Skip to main content

Beste,

Aantal dagen geleden overgestapt van Ziggo naar KPN Glasvezel ( Internet 1000Mbps & TV ). Monteur heeft keurig zijn werk gedaan en alles leek in orde.

Totdat ik een bestand wilde downloaden van een paar gig. De hele verbinding valt dan weg, zowel draadloos als bekabeld. Drie dagen verder en nog hetzelfde probleem. Keurig connectie totdat er iets groots wordt gedownload.

Diverse opties zoals router wisselen ( andere KPN Box 12 ), resetten, alternatief dns en kabels vervangen hebben allemaal geen effect.

Wie kan mij vertellen what the heck hier aan de hand is?

Met vriendelijke groet,

Ruben Breukelman

Hoi @Ruben B. 
Een KPN-medewerker komt eerdaags aan dit topic toe, ik heb er wat haast proberen achter te zetten, dus er wordt aan gewerkt.


Als je met de Ookla Speedtest app een snelheidsmeting doet vanaf een bekabeld aangesloten PC, welke snelheid meet je dan?

Waar download je vandaan? Is dat bijvoorbeeld een Azure platform?

Welke toepassing gebruik je voor dat downloaden?


Hoi @Ruben B., welkom hier. 

Het wegvallen gebeurt dus enkel als je iets groots download?
Zit dus ergens een kink ik de kabel. 

Kun je de vragen van wjb beantwoorden?

En heb je het glasvezelkastje ook al eens stroomloos gemaakt voor 2 minuten? Verwacht geen oplossing, maar proberen kan geen kwaad.

 


Beste allemaal,

Bedankt voor jullie snelle reacties, excuses voor mijn late reactie.

Zo uit het niets is het probleem ook weer opgelost. Oorzaak onbekend. Heb zowel draadloos als bekabeld een snelle en stabiele verbinding.

Met vriendelijke groet,

Ruben B.

 

 


Dat is top! Fijn dat te lezen. 

Mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan weten.