Skip to main content

12 juni zou ik overstappen van KPN naar een andere provider. Hoe komt dat mijn lijn voor internet, tv en telefoon die dag nog niet was vrijgegeven voor mijn nieuwe provider?

daarna werkte na 2 dagen mijn modem niet meer en zit ik dus zonder tv, internet etc. Wat is hier de reden van?

 

12 juni zou ik overstappen van KPN naar een andere provider. Hoe komt dat mijn lijn voor internet, tv en telefoon die dag nog niet was vrijgegeven voor mijn nieuwe provider?

 

Het lijkt hier te gaan om glasvezel, het mooie van glasvezel is dat er lijnkaping mogelijk is. Dat betekent, geen enkele provider kan een verbinding vasthouden, zelfs niet als er een betalingsachterstand is.

Als een nieuwe provider een order inschiet bij de beheerder van het glasvezel netwerk, dan kan de glasvezel door de nieuwe provider worden overgenomen. Afhankelijk van de situatie (en provider) zal een monteur van de nieuwe provider (of een partner) in de POP e.e.a. moeten omprikken. Daar komt een oude provider al vaak niet eens meer aan te pas.

Of te wel, wellicht zou u de nieuwe provider eens kunnen vragen om de stand van zaken.


Hallo @MartvT als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt, krijg je van je nieuwe provider een SMS of mail dat de aansluiting actief is en kun je hun spullen aansluiten. Tot die tijd blijf de verbinding van je oude provider gewoon werken, zo niet, dan is er met de overstap iets niet goed gegaan en moet je even met je nieuwe provider contact opnemen.

 

 


Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat zowel KPN als mijn nieuwe provider steken hebben laten vallen.


Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat zowel KPN als mijn nieuwe provider steken hebben laten vallen.

Zoals gezegd, de nieuwe provider doet het verzoek en zorgt ervoor dat de boel technisch en administratief wordt verwerkt. KPN heeft daar in het geheel geen invloed op. Als een overstap niet goed verloopt, bijvoorbeeld een verkeerde patch in de POP dan is dit over het algemeen een fout gemaakt door de nieuwe provider.

Succes!