Skip to main content

Hoi allemaal,

Ik snuffel soms een beetje rond in oude topics.Nu zag ik in dit topic dat joran zegt dat beschermfolie brandt kan opleveren,maar hoezo?De ventilatie zit er bij de v9 niet door in de weg…

groet martijn

Je zegt het zelf. De folie zit voor de ventilatie, en dus kan hij zijn warmte niet kwijt, en dus word hij warm, te warm, heet, en in het ergste geval te heet en dus brand.


Je zegt het zelf. De folie zit voor de ventilatie, en dus kan hij zijn warmte niet kwijt, en dus word hij warm, te warm, heet, en in het ergste geval te heet en dus brand.

haha,ik bedoel niet natuurlijk...Heb het even aangepast.


 


Ik denk dat er iemand bij KPN snel aan de bak moet na jouw bericht. Natuurlijk moet hier een plakker op zitten waarop iets staat als “Voor gebruik deze folie verwijderen”. Zit zo’n plakker er echt niet op dus ook niet aan de achterkant? 


Ja ik denk dat er iemand bij KPN snel aan de bak moet na jouw bericht. Natuurlijk moet hier een plakker op zitten waarop iets staat als “Voor gebruik deze folie verwijderen”. Zit zo’n plakker er echt niet op dus ook niet aan de achterkant? 

nee


ik zal de handleiding nog wel even doorbladeren.


Iedereen weet dat je die folie moet verwijderen, dat het niet gebeurt is gemakzucht, moet er nu echt net als in de USA overal iets staan wat wel en niet mag, gezond verstand hoeft niet meer gebruikt worden.🤪🤪


Iedereen weet dat je die folie moet verwijderen, dat het niet gebeurt is gemakzucht, moet er nu echt net als in de USA overal iets staan wat wel en niet mag, gezond verstand hoeft niet meer gebruikt worden.🤪🤪

nou,als het brand kan opleveren….In een ander topic van @MoosW ,is er brand ontstaan door een v9.Dat zou best eens hierdoor kunnen zijn.


Die folie is bedoeld om het apparaat van uit de fabriek netjes bij de eindgebruiker te krijgen. Op displays van diverse apparaten zit het ook. Dat haal je er natuurlijk af als je het gaat gebruiken.

Op de foto zit het duidelijk voor het randje (rondom) wat de V9 moet koelen.


Die folie is bedoeld om het apparaat van uit de fabriek netjes bij de eindgebruiker te krijgen. Op displays van diverse apparaten zit het ook. Dat haal je er natuurlijk af als je het gaat gebruiken.

Op de foto zit het duidelijk voor het randje (rondom) wat de V9 moet koelen.

Duidelijk,Wel is de v9 een behoorlijk stuk warmer(zonder folie)Dan de v10,Maar de v10 is ook een stuk groter,dus heeft meer ventilatie.


Iedereen weet dat je die folie moet verwijderen, dat het niet gebeurt is gemakzucht,

Dat is te simpel gedacht dat het aan gemakzucht zou liggen.
Mensen met een vermindert gezichtsvermogen valt zo’n folie niet eens op, of zijn zo atechnisch / onwetend dat men zoiets niet in de gaten heeft, dat er dat af moet. Dus een sticker erop dat men de folie moet verwijderen lijkt me een minimale moeite vanuit levering van apparaten om het er standaard op te zetten, in die gevallen waar het anders gevaar op zou kunnen leveren.

Niet anders als dat bijv. compleet glazen toegangsdeuren daar een duidelijke markering op zou (moeten) zitten, dat er een “barrière” is dat mensen niet per ongeluk door de deur heen lopen, omdat men denkt dat een toegang / deur “open” is, met alle gevolgen van dien.

Zelf heb ik jaren terug wel eens een aantal goedkope “Blokker” leesbrillen naar de winkel terug gebracht, omdat ik er werkelijk niet fatsoenlijk doorheen kon kijken. Met mijn reactie, dat ik begrijp dat het uiteraard geen dure opticien leesbrillen zijn en dat je daar beslist niet de hoogste kwaliteit van kunt verwachten, maar gewoon een minimaal in te zetten hulpmiddel mag men er toch wel van verwachten. Niet dat alles wazig ziet.

Aller aardigste klantenservice. “Mijnheer we zullen eerst eens dat beschermfolietje eraf halen.
(die zaten er indertijd nog op). Probeert U het nu nog eens”.  Dat was de oplossing!!
Tja, daar had ik nu net die leesbrillen voor nodig om zoiets op te kunnen merken.

We hebben er hartelijk om gelachen, en bedankte de medewerker. :joy:


Is mij ook wel eens overkomen, dat ik pas na jaren ergens nog een beschermfolie op zag zitten.

Het voordeel is wel dat het er na jaren nog wèl spic en span uitziet. Geen slijtagesporen dus.

 


Dat is te simpel gedacht dat het aan gemakzucht zou liggen.
Mensen met een vermindert gezichtsvermogen valt zo’n folie niet eens op, of zijn zo atechnisch / onwetend dat men zoiets niet in de gaten heeft, dat er dat af moet. Dus een sticker erop dat men de folie moet verwijderen lijkt me een minimale moeite vanuit levering van apparaten om het er standaard op te zetten, in die gevallen waar het anders gevaar op zou kunnen leveren.

Niet anders als dat bijv. compleet glazen toegangsdeuren daar een duidelijke markering op zou (moeten) zitten, dat er een “barrière” is dat mensen niet per ongeluk door de deur heen lopen, omdat men denkt dat een toegang / deur “open” is, met alle gevolgen van dien.

Zelf heb ik jaren terug wel eens een aantal goedkope “Blokker” leesbrillen naar de winkel terug gebracht, omdat ik er werkelijk niet fatsoenlijk doorheen kon kijken. Met mijn reactie, dat ik begrijp dat het uiteraard geen dure opticien leesbrillen zijn en dat je daar beslist niet de hoogste kwaliteit van kunt verwachten, maar gewoon een minimaal in te zetten hulpmiddel mag men er toch wel van verwachten. Niet dat alles wazig ziet.

Aller aardigste klantenservice. “Mijnheer we zullen eerst eens dat beschermfolietje eraf halen.
(die zaten er indertijd nog op). Probeert U het nu nog eens”.  Dat was de oplossing!!
Tja, daar had ik nu net die leesbrillen voor nodig om zoiets op te kunnen merken.

We hebben er hartelijk om gelachen, en bedankte de medewerker. :joy:

Ja,een stickertje of een flapje eraan zal geen overbodige luxe zijn.Misschien dat kpn dat kan veranderen.En nu doe ik het ´quoten´ goed @Babylonia :joy:


Is mij ook wel eens overkomen, dat ik pas na jaren ergens nog een beschermfolie op zag zitten.

Het voordeel is wel dat het er na jaren nog wèl spic en span uitziet. Geen slijtagesporen dus.

 

dat is waar,maar een elektrisch apparaat is sowieso geen kerstboom:evergreen_tree:


Je zegt het zelf. De folie zit voor de ventilatie, en dus kan hij zijn warmte niet kwijt, en dus word hij warm, te warm, heet, en in het ergste geval te heet en dus brand.

maar eigenlijk zou een apparaat dan moeten uitschakelen.


Die folie is bedoeld om het apparaat van uit de fabriek netjes bij de eindgebruiker te krijgen. Op displays van diverse apparaten zit het ook. Dat haal je er natuurlijk af als je het gaat gebruiken.

Volgens mij moeten fabrikanten ueberhaupt op dit soort plastic routerkastjes geen folie plakken. KPN zorgt volgens mij tegenwoordig dat plastic kastjes als de Box12 en de Genexis-XGS-PON van recycled plastic zijn en een beetje mat. Of plakken ze dan daarover ook nog steeds folie? Ik las namelijk dat iemand de Box12 nogal vlekkerig vond.


Fabrikanten volgen gewoon de richtlijnen met wat wenselijk is en als zodanig door een opdrachtgever wordt opgegeven, met wat geldend is voor de wetgeving in bepaalde werelddelen.
Is het gewenst folie er omheen??  Doen ze dat.  Met een sticker ??  Doen ze dat.

Hebben ze er geen opdracht toe, doen ze dat niet. Zo simpel is het.

Maar dat zegt verder niets over terug gekomen modem/routers door oud klanten, waarbij apparatuur weer wordt hergebruikt.  Daar is een fabrikant niet verantwoordelijk voor.
Maar bedrijven die dat innemen en nakijken.  En dat dan weer in relatie met wat de opdrachtgever (KPN) daar voor eisen aan stelt waar het minimaal aan moet voldoen om weer in het normale uitgifte “circuit” van apparaten te worden opgenomen.


 

Maar dat zegt verder niets over terug gekomen modem/routers door oud klanten, waarbij apparatuur weer wordt hergebruikt.  Daar is een fabrikant niet verantwoordelijk voor.
Maar bedrijven die dat innemen en nakijken.  En dat dan weer in relatie met wat de opdrachtgever (KPN) daar voor eisen aan stelt waar het minimaal aan moet voldoen om weer in het normale uitgifte “circuit” van apparaten te worden opgenomen.

Dan wordt er volgens mij ook niet opnieuw folie op gedaan.Maar bij mijn box 12 die ik laatst kreeg zat er ook helemaal geen folie meer op.Volgens mij was de v10 de laatste waar nog folie op zat,misschien juist omdat het gevaarlijk kan zijn.En ik(iedereen denk ik) heb liever een klein krasje of een veeg dan brand.


Dan wordt er volgens mij ook niet opnieuw folie op gedaan.Maar bij mijn box 12 die ik laatst kreeg zat er ook helemaal geen folie meer op.Volgens mij was de v10 de laatste waar nog folie op zat,misschien juist omdat het gevaarlijk kan zijn.En ik(iedereen denk ik) heb liever een klein krasje of een veeg dan brand.

Eerder zijn plastic wattenstaafjes en plastic rietjes in de ban gedaan. Misschien gaat er nu een lichtje branden. Anders wel hele bossen her en der.


De V10 heeft een klein strookje folie over het stukje waar de ledjes in zitten. De V10a en de Box12 hebben deze folie voor zover ik weet beiden niet. Bij refurbished V10's is deze folie ook niet aanwezig.

 

Alle ONT's en NT's hebben ook geen beschermfolie. De ZTE NT voor op de TY-01 komt nog wel in een plastic zakje maar volgens mij is het 't plan om ook dit zakje weg te gaan laten.


Eerder zijn plastic wattenstaafjes en plastic rietjes in de ban gedaan….

Dat is ook een wassen neus.
Heb laatst wattenstaafjes gekocht bij Kruidvat.  Stickjes van geperst papier met katoenen uiteinden.
Maar die zitten dan vervolgens weer in een stevig plastic doosje.  Dus dat schiet niet echt op.
(Oude doosje was met plastic stickjes, maar een papieren doosje,  wel weer met plastic deksel).


Eerder zijn plastic wattenstaafjes en plastic rietjes in de ban gedaan….

Dat is ook een wassen neus.

Is mij en jouw ook wel duidelijk, maar voor de hele volksstammen die geen genoegen nemen met een eventueel klein krasje op een stuk plastic van 1 of ander elektronisch apparaat moet je ergens beginnen. Of gewoon afwachten totdat geld het wel reguleert, want opgegeven moment trekken die volksstammen wel aan het kortste eind linksom of rechtsom. Doe er je voordeel maar mee zou ik zeggen. Ik heb b.v. wel eens een keer een GalaxyS5 Neo voor 30 euro gekocht, reden van verkoop was barst in scherm. Dat interesseert mij dan weer geen barst, ik heb nu een prima (extra) Android10 toestel voor 1-tiende van de nieuwprijs en zonder Samsung bloatware.