Skip to main content

Twee weken geleden heb ik internetsnelheid verhoogd en Ziggo-pakket verwijderd via kpn app. Op de factuur worden deze echter gewoon opgevoerd (kosten t/m 27 mei). Wanneer wordt dit gecorrigeerd?

Hoi @Gijsve. Welkom op het Forum. Zou je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achter willen laten op het KPN Forum profiel? Dan kan ik dit voor jou uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit gedaan hebt? Ik hoor graag van je!


Dank voor de reactie Vikash. Heb mijn gegevens zojuist ingevuld


Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat de wijziging inderdaad nog niet is afgerond. Je in één wijziging aangegeven dat je het Ziggo Sport Totaal pakket wilt verwijderen en dat je jouw internetverbinding wilt verhogen naar 200/20. Jouw verbinding wordt op dit moment geleverd over een VDSL verbinding. Over deze VDSL verbinding is er maximaal een snelheid van 108 Mb mogelijk. We moeten dus jouw verbinding aanpassen naar BVVDSL waarover een verbinding van maximaal 200 Mb mogelijk is. Op 15-05-2020 wordt jouw verbinding aangepast en deze bestelling afgerond. Dat betekend dat pas na deze datum Ziggo Sport verwijderd zal worden en jouw factuur zal aangepast zal worden. Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag van je.


Aha duidelijk. Dank voor je bericht. Dat verklaart ook waarom ik idd nog geen snellere verbinding heb (check regelmatig via een speedtest). Had wel bericht van KPN gekregen dat ze langskomen, maar daarbij hadden ze geen reden opgegeven. 


Er wordt op 15-05-2020 een splitter bij jouw thuis geplaatst waardoor 2 aderparen gecombineerd worden en je een snelheid van maximaal 200 Mb kan halen.


Hallo Vikash, 

 

Toch vind ik het allemaal een beetje een rare gang van zaken bij KPN. Om het even op een rijtje te zetten: 

 

-online wijzig ik mijn KPN diensten (ik verdubbel mijn internet en verwijder Ziggo Sport abo)

-In dezelfde week ontvang ik bericht van KPN dat ze een kostenloze aanpassing aan de internetverbinding moeten maken waarvoor ik thuis moet zijn. Hierbij wordt niet gerefereerd aan de online wijziging die ik daarvoor gemaakt heb. 

-Een week later constateer ik dat de wijziging op mijn factuur nog niet is aangepast. Ik betaal tot eind mei vooruit voor Ziggo Sport terwijl ik deze reeds heb opgezegd (maar die waarschijnlijk door jullie is gekoppeld aan de wijziging internet). 

-zojuist ontvang ik bericht van KPN dat de afspraak gecanceld is vanwege corona. Een beetje een raar bericht, want ik zie niet waarom jullie zelf op 22 april een afspraak initieren en deze vervolgens afzeggen (15 mei stond de geplande afspraak).

 

Mijn vraag nu: kan het stopzetten van mijn Ziggo Sport abo (liefst met terugwerkende kracht van 21-04, maar daar ga ik niet moeilijk over doen) worden doorgaan en op welke manier kan ik ervoor zorgen dat ik op korte termijn werkbaar internet heb?

Ondanks allerlei versterkers in huis is de connectie slecht en speedtests wijzen uit dat de download/upload snelheden hier erg laag zijn. Ik denk dat het aan de internetlijn ligt. 

 

Bij voorbaat dank voor je hulp, 

gr,

Gijs


 


@Gijsve Ik begrijp jouw reactie. Er had inderdaad geen afspraak gemaakt mogen worden. Aangezien onze monteur op dit moment niet bij jouw thuis mag langskomen lijkt het mij verstandig om jouw bestelling te annuleren en daarna alleen Ziggo Sport te verwijderen. Pas als Ziggo Sport is verwijderd kan je opnieuw een bestelling plaatsen voor Sneller Internet. Deze bestelling blijft dan openstaan totdat er weer een monteur bij jou thuis mag langskomen. Ik zal de kosten van Ziggo Sport met terugwerkende kracht (21-04) voor jou crediteren. 

Het snelste regel je dit door te bellen met onze klantenservice (0800 0402). Natuurlijk kan ik jou ook verder helpen. Laat je mij weten waar jouw voorkeur naar uit gaat?


@Gijsve Heb je inmiddels al contact opgenomen met onze klantenservice om jouw bestelling te annuleren?


Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat het inmiddels gelukt is om jouw bestelling te annuleren. Als je mijn hulp nog nodig hebt, dan hoor ik dat graag van je!


Reageer