Skip to main content

Ik ben een nieuwe klant bij KPN, en kom er nu achter dat KPN Opera niet ondersteunt?

 

Waarom is dat? 

Opera is een fijne browser met oog voor privacy. Ok, niet de grootste in de markt, maar dat kan toch niet de reden zijn om het niet te ondersteunen?

 

Ik zou het heel fijn vinden als er ook een Opera optie komt.

 

Hoe kan ik toch KPN tv kijken via Opera? 

 

Ik vind het ook een beetje teleurstellend dat een hele fijne browser met oog voor privacy niet ondersteund wordt…


Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Hoe bedoelt u dat precies? Uiteraard werkt Opera gewoon als browser op het internet zoals KPN dat voor u ontsluit. 
Is er een bepaalde extra dienst waar KPN zegt dat Opera niet ondersteund wordt zoals KPN Veilig? 

Iets meer info wat u bedoelt en een verwijzing naar waar u dit leest zou helpen.

Update: ik lees in uw andere post (dubbele post - niet doen, tegen de regels) dat het om de TV app gaat. Oplossing: opera gebruiken voor alles waar u dat wilt, Chrome of andere ondersteunde browser voor de TV app. Klaar.

 


Hoi Ernst,

 

Ik bedoel dat ik de tv.KPN (iTV website) niet kan gebruiken op Opera. Als ik dat intoets krijg ik de mededeling dat Opera niet ondersteunt wordt.

 

Excuses voor de dubbelen, ik heb het bericht daar ook geplaatst omdat degene die voor mij reageerde aangaf dat hij in een paar minuten kon fiksen dat Opera wel gebruikt kon worden. En daar ben (uiteraard) wel in geinteresseerd. 

Maar heb natuurlijk liever dat KPN ook de Tv.kpn geschikt maakt voor Opera.

 

Je oplossing om maar Chrome te gebruiken voor de tv.kon site vind ik niet heel prettig. Ik gebruik Opera vanwege de goede privacy opties (waar google en Chrome zich duidelijk minder om bekommeren). 

Ik begrijp dat Opera klein is, maar hoop toch dat ik het in te toekomst mogelijk wordt. 

 

Ik hoop dat je nu mijn vraag beter begrijpt.

 

Groet

 

 


Dit is vast de reden ⬇️ . Kan me voorstellen dat kpn daar geen moeite en geld (voor rechten onder meer) in gaat steken. 

De browser heeft een marktaandeel van 1 à 3 procent.b3

Bron Wikipedia

Je kunt Safari gebruiken. Verder Edge, Firefox en Google Chrome. 


Ik gebruik Opera vanwege de goede privacy opties...

Onderandere een soort VPN-verbinding. En dat vind KPN helemaal niet fijn. 


Hi @Frankism

Ik zie dat de community hier al wat meer uitleg over heeft gegeven, het zit er helaas niet in dat we iTV gaan laten draaien via Opera. Zelf gebruik ik Opera ook al jaren en zal ik dat ook blijven doen, het is wat mij betreft de fijnste browser die er is! Wel loop ik loop er vaker tegenaan dat iets via Opera niet lukt, dat zal echt te maken hebben met de hierboven benoemde reden; Opera is ‘te klein’ waardoor een aantal bedrijven het links laten liggen. Heb er zelf wel Chrome naast voor alle zaken die niet via Opera lukken 🙂

 


Onderandere een soort VPN-verbinding. En dat vind KPN helemaal niet fijn. 

Haha! Gelukkig zeg je het precies goed… “een soort VPN” 🤣


Eerlijk gezegd weet ik niet of Opera nog zo goed is voor je privacy. Ṡinds een paar jaar is het in Chinese handen. Een paar developers van Opera hebben toen Vivaldi gemaakt.

Ik vind Opera ook nog steeds een fijne browser, gebruik het al sinds de jaren ‘90 toen het nog een betaalde windows only browser was.


Hi @Frankism

Ik zie dat de community hier al wat meer uitleg over heeft gegeven, het zit er helaas niet in dat we iTV gaan laten draaien via Opera. Zelf gebruik ik Opera ook al jaren en zal ik dat ook blijven doen, het is wat mij betreft de fijnste browser die er is! Wel loop ik loop er vaker tegenaan dat iets via Opera niet lukt, dat zal echt te maken hebben met de hierboven benoemde reden; Opera is ‘te klein’ waardoor een aantal bedrijven het links laten liggen. Heb er zelf wel Chrome naast voor alle zaken die niet via Opera lukken 🙂

 

Hallo bezig bijtje, zoals Peter je vaak noemt. Wij zijn het niet altijd eens, maar in dit geval wel. Opera is een Noorse, dus geen EU maar wel een Europese browser en wat niet (nog minder dan de EU)  direct verplichtingen heeft aan NSA. Ja complot denken, maar toch, waarom is KPN geen voorstander van onze Europese indentiteit. Ik heb overigens niets tegen Amerikanen ; degene die ik persoonlijk ken zijn altijd fijne mensen. Maar toch, ik blijf een Europeaan en alleen daarom kies ik niet voor Yandex (Sovjet Unie) maar wel voor Opera. 
 

Waarom lijkt KPN zo anti Europees in deze? (Niet dat jij dat kan beantwoorden, maar wel goed om te vertellen dat dit signaal uit het forum kwam) 😍


@dommeke  Grapjas, Opera is al een aantal jaar in Chinese handen


@dommeke  Grapjas, Opera is al een aantal jaar in Chinese handen

En wil je daarmee aangeven dat KPN daarin een rol moet vervullen? 😊


@dommeke  Grapjas, Opera is al een aantal jaar in Chinese handen

En wil je daarmee aangeven dat KPN daarin een rol moet vervullen?

Nee,alleen maar aangeven dat

Opera is een Noorse, dus geen EU maar wel een Europese browser

niet klopt.


@dommeke  Grapjas, Opera is al een aantal jaar in Chinese handen

En wil je daarmee aangeven dat KPN daarin een rol moet vervullen?

Nee,alleen maar aangeven dat

Opera is een Noorse, dus geen EU maar wel een Europese browser

niet klopt.

Relatief, dan is dus bijvoorbeeld Heineken geen Nederlands bier en is misschien Boeing geen Amerikaanse vliegtuichmaatschappy, want de aandelen kunnen best in handen zijn van het ABP (weet ik niet). Maar het beleid van Opera wordt denk ik wel gemaakt in Noorwegen. 

Maar we gaan teveel de politieke kant op. Dus verwacht verder geen verdere reactie van mij. 

Voor mij voelt Opera net als Heineken Europees aan.