Skip to main content

De glasvezel is aangesloten door kpn, maar ik krijg geen verbinding... het lampje power en lan branden groen, het lampje PON knippert groen.

Op de v10 box brand power groen, internet rood en services oranje. Er is geen verbinding.

Resetten helpt niet.

Wat moet ik doen?

 


Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Ja, ik heb de stroomkabel van alle apparaten meerdere minuten losgekoppeld.. een wijze les van onze profi It-er op werk :joy:

Maar niet het gewenste resultaat helaas...


Ik lees online dat het knipperende PON lampje betekend dat het kastje niet aangesloten is? Klopt dat?

Zo ja, hoe kan het verholpen worden?

Zo nee, wat kan het dan zijn?


Euhm... wat meer context graag. U bent nieuwe klant? Of was u al klant op een DSL verbinding maar heeft u nu glasvezel gekregen?


Ik ben al jaren tevreden KPN klant. Ben overgestapt op glasvezel pakket omdat deze nu bij ons aangesloten is door een monteur.

Het abonnement is nu actief en dus wil ik aansluiten. Hierbij gaat het mis. Het PON lampje blijft knipperen, heb geen tv en geen internet.


Ok. Er bestaat geen "glasvezel pakket". De abonnementen voor DSL of glasvezel zijn gewoon gelijk. Wel kan het zo zijn dat u nog een abonnement had van een jaar of 10 geleden. En dan moet je wel verlengen naar een nieuw abonnement voor glasvezel. 

U heeft nu een Hussel abonnement. Dat dit nu ingegaan is wil niet zeggen dat dus ook uw glasvezel aansluiting actief is. Want dat staat helemaal los van elkaar.

Ik denk dat u de Experiabox maar beter nog even op de DSL aansluiting kunt laten zitten. En als die het daarop niet meer doet pas aan het glasvezelmodem hangen.


Hi @glasvezel aansluiten probleem, welkom op het forum!

Jammer dat glasvezel nog niet werkt, als je daar wel van uit bent gegaan is dat natuurlijk een beetje een tegenvaller :slight_frown:  Werkt je verbinding wél als je het modem weer aansluit op het ‘oude’ KPN aansluitpunt? Zo ja, dan is de omzetting van je abonnement naar de glasvezellijn, nog niet gereed. Dat kan komen doordat er helemaal geen bestelling in staat voor het omzetten, of omdat een bestelling op een later moment geleverd gaat worden. Daarnaast kan het zo zijn dat er inderdaad technisch iets niet helemaal goed gaat.

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? En ook een foto willen plaatsen van het GPON kastje, zodat ik met je mee kan kijken?

 


De gegevens zijn toegevoegd.

Ik heb inmiddels iemand gesproken van kpn die van afstand de reset heeft gevolgd en vaststelde dat het echt aan de glasvezel aansluiting moet liggen..

Er zou geprobeerd worden op korte termijn een monteur langs te sturen.

Ons gezin is erg te spreken over kan, we zouden het iedereen aanbevelen, maar dit glasvezel verhaal begint wel een drama te worden..

Eerst komt een bedrijf genaamd Spitters in opdracht van kpn de aansluiting verzorgen. Naast een enorme troep in huis omdat zandlaarsen niet geveegd worden, monteren ze de glasvezelkast niet op de gewenste plek. Uit een telefoongesprek met een collega maak ik op dat er iets niet goed gegaan is, bij confrontatie wordt dat ontkent… 

Na een mail van kpn dat de glasvezel actief is heb ik een uur geprobeerd het te laten werken en bel daarna kpn om te horen dat de mail te vroeg is verzonden en ik nog een week moet wachten..

Nu het moment daar is, ben ik 1,5 uur aan het proberen het te laten werken, mist een benodigde kabel omdat deze niet is afgegeven, en blijkt de glasvezelaansluiting niet goed te zijn…

Je zult begrijpen dat dit mijn gevoel van de betrouwbaarheid en stabiliteit van kpn geen goed doet..

Nu hopen dat er uiterlijk binnen 2 dagen een monteur kan komen..


Wat goed om te lezen dat je via de oude telefoonaansluiting wel gebruik kan maken van onze diensten. Ik heb aan een achterliggende afdeling doorgegeven dat jouw glasvezelverbinding nog niet werkt. Zij gaan dit verder onderzoeken en nemen zo snel mogelijk contact met je op. Ik hoop dat het zo snel mogelijk verholpen wordt. Onze excuses voor het ongemak. :disappointed_relieved: