Skip to main content

Er is glasvezel in de straat gelegd. Nu is er een glasvezelkastje in de woonkamer gemaakt. Prima.

Maar ik wil gewoon internet houden zoals het nu is. En niet dat jullie monteurs langs gaan sturen omdat ik het niet voor elkaar zal krijgen met dat stomme glasvezelĀ kastje met meegeleverde rode utp kabel internet aan te sluiten. (Heel belangrijk dat u de rode utp kabel gebruiktā€¦ā€¦ā€¦..(rood is alleen maar een kleurtje)

Ā 

Dat het rood maar een kleurtje is weet jij en weten er meer, maar je zal ze de kost moeten geven die het verschil tussen de dsl en UTP kabel niet kennen en het wel verkeerd doen.

Maar als je niet over wil en gaat op glas, koper gaat over een jaartje of 3 uit en heb je niks meer, je hebt dus nog tijd maar die gaat wel hard en voor je het weet is die om.

Dus heb je de PON kastje er zitten kan je dit zelf aansluiten, word volgens mij geen monteur aangestuurd, alleen voor de patch in de centrale.


HalloĀ @de touw, kun je eens een foto plaatsen van de glasvezelaansluiting s.v.p.?

Ā 


Er is glasvezel in de straat gelegd. Nu is er een glasvezelkastje in de woonkamer gemaakt. Prima.

Maar ik wil gewoon internet houden zoals het nu is. En niet dat jullie monteurs langs gaan sturen omdat ik het niet voor elkaar zal krijgen met dat stomme glasvezelĀ kastje met meegeleverde rode utp kabel internet aan te sluiten. (Heel belangrijk dat u de rode utp kabel gebruiktā€¦ā€¦ā€¦..(rood is alleen maar een kleurtje)

Ā 

Glasvezel is vele male stabieler dan DSL en je krijgt ook echt de snelheden die aan het abbenoment zijn gekoppeld.Met koper het ook nog afhankelijk is van hoe ver je van de centrale zit waardoor sommige mensen een onwerkbare snelheid krijgen van lager dan 10 Mbps.
Je moet blij zijn als het word aangelegd bij jouw er zijn zat mensen die graag het graag wel willen hebben maar het niet krijgen of nog heel lang er op zullen moeten wachten.


Glasvezel word niet zomaar voor de lol aangelegd. Het is ter vervanging van de koper telefoonlijn. Die word over enige tijd uitgezet. Dan werkt die niet meer. Dus ja, het is de bedoeling dat u gewoon over gaat op glasvezel ja. U kunt het nog even uitstellen. Maar niet lang.