Skip to main content

Ik woon in een  appartement van 16 jaar oud, en dit is meer uit verbazing dat ik deze vraag stel.

Waarom zitten de aansluitpunten van ziggo en kpn zover uit elkaar en dan bedoel ik niet in de meterkast maar in de woonkamer.

Die van ziggo zit het meest logisch vlakbij de zitkamer, en die van de kpn in de buurt van de keuken.

Dus ben je genoodzaakt  om een draadloze verbindingsset te nemen.

Waarom zitten die niet gewoon bij elkaar, of is dat tegenwoordig wel zo.

Ik heb de dus d.m.v ethernetkabel aangesloten op de tv+ box dat lijkt me beter als wif

toch?


dvs bedoel ik


Nee, tv+ ondersteund geen signaal via DVS en ik heb het nog nooit langdurig goed zien werken. Op deze afbeelding kan je zien wat wordt ondersteund:

 


Toevoeging; ik heb direct intern gemeld dat de webpagina van de DVS duidelijker moet. Er staat dat DVS een oplossing is om interactieve tv op aan te sluiten.
En hoewel we intern tv+ en itv scheiden is bovenstaande tekst niet duidelijk dat het niet geschikt is voor de nieuwe tv ontvangers. Persoonlijk vindt ik dat er iets van een melding op de pagina moet komen om bovenstaande duidelijk te maken. 


Ik schreef het trouwens niet goed.

De dvs zit In het stopcontact, de ethernetkabel  heb ik verbonden naar een versterker van de kpn ( die witte) en de versterker weer verbonden met de tv+ box.

Dat werkt wel goed.


Ik vraag me overigens af als ik de kpn zou bellen om even een draadje door te trekken of ze dat dan doen.


Zie ook de aansluit configuratie schema welke ik eerder heb gedeeld, dan kan je zien dat een aansluiting op de witte wifi punten niet wordt ondersteund. Enkel de zwarte superwifi 2.0 punten ondersteunen dit. Bij een eventuele storing moet een monteur €70 voorrijkosten schrijven.

Als nieuwe klant kan je binnen 14 dagen bellen om kosteloos een monteur te bestellen ivm aansluit garantie. Deze zal wel kosten rekenen voor dat kabeltje maar dat zal dan hooguit €35 zijn. Het telefoonnummer van kpn is 0800-0402.


Ik ben geen nieuwe klant,  eerst via telfort, daarna 1 jaar ziggo.

En nu alweer een jaar of 7  kpn.


Ik schreef het trouwens niet goed.

De dvs zit In het stopcontact, de ethernetkabel  heb ik verbonden naar een versterker van de kpn ( die witte) en de versterker weer verbonden met de tv+ box.

Dat werkt wel goed.

Nog wel, bij bij storing en uitval geen ondersteuning vanuit KPN.


Ik vraag me overigens af als ik de kpn zou bellen om even een draadje door te trekken of ze dat dan doen.

Tegen het geldende tarief wel. Je hebt dan een installatie-monteur nodig.

 


Ik woon in een  appartement van 16 jaar oud, en dit is meer uit verbazing dat ik deze vraag stel.

Waarom zitten de aansluitpunten van ziggo en kpn zover uit elkaar en dan bedoel ik niet in de meterkast maar in de woonkamer.

Die van ziggo zit het meest logisch vlakbij de zitkamer, en die van de kpn in de buurt van de keuken.

Dus ben je genoodzaakt  om een draadloze verbindingsset te nemen.

Waarom zitten die niet gewoon bij elkaar, of is dat tegenwoordig wel zo.

Beetje late reactie maar nu ik alle antwoorden heb gelezen concludeer ik dat de hoofdaansluitingen van zowel Ziggo als KPN blijkbaar in de meterkast zitten. En dat de aansluitpunten (de wandcontactdozen) dus op onlogische plekken lijken te zitten. Of die van telefonie dan in ieder geval.

Dat is gedaan door de bouwer van destijds en noch, KPN, noch Ziggo hebben daar enige invloed op gehad. De bouwer dient een meterkast in te tekenen op de nieuwbouwtekeningen en daar worden de aansluitingen van KN en ZIggo in geplaatst. Ook nu nog steeds. Maar vanuit die meterkast de woning in worden door de bouwer naar eigen inzicht en ontwerp buizen in de muur aangebracht met huisbekabeling en wandcontactdozen aan het eind. Blijkbaar vonden zij dat destijds wel logisch om dan die voor telefonie (KPN) op die plek in de buurt van de keuken te plaatsen. 

Ik zie af en toe nog steeds wel bouwtekeningen langskomen en dan zitten ze meestal wel logischer in de woonkamer naast elkaar ingetekend (en op een slaapkamer meestal ook).


Via DVS kan de TV+ prima werken. Hier zo 4 maanden gebruikt in de slaapkamer. Daarna is ie naar de woonkamer gegaan vlak naast de v10. Dus met directe ethernetkabel.

DVS in één kamer werkt sowieso (zeer waarschijnlijk) via dezelfde fase en dat is al veel betrouwbaarder.

Optimale werking van de TV+ via wifi heb je alleen met Box12, het nieuwe zwarte modem. Als je dat niet hebt dan best via kabel (waar dus best een DVS tussen kan maar zonder is stabieler).

Of anders optie 4, met één superwifi. Maar eentje is wel al € 99,-- …..


Hallo @PeterG ik beweer ook niet dat het niet werkt via DVS of andere aansluitmethoden, maar als er storing is, is er geen ondersteuning voor bij KPN, dus daar moet men niet gaan klagen.