Skip to main content

Zojuist kreeg ik een SMS van KPN dat er voor aanstaande zaterdag onderhoud gepland staat. Ik vraag me af waarom de melding zo kort van tevoren komt wanneer het om gepland onderhoud gaat. Dit is nu de tweede keer in relatief korte tijd dat dit zo gebeurt. De vorige keer kreeg ik ook 3 dagen van tevoren de melding. Toen op vrijdagmiddag dat de hele maandag er geen internet zou zijn. Nu hoor ik op woensdag dat het op zaterdag plaats zal vinden.

De vorige keer betekende het dat we maar op zeer korte termijn een dag vrij hebben genomen van het werk. Want thuiswerken zonder internet kan helaas niet. Aanstaande zaterdagnacht had ik met 25+ mensen van over de hele wereld een gamesessie gepland staan die nu geen doorgang kan vinden. We hebben hier weken naartoe gewerkt want het is nogal een uitdaging om zoiets met zoveel mensen te organiseren.

Het is allemaal geen kwestie van leven of dood, maar ik betaal 80 euro per maand aan KPN inmiddels na de recente prijsverhoging en dat noem ik nu niet bepaald ‘budget’. De snelheid zal me worst wezen, dat ik op mijn internet kan rekenen vind ik veel belangrijker. Blijkbaar kan dat niet bij KPN en wordt het tijd om nu toch eindelijk maar eens een andere provider te gaan zoeken. Want als dit inderdaad gepland onderhoud betreft wil ik dat graag minimaal 2 weken van tevoren horen. En als het niet is gepland, dan is het netwerk blijkbaar nogal storingsgevoelig.

Maak je nou niet druk… meestal merk je helemaal niets van dat onderhoud. Meerdere keren zo’n SMS gehad, altijd dat dit onderhoud ‘s-nachts is en niets van gemerkt.

Gewoon ademhalen en verder leven...


Ik heb ook nog nooit iets van dergelijk onderhoud gemerkt hoor...