Skip to main content

Nieuw,

Ik heb gemerkt, dat al mijn gesprekken en storingen gemeld worden in een overzicht op het PC scherm van KPN.

Dat dit gebeurt is niet zo gek want dat doen een hoop bedrijven onder de mom van gebruik gegevens voor studie of verbetering van communicatie. 

Wat ik wel erg vind is dat KPN een balk laat verschijnen op het PC scherm van de medewerker als je telefonisch contact zoekt. Een balk die aan geeft wat voor soort klant je bent, veel vragen, klachten, storingen en ga zo maar door.

Deze registratie schaad de echtheid en zit vol met ellende van KPN of je nu veel storing heb gehad of niet, je gaat er aan, het is altijd jouw schuld en niet van KPN.

Je wordt betitteld van lastig tot zeer lastig en daar kom je nooit meer van af, al sta je in je recht, KPN blijft jou een lastige klant vinden en dat merk je als je in de winkel komt of op belt naar de klanten service.

Mag KPN jou zo maar aan de schandpaal spijkeren of niet, mogen ze jou zomaar een slechte naam bezorgen of bezoedelen, er is toch zo iets als  Wet Bescherming Persoonsgegevens.

Het lijkt me normaal en voor de servicedeskmedewerker handig dat ze gegevens paraat hebben van en over de klant. En de AVG (de WBP bestaat niet meer sinds mei 2018) kent doelbinding, dat betekent dat het doel waarvoor bekend moet zijn, en dat lijkt me hier het geval. De medewerkers zullenook voor geheimhouding getekend hebben.

Het is natuurlijk heel wat anders als gegevens buiten KPN en buiten het doel waarvoor ze gebruikt mochten worden verspreid worden.

Een schandpaal is dit echt niet; dat is als het openbaar zou zijn.


Bij een bezoek aan een van jullie winkels is duidelijk gezien dat wij daar niet zo welkom waren om een  nieuwe telefoon te kopen. Slechte antwoorden en een gezicht van de bedrijfsleider die op spuiten stond, zijn we maar weg gegaan naar een andere telefoon winkel.

Weet u, eerlijkheid, deskundigheid en vriendelijkheid is de combinatie van respect, die is bij kpn toch wel ver te zoeken ten opzichte van vroeger. Discriminatie en bezoedelen van iemands naam mag nog steeds niet.


Er van uitgaande dat die balk met klantinfo er is dan is dat niet voor niets. Blijkbaar heeft u ooit een bepaalde indruk achter gelaten. En voor een verkoper is het erg fijn om te weten wat voor vlees je in de kuip heb. Zo kan je het verkoopgesprek sturen. Ik heb ook wel eens gezegd tegen een klantdat gezien het verleden er geen deal zou komen.


Tja... als je het in het verleden erg bont gemaakt hebt, dan word dat onthouden. Als je dan later weer eens contact opneemt, dan moet je niet verwachten dat je dan weer met een schone lei begint ofzo.

Als je bij de bank een keer te weinig saldo op je rekening hebt staan waardoor de rente en aflossing niet afgeschreven kan worden, dan komt er ook een sterretje achter je naam te staan. En dat duurt vele jaren voordat da weer weg is. (als het überhaupt al een keer weggehaald word)


Hi @Rudolfo1!

Op het moment dat we jouw adresgegevens invoeren in ons klantsysteem, krijgen we direct de hele contactgeschiedenis te zien wat ook wel zo handig is omdat we dan kunnen zien wat er allemaal heeft plaatsgevonden. Er komt geen balk tevoorschijn met wat voor soort klant je bent, wél kan er een melding worden getoond als een klant recentelijk héél erg vaak contact met ons heeft gezocht. Die melding zien we bijna nooit, omdat het in de praktijk bijna nooit voorkomt dat iemand daadwerkelijk zo vaak contact met ons heeft en daarnaast levert die melding niets ten nadele van de klant op. Hij maakt ons er enkel op alert dat er blijkbaar iets ernstigs speelt :slight_frown:

Ik vind het dan ook erg jammer dat je het idee hebt gekregen dat je niet juist behandeld wordt. Uit jouw contactgeschiedenis komt niks naar voren waaruit blijkt dat je als ‘vervelend’ bent bestempeld. Nergens wordt aangegeven dat iets jouw schuld is, ik zie in de notities geen nare dingen terug, niets ten nadele van jou en ook niets ten nadele van ons. De gespreksnotities zullen je bij mijn collega's aan de telefoon en in de winkels dus écht geen negatief sentiment opleveren :slight_smile:

Dat jullie meest recente bezoek aan de KPN winkel zo onplezierig is verlopen, zal dan ook echt niets te maken hebben gehad met wat er al dan niet in onze systemen tevoorschijn komt. Jullie naam wordt nergens bezoedeld en van discriminatie is ook absoluut geen sprake. 


Ik zal het hier bij laten voor wat het is gezien ik zelf geen inzicht heb in uw interne notities en schrijvens.

We gaan er van uit dat u het geheel goed heb nagekeken en zal ik u geloven wat u schrijft.

Voor al die mensen die al weer een oordeel klaar hebben staan, wij zijn over gestapt naar KPN voor de glasvezelkabel en de snelheid, dat daar zo veel problemen bij geleverd werden wisten wij niet, anders waren wij nooit overgestapt, bij de vorige provider nooit problemen gehad. Alle klachten waren gegrond en zijn op de foto vastgelegd, dus oordeel niet te vroeg over een mens.  

Bedankt voor uw commentaar 


Je klachten waren inderdaad helemaal terecht, jullie hebben helaas te kampen gehad met heel veel opstartproblemen :slight_frown:

Ik hoop dat het glasvezel abonnement inmiddels wel helemaal naar wens is en ook dat jullie geslaagd zijn bij de andere telefoonwinkel!


Maja,  ja de klachten zijn voor 99% opgelost, alleen de films worden nog wel eens onderbroken door een draai icoon en dan staat de film stil voor een paar sec. Conform uw collega's is dat een software probleem. Het zal wel een keer worden opgelost door jullie, we wachten maar af.

In ieder geval bedankt voor je schrijven en allemaal de groetjes.

Ruud


Jammer van de sporadische onderbrekingen, verder klinkt 99% heel erg goed!

Graag gedaan en groeten terug @Rudolfo1 :blush: