Skip to main content

waarom is mijn glasvezel nog niet aangelegd en is de aanlegdatum al een JAAR VERLENGD

Omdat het in de praktijk vaak anders loopt dan gepland @bramvanrossen .

Een van de redenen zou kunnen zijn dat de beheerders van glasvezelnetwerken in steeds toenemende mate problemen ondervinden met de stroomlevering naar de PoP's en verdeelkasten. Zoals bekend is in veel gebieden het stroomnet 'vol' waardoor bedrijven, waaronder beheerders van glasvezelnetten, op een wachtlijst worden geplaatst. Dan kan het voorkomen dat de aanleg van een glasvezelnetwerk weliswaar is voltooid, maar dat de PoP's en/of verdeelkasten nog niet van stroom kunnen worden voorzien. Daardoor kan een netwerk of delen van een netwerk tijdelijk nog niet in gebruik worden genomen.

Piet.

@bramvanrossen Hoi en welkom hier in onze community Bram.

Ik kan me voorstellen dat je graag snel op glasvezel aangesloten wilt worden! Er kunnen veel verschillende redenen voor zijn, als de aanleg later wordt dan gepland. Er zijn veel factoren die erbij komen kijken, denk bijvoorbeeld ook aan vergunningen. 

Netwerk is de tak van KPN die voor de aanleg en het beheer van de glasvezelverbinding zorgt. Je kunt het beste contact met Netwerk opnemen voor meer informatie. Zij kunnen je meer vertellen en ook voor je nakijken wat nu de verwachting is voor de aanleg bij jou in de buurt.

Als je meer wilt weten over hoe de aanleg van glasvezel in zijn werk gaat, lees dan hier eens verder:

Reageer