Skip to main content

's nachts tussen 0.00u-04.00u (ook deze nacht) valt iedere paar minuten internet uit in postcode regio 5095CX. De experiabox (versie 😎 herstart dan en de verbinding is na 5 minuten terug.

 

Met de test-tool op de website al gecontroleerd of de verbinding in orde is, dat is zo. Maar het internet valt 's nachts gewoon soms ineens spontaan weg. Dat is niet erg, maar het gebeurd continu, iedere 5-10 minuten en dat urenlang.

 

Wordt er aan het netwerk gewerkt en kan er vantevoren even een waarschuwing worden gegeven?

Ik ondersteun fabrieken 's nachts op afstand en heb het netwerk nodig om op afstand in te loggen.

 

Alvast bedankt voor de reden van het continu wegvallen van het netwerk.

Hi Patrick, dit is inderdaad bijzonder. Bedoel je dat dit in de hele buurt op die postcode uitvalt? Of hebben we het specifiek over jouw huisnummer? 

Wanneer is dit probleem begonnen? Werkzaamheden aan een netwerk is mogelijk, dat is overal het algemeen wel na 1 nacht klaar. 

Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kan ik ook meekijken. :relaxed:


Bedankt voor de reactie. Ik weet niet of het in de hele buurt zo was (ga 's nachts niet aanbellen bij mijn buren om te vragen of het internet werkt).

Het is is van de afgelopen weken……..en overdag werkt alles goed. 

Ik hou het goed in de gaten en zal mijn profiel aanvullen. Als jullie niets horen zal het wel in orde zijn.


Patrick, ik zie dat je profiel is aangevuld. Moet ik hieruit concluderen dat het toch nog voor is gekomen?


Hoi Alex, bedankt voor de reactie.

Ik heb het de afgelopen tijd niet meer gehad, dus ik denk dat het gewoon een storing is geweest die de dag erna is opgelost.

Als het weer optreedt laat ik het wel weer weten.

gr. Patrick


Top, geen bericht goed bericht.


:thumbsup::thumbsup:


Vannacht (dinsdag 16 september) is internet weer uitgevallen. Nu was het anders want de experia box startte niet meer automatisch op (alleen voedings lampje brandt).

Na uitschakelen/inschakelen Experiabox deed internet het weer.

Is er vannacht misschien service geweest en heeft de experiabox zoveel pogingen gedaan dat het maximum was bereikt? Of is door het warme weer (was in die keer dat internet steeds uitviel ook) de experiabox (of een ander systeem in jullie netwerk) langzaam aan het overlijden?

Vaak zijn dit filters met condensatoren, die zijn erg temperatuur afhankelijk. 


Nee, ik verwacht niet dat dat de oorzaak is. Op je verbinding meet ik namelijk geen verbrekingen, ik zoek het dus eerder bij de modem. 

Ik stel voor om die om te ruilen. Dit gaat gebeuren bij een Post NL punt bij jou in de buurt, als ik het goed zie is dat Bakkerij Van de Voort? Klopt dit? Dan stuur ik daar een modem naartoe zodat je het om kunt ruilen. 


Ja is goed. Ik vermoed ook dat het probleem in het modem zit. Laat er maar 1 afleveren bij Bakkerij vd Voort in Hooge Mierde (da's het lokale postkantoor). Ik kan hem zaterdagochtend daar wel even ophalen.

Alvast bedankt voor de moeite (en het modem)!


Elkaar zonet gesproken en toch een monteur ingepland. Laat je me dinsdag weten hoe dit afloopt? :relaxed:


Ja is goed, alvast bedankt voor het inplannen van de monteur op dinsdag. Ik ben benieuwd…..


Ik kom toch nog even terug op het probleem dat ik (nog steeds) ondervindt met internet en telefonie.

De monteur stond ingeplanned voor dinsdag, de hele dag gewacht maar er kwam niemand (ook geen bericht). Toen ik de dag erna op het werk was kreeg ik een bericht dat de monteur om 13u zou komen. Dat gaat niet want ik moest werken, dus afgezegd.

Daarna ging het redelijk met onze internet verbinding, tot een paar dagen geleden toen de kachel weer aanging en de verbinding weer ging haperen.

Mij is inmiddels duidelijk dat het een temperatuur afhankelijk probleem is, dat vermoedelijk in de experiabox zit. Dat wil ik toch eerst proberen voordat er een monteur voor niets komt.

Aangezien die van mij al een paar jaar oud is, en de vorige ook maar een paar jaar mee gingen, wil ik graag vragen om mij een nieuwe experiabox op te sturen.

Deze keer graag eentje die in Europa (of het liefst in Nederland) is gemaakt, i.p.v. die slechte kwaliteit uit China, die uiteindelijk meer kost dan het lijkt.

Laat even weten wanneer ik het pakket ongeveer kan ontvangen, het liefst op een avond natuurlijk, dan zijn we altijd thuis (als we het van tevoren weten).

Alvast bedankt voor de nieuwe experiabox.