Hoi ​@obelisk 

Waarop doel je nu met jouw reactie?

KPN Service Plus bestaat nog gewoon, en zal ook voorlopig blijven bestaan bij KPN.
Maar alleen voor mede klanten die KPN Service Plus als optie bij hun abonnement hebben of als je een FritzBox huurt bij KPN.

Alleen kun je het nu niet meer afsluiten als optie bij je abonnement, behalve als je een FritzBox gaat huren bij KPN, dan kun je nog gebruik maken van KPN Service Plus.

Als het teveel zou kosten, dan zouden ze deze speciale afdeling allang hebben opgeheven voor alle klanten van KPN, maar dat is dus niet het geval.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Dank voor je reactie, ​@RobvdPoel! Ik geef het door en hou jullie hier op de hoogte.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30

Er wordt inderdaad erkend dat dit helaas nog steeds niet bij elke beller goed gaat, heel vervelend! Als je jouw internetproduct gekoppeld hebt in je MijnKPN, dan kan je een belafspraak inplannen, zodat je door een collega van Service Plus wordt teruggebeld! Wat er precies aan de hand is, weet ik niet, maar voor nu is dit dan de beste oplossing. 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
Marcia van KPN schreef:

Er wordt inderdaad erkend dat dit helaas nog steeds niet bij elke beller goed gaat, heel vervelend! Als je jouw internetproduct gekoppeld hebt in je MijnKPN, dan kan je een belafspraak inplannen, zodat je door een collega van Service Plus wordt teruggebeld! Wat er precies aan de hand is, weet ik niet, maar voor nu is dit dan de beste oplossing. 

Hoi ​@Marcia van KPN 

Om dit probleem in één keer op te lossen, is een eigen en direct telefoonnummer voor KPN Service Plus de beste oplossing, dan hoef je ook geen terugbel afspraak in te plannen (tenzij je op een specifiek tijdstip gebeld wilt worden natuurlijk).

Dit is ook door jouw collega’s van KPN Service Plus vele malen aangegeven aan de verantwoordelijke afdeling of management, maar wordt gewoon naast zich neer gelegd.
Terwijl er heel veel behoefte en vraag naar is, en elke klant er ook maandelijks voor betaald.

Zou jij het nog eens onder de aandacht willen brengen bij de verantwoordelijke personen??

Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 411 reacties
  • 4 februari 2025
Marcia van KPN schreef:

Ok. Gaan we doen. Dank voor het uitzoeken.

Reageer